Inbjudan till supermotardkurs

Poker

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
93/91, Honda/Honda, XR/CBR
vad kostar det om man inte har med sin hoj? (har en xr 600 med cross däck...)
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Kan jag eller är det lämpligt att köra med min super traktor XR600 med motardsulor? Är sugen på att testa köra motard :)

En Xr600 ska inte vara några som helst problem att använda. Det är bara att köra!

vad kostar det om man inte har med sin hoj? (har en xr 600 med cross däck...)

Vet inte om jag förstod dig rätt men vill du följa med och titta på men inte köra? I så fall så är det bara att betala resa och boende.
 
Last edited:

Poker

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
93/91, Honda/Honda, XR/CBR
hm... tror jag missförstod det hela lite. Trodde man kunde hyra en sm-hoj på plats. Då jag har cross däck på min känns det lite surt att köpa nya däck då jag inte vet om det passar mig att köra sm.

mvh
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
hm... tror jag missförstod det hela lite. Trodde man kunde hyra en sm-hoj på plats. Då jag har cross däck på min känns det lite surt att köpa nya däck då jag inte vet om det passar mig att köra sm.

mvh

Tyvärr har vi ingen möjlighet att hyra ut cykel. Men du kan ju köpa däck som passar på crossfälgarna så blir det ju inte så dyrt att prova. Visst, det blir inte lika bra som att köra på "riktiga" hjul och bromsar men då får ju en ganska bra idé om vad det handlar om.
 

JiEss

'nuff said!
Gick med
13 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 640
Så där, då var även jag anmäld. Ska bli grymt kul! Hoppas bara att vädret är med oss, annars får man sig en rejäl lektion i vått underlag.

Ser verkligen fram emot detta.
//Jonas
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Viktigt!!! När vi skulle finalisera beställningen på boende och resa så visade det sig att vi måste komplettera med uppgifter om bil, person och boende. Ni alla som ska delta har fått ett mail där det framgår vilken info vi måste ha. Jätteviktigt att ni svarar på det omgående.
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
kanske har hoj om en vecka så kanske kan följa med ändå
 

MiliaN

Team LGF
Gick med
12 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
04, Honda CRF450
Läste igenom reglerna nyss utan att hitta nått ljudkrav. Kan ligga på gränsen nämnligen.. Och när kommer mailet med all info? =)
 

$putnik

Asfalt e hårt
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Göteborg/Majorna
Hoj
KTM 525-07
Någon vänlig skäl som vill sammåka med mig från gbg? Orkar inte åka hela vägen själv. Kan nog fixa bil å kärra.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag håller på att jaga rätt på begagnade slicks som jag kan sälja till ett lågt pris (300 - 500 kr styck) så ni deltagare kan få ut så mycket som möjligt av kursen. Det är klart roligare att köra på "riktiga" däck.
Finns det något intresse för att köpa sådana däck? Vi får se vad jag kan få tag på men först till kvarn gäller...
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
fanns det platser kvar????
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
fanns det platser kvar????

Ja det ska finnas några platser kvar. Vi kan dock inte ordna resa och boende men testa att kontakta Övernäsgården i Mariehamn där vi övriga ska bo och se om de har några platser kvar.
 

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
sundsvall
Hoj
husaberg 450 -07
jag efteranmälde mig ikväll och som jag förstod det så hade någon/några hoppat av. kommer bli skit kul ! vi ses på åland ( om allt går planerat, motorn ska rivas imorrn och byta balansaxel)
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Jag håller på att jaga rätt på begagnade slicks som jag kan sälja till ett lågt pris (300 - 500 kr styck) så ni deltagare kan få ut så mycket som möjligt av kursen. Det är klart roligare att köra på "riktiga" däck.
Finns det något intresse för att köpa sådana däck? Vi får se vad jag kan få tag på men först till kvarn gäller...


jag är ev. intresserad om du kan ordna.... finns de grejer för att kränga däck där??
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
japp japp samma här ska bli skoj

bara å montera alla skydd på hojen sen e den klar:D
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top