Inbjudan till supermotardkurs

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
e grymt sugen finns det platser kvar??
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag är riktigt sugen men har några frågor!

Antingen så tar jag heffa klumps bussen och pröjsar 1000:- på färjan men då kan jag sova i den istället. Finns det nån camping i närheten, kanske till och med tillgång till el & mugg vid banan man kan snåla in sig på???

Nån mer som åker buss och slaggar i?

Eller så tar man bil & släp blir ju nästan billigare oavsett faktiskt, inte lika bekvämt dock....

Hur som helst så lär jag ha en plats ledig från Stockholm (Norr-väst).

Det finns el och toalett vid banan men jag tror inte att vi har tillgång till det nattetid. Banområdet är låst på natten plus att jag vet inte vad banägaren säger om att vi campar vid banan. Angående camping så har jag inte så bra koll på Ålands utbud men inne i Mariehamn (10 – 15 km bort) finns det camping iaf. Åland har en bra hemsida där de samlat alla campingar/stuguthyrare, www.åland.se, där kan du säkert hitta bättre info.
Bil och släp blir garanterat billigare eftersom personbiljetten ingår i de 750 kr. Om jag tolkat Eckerölinjen korrekt så tillkommer 240 kr för bilen. Alltså totalt 990 kr för resa, boende och frukost i ditt fall med bil och släp.

e grymt sugen finns det platser kvar??

Det finns fortfarande några platser kvar. Men det ramlar in bokningar stadigt.
 
Last edited:

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
ok då var man anmäld...
Men finns det nån som ska åka från götet lr i närheten så man kan samåka
annars blir det tufft hehe....
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Det finns el och toalett vid banan men jag tror inte att vi har tillgång till det nattetid. Banområdet är låst på natten plus att jag vet inte vad banägaren säger om att vi campar vid banan. Angående camping så har jag inte så bra koll på Ålands utbud men inne i Mariehamn (10 – 15 km bort) finns det camping iaf. Åland har en bra hemsida där de samlat alla campingar/stuguthyrare, www.åland.se, där kan du säkert hitta bättre info.
Bil och släp blir garanterat billigare eftersom personbiljetten ingår i de 750 kr. Om jag tolkat Eckerölinjen korrekt så tillkommer 240 kr för bilen. Alltså totalt 990 kr för resa, boende och frukost i ditt fall med bil och släp.



Det finns fortfarande några platser kvar. Men det ramlar in bokningar stadigt.


Finns inte "Söderby camping" kvar, det är inte så långt till vessingsboda googla det..
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Finns inte "Söderby camping" kvar, det är inte så långt till vessingsboda googla det..

Sökte lite, hittade inget sånt. Men hittade en sjysst i Mariehamn däremot. "Gröna Uddens Camping" 13 euro + el.
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Bo i (det oisolerade och utan värme) speakertornet, som dom hårda rabiata skåningarna gjorde. Det var tider det. Med minusgrader på natten och isfläckar ute på banan i dom skuggiga partierna. Då valborgsbrasan var av utjänta gocartdäck, och hyrbilarna gjorde donuts både lite här och där. :D
 
Last edited:

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Sökte lite, hittade inget sånt. Men hittade en sjysst i Mariehamn däremot. "Gröna Uddens Camping" 13 euro + el.

Stugbyar i lemlands kummun, samma som kommun som vessingsboda ligger i.
kolla in www.visitaland.com annars.:tummenupp

Mellanvik stugby
Söderby
Ägare: Gunnar Mansén och Robert Mansén
Tfn: +358 (0)18 34 338/34 087
+358 (0)40 5908 784 eller +358 (0)40 7019 035
mellanvik@aland.net

G-M Heléns övernattningsstugor
Söderby
Tfn: +358 (0)18 34 141 eller +358 (0)40 7415 713

Herrövikens stugor
Flaka
Bokas via Viking line:s stugbokning
Ägare: Gunnel Henriksson (kontaktas för att meddela ankomst):
Tfn: +358 (0)18 49 619 eller +358 (0)40 0329 940
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Tackar! Får välja nån när det börjar närma sig...

Kom fram till att det är nog lika bekvämt att slagga i bussen som på ett vandrarhem... =)

Stugbyar i lemlands kummun, samma som kommun som vessingsboda ligger i.
kolla in www.visitaland.com annars.:tummenupp

Mellanvik stugby
Söderby
Ägare: Gunnar Mansén och Robert Mansén
Tfn: +358 (0)18 34 338/34 087
+358 (0)40 5908 784 eller +358 (0)40 7019 035
mellanvik@aland.net

G-M Heléns övernattningsstugor
Söderby
Tfn: +358 (0)18 34 141 eller +358 (0)40 7415 713

Herrövikens stugor
Flaka
Bokas via Viking line:s stugbokning
Ägare: Gunnel Henriksson (kontaktas för att meddela ankomst):
Tfn: +358 (0)18 49 619 eller +358 (0)40 0329 940
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Har anmält oss.. En juniorpilot å så en som meckar (jag asså)
Tänkte ta med tattartermosen att sov i..
Det gick inte att slå läger vid banan? ..om man kunde ringa å fråga eller om ni redan visste de?
Bo i depån e man ju van vid å de är ju väldigt smidigt..
Tommy..
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Har anmält oss.. En juniorpilot å så en som meckar (jag asså)
Tänkte ta med tattartermosen att sov i..
Det gick inte att slå läger vid banan? ..om man kunde ringa å fråga eller om ni redan visste de?
Bo i depån e man ju van vid å de är ju väldigt smidigt..
Tommy..

Vi håller på att kolla upp om det är ok att några sover kvar vid banan. Vi återkommer i början på nästa vecka när vi fått tag på ansvariga.

Kul att ni anmält er förresten! Det verkar som ni satsar på junior. Kul, sporten behöver det!
 

MotardBoy

SOE.SE
Gick med
20 Sep 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KXF och Scrambler
Hallå! Två grabbar från Norrköping anmälda! Några fler härifrån? Vi kommer köra bil å släp.
Hur är det med nr siffror? ska man ha det?
Får man köra oreggade hojar?
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Så bokat nu jag också.

Blir att åka ut med bussen så om möjligt slaggar jag gärna i depån....
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Hallå! Två grabbar från Norrköping anmälda! Några fler härifrån? Vi kommer köra bil å släp.
Hur är det med nr siffror? ska man ha det?
Får man köra oreggade hojar?

Om du menar siffror på hojen så behövs det inte. Både oreggad och reggade är välkomna för försäkringen gäller ändå inte.
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
e de okay att ha de så här??

07-12-31016.jpg


07-12-31031.jpg
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Strömberg: Det du visar slits oftast när du lägger ner hojen men när du gör en highsider så tror jag att piggen längre in kommer skrapa i backen om nu inget annat tar i först!

4r2hhk.jpg
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Strömberg: Det du visar slits oftast när du lägger ner hojen men när du gör en highsider så tror jag att piggen längre in kommer skrapa i backen om nu inget annat tar i först!

Faktiskt inte, vid vurpa är det delen längst ut som blir en jäkla fin osthyvel och gör grova spår i asfalten, om man inte sätter en puck där du visar, då tar den i istället. Nu finns det kanske undantag men det är bara att lägga sin egen cykel ner och kolla vad som tar i.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Faktiskt inte, vid vurpa är det delen längst ut som blir en jäkla fin osthyvel och gör grova spår i asfalten, om man inte sätter en puck där du visar, då tar den i istället. Nu finns det kanske undantag men det är bara att lägga sin egen cykel ner och kolla vad som tar i.

Kanske det, vi diskuterade lite det på Åland för länge sedan när TomK lade ner sin Duke i näst sista böjen dvs sista vänstersvängen. Inget på yttre delen kan kan ha orsakat sådant djupt spår men men någon kommer säkert åka omkull så får man se då!
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Gamla typen av fotpinnar ska tydligen kunna skapa skador när fotpinnen böjs in och klacken längst in blottas. På den nyare typen så kan inte detta hända vilket gör att förslaget som Strömberg bör fungera. Det skulle dock vara att föredra om plastbiten gick ut utanför fotpinnen istället för att som på bilden ligga innuti fotpinnen.
Jag vet inte när fotpinnarna byttes med 04 vet jag definitivt att problemet var borta.
 

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
tack för era tankar.... men de ja vill veta e att när ja väl e på åland, så vill ja juh att de ska vara helt godkänt.... hojen e en -07 så de e dom nya fotpinnarna då.... kan ja ha de så eller måste ja göra om??

kom gärna med fler förslag på hur ni har de... alltid bra att få idéer...

tack på förhand....
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det där ser ut att fungera, men man kan ju som sagt lägga omkull hojen och kolla vilken del som tar i och hur mycket det kan slitas ner. De gamla fotpinnarna är dock knepigare med sitt fäste som gärna tar i. Fast lägger man hojen åt fel håll, så att ovansidan åker först spelar det ingen roll - då hyvlas det rätt friskt (kanske en "gummistrumpa" över hela fotpinnen kan hjälpa, men det är svårt att hitta vettiga material för det). Tur att den typen av vurpor är ovanliga...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top