Komplett verktygsskåp?

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Har kollat på enn komplett verktygsskåp från swedol. inkl verktyg kampanjpris 8900:- enl bild.

vad tror ni om det?

Andra alternativ?
 

Bifogat

  • VE-47073%20med%20overskap.jpg
    VE-47073%20med%20overskap.jpg
    22.1 KB · Visningar: 5,448

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Tycker det borde duga till mig som hemma meckare på ämatör nivå.
 

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Nej
Hoj
Braaaaap
Köpte ett till jobbet. Helt ok verktyg. Det fina mot om man köper ett löst skåp är att det är gjutna plastlådor till verktygen. Ordning och reda :)

Helt klart värt pengarna!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad är kostnaden jämfört med löst skåp + nödvändiga verktyg? Jag får en känsla av att det följer med en del "onödiga" prylar jämfört med det verktygsutbud man köpt lite vartefter genom åren. Men visst är det tilltalande att i ett slag kunna få "allt-som-behövs" :)
 

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Vad är kostnaden jämfört med löst skåp + nödvändiga verktyg? Jag får en känsla av att det följer med en del "onödiga" prylar jämfört med det verktygsutbud man köpt lite vartefter genom åren. Men visst är det tilltalande att i ett slag kunna få "allt-som-behövs" :)

Surfa och kolla priserna på tomma skåp så ser du ganska snart att det inte gör särskilt ont att få dubletter av vissa verktyg...

Tomma skåp är dyra om man jämför med dom här skåpen med verktyg som finns på exempelvis swedol och verktygsboden osv.
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Är det fortfarande ett bra val?
Funderar att köpa ett, tills på måndag är det kampanjpris 11 400 +m.

Det lite lustiga är, att det övre+undre skåpet kostar ungefär 14' om man köper dem separat utan verktyg.

Det kompletta skåpet innehåller 257 delar.
I "Mekarbladet* finner man "Verktygssats 120 delar" för 9500 (delar av de grejer som är medskick i det kompletta skåpet).

Skåp 14' + hälften av verktygen 9,5' = 24, säljs sedan för 11,4'.

Man ska ju inte klaga, men va?:va

*http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=f45c852f&gInitPage=1 sida 8
 

sportbike

Guest
Haft ett, toppenkvalle, kullagrade lådor och centrallås, dock bara på nederskåpet i ditt fall.
Har man väldigt mycket verktyg så tar de medföljande plastfacken som verktygen ligger i, för mycket plats, så till slut åker dom i tunnan.
Det finns olika plastinsatser att köpa till skruv, mutter och lampor o dyligt.
Tyvärr får man inget handtag till skåpet med hål för detta är förborrat, det ingick i alla fall ett fack för sprayburkar att fästa på sidan när jag köpte mitt.

Köp!
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
är man riktigt kräsen så är det dålig passform på en del av plastlådorna.
Samt det saknas några hylsor om jag inte minns fel (tror 22 inte finns)
skruvmejslarna verkar inte vara topp off the line
och huggmejseln sprack efter 1 år....
Men i övrigt så är det helt okej
 

slowmotion

????
Gick med
7 Mar 2003
Ort
bromma
Hoj
Ténéré 700

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Göteborg, Hisningen
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Har sådana skåp på jobbet, tycker man får mycket "bang for the buck"
Saknas dock några storlekar, men det kan man köpa senare.

Det är iaf en bra start:tummenupp
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Överlag gott betyg alltså!

Jag är ingen stormekare, (än) så jag tror det kommer duga bra till mina behov.

Skruvmejslar och sånt vill man ju såklart hellre ha Wera eller liknande, men de grejerna som går sönder och alltså änvänds byts ut mot bättre kvalitét. Fast det är väl livstids garanti?

Gott att man kan köpa till sortimentfack!

Att hylsor saknas märkte jag när jag köpte långakrafthylsor till mutterdragarn, 15 fanns inte med. Men flera storlekar mindre fanns. 15 finns inte ens i katalogen, ganska märkligt enligt mig då mindre storlekar finns.

Efter att ha googlat blev jag lite förvånad över att AmPro hålls så högt, trodde det var lite mer mellanklass.

Åker in till stan för att kika nuu!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
fantastiskt trevlig vagn, fanns nästan allt jag ville ha

köpte dock till 2 olika momentnycklar, samt bytte ut skruvmejsel/stjärnmejsel satsen till en mer robust serie, där skallen har en magnet + att under skaftet sitter en 6 kants del, där man kan använda en 10 nyckel

som någon nämnde, så saknas vissa saker

36 hylsa, 21 ringnyckel som ex.
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Har inte vagnen men vill rekomendera Swedol och Ampro då det aldrig varit problem för mej att byta något sönderdraget spärrskaft eller spruckna hylsor (övervåld) trotts att det varit ganska solklart att man misshandlat verktygen.

Kanon service:tummenupp
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Var inne och kikade idag, det blir köp på måndag!

Säljaren jag pratade med sa att det inte var så noga, de kunde fixa samma pris till halva nästa månad också.

Han verkade ärlig och berättade att hammarna mest var leksaker, och att tängerna inte var av Knipex-kvalitét. Men då det var livstidsgaranti är det bara att få nya samtidigt som man köper bättre grejer..

Det mindre skåpet som sitter överst var ju helt tomt, och jag har för mig att nån av de undre lådorna också var det? Vore ju bra att kunna ha några flak öl längst ner :banana

:reflektion
Hur ofta är det man bara får positiv feedback på en vara? :)
 

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Nyköping
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Tänkte skaka liv i den här gamla tråden. Jag kommer inom kort äntligen få tag på ett eget garage :banana
Jag är inte duktig på att skruva men tycker att det är ganska roligt så jag tänkte att jag kanske skulle ta och investera i en verktygsvagn med verktyg, då finns det nye längre några ursäkter att inte skruva.
Frågan är bara vad man ska köpa för något, ska man köpa en vagn komplett med verktyg och isf hur stor (hur många delar) ska den vara? Är det kanske bättre och köpa en tom vagn och börja bygga på med det man behöver allteftersom det kommer, har ju lite verktyg liggandes redan.
Jag är ett stor fan av ordning och reda så jag tänker att det är lika bra att börja att börja garageägandet med just ordning och reda :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top