BYGGTRÅD: twinmatad v8 trike

In Flames

trikeo
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
trike
tack för filmen, har dock sett den innan. måste säga att jag blir mäkta kåt av den hojjen haha. tror dock inte den skulle gå igenom byggbesiktning här i sverige.. han har nog inte så bra uppsikt åt höger haha..
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
tack för filmen, har dock sett den innan. måste säga att jag blir mäkta kåt av den hojjen haha. tror dock inte den skulle gå igenom byggbesiktning här i sverige.. han har nog inte så bra uppsikt åt höger haha..

Ja den är lite cool ngt neandertalskt vis. Lastbilsmuller och turbovissel på en trike liksom :D

Fö har de döpt om forumet du och jag har våra byggtrådar i, vi håller nu på med "styling" broder, inte hojbygge :D Hoppas de flyttar våra trådar eller döper om forumet igen.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fan, varje gång jag tycker det går segt för mig i garaget och jag har idétorka så kollar jag i din tråd.
Så jävla kul bygge och sköna, galna lösningar !:tummenupp
 

In Flames

trikeo
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
trike
jörgen karlsson: haha ahh jag såg det nu me vi får la hoppas på det då ja hahah får la hoppas triken räknas som mer än styling :)

pucken: tackar så mycket för de goda orden. har dock stått jävligt still för mig länge nu. får väl hoppas däck o v-låda kommer innan man döör.





MODERATOR: FEEL FREE TO MOVE MY PROJECT
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Ja den är lite cool ngt neandertalskt vis. Lastbilsmuller och turbovissel på en trike liksom :D

Fö har de döpt om forumet du och jag har våra byggtrådar i, vi håller nu på med "styling" broder, inte hojbygge :D Hoppas de flyttar våra trådar eller döper om forumet igen.

Flyttade över din och Flames tråd hit där de mycket riktigt hör hemma.
 

In Flames

trikeo
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
trike
idag kom då äntligen mina däck som jag väntat på. kan bli riktigt coolt dedär. nu måste jag bara kränga på dem också. får se om min farbrors maskin klarar av dem.
 

Bifogat

  • omgjord 1.jpg
    omgjord 1.jpg
    118.7 KB · Visningar: 248
  • omgord 2.jpg
    omgord 2.jpg
    121.4 KB · Visningar: 233
  • omgjord3.jpg
    omgjord3.jpg
    122.3 KB · Visningar: 373

In Flames

trikeo
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
trike
de är 31 tum höga och 18 breda. o fälgarna är 15 tum.:)

UPDATERING: Krängde på fälgarna för hand de var så pass mjuka o fina så det var skitenkelt.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
The madness..

Jag har nog inte insett magnituden av galenskapen på det här bygget förrens nu. Men är nu helt sold:Bugar

Köpte du sulorna på "epatraktormackor r us"?:D
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Dem orden jag tycker passar bäst är: Magnifikt bygge!!

Att plöja ner sitt muckarbidrag i nått som detta är nått som fler borde ta efter!

Jag läste tråden från början till slut (ok, jag kollade mest på bilderna, dimentionerna på styrhuvudets lager skummade jag igenom... ;) ) och du håller ett bra jävla tempo!!

Den lilla ormtungan i bak, är det mest för syns eller ska nån chey (eller grabb om du svingar åt det hållet ) använda den som ryggstöd?

Jag kryddar det hela med lite smilysar:
:tuttar :banana :gnissla :yoparty :fyllisar :rofl :krama :kär :hej :bow :slicka :jisses :födelseda :klappar :ätapiller :wiggle :Rockbanan :dricka :cdevil :hojsmilie
 

In Flames

trikeo
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
trike
Tackar för två kanonroliga inlägg:) haha man kan ju nästan tro att jag snott däcken från nån epa men så e inte fallet. fick beställa från usa tog två månader o få hem. men då e de rykande färska me. tillverkade i slutet av jan.

haha ormtungan e helt klart till för att en läcker tjej ska ha något att luta sig mot. men sen tycker jag även att den gör mycket till utseendet på ett potitivt sätt.


UPDATERING
idag var jag nere i verkstaden för första gången på länge faktist. som sagt så krängde jag på däcken. sen så kapade jag drivaxlarna på mitten så att jag kunde ställa upp hjulen på kärran för o se resultatet.
 

Bifogat

  • omgjord4.jpg
    omgjord4.jpg
    124.8 KB · Visningar: 257
  • omgjord5.jpg
    omgjord5.jpg
    124.8 KB · Visningar: 600
  • omgjord3.jpg
    omgjord3.jpg
    136.8 KB · Visningar: 264
  • omgjord2.jpg
    omgjord2.jpg
    117.1 KB · Visningar: 287
  • omgjord1.jpg
    omgjord1.jpg
    115.7 KB · Visningar: 230

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Helt otrolig! Om det blir någon fler Mad Maxrulle, borde elakingen åka på din trike. :banana

Skall bli riktigt kul att se den när du är färdig, har du någon tidplan?
 

In Flames

trikeo
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
trike
tackar tackar. min tidsplan sprack när jag blev av med jobbet och bestämde mig för o börja plugga så vågar inte säga nått.

idag har jag börjat på stänkskärmar och sen plockade jag isär bromsar,hjullager osv för renovering.
 

Bifogat

  • omgjord 1.jpg
    omgjord 1.jpg
    117.4 KB · Visningar: 166
  • omgjord2.jpg
    omgjord2.jpg
    100.9 KB · Visningar: 151

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Småland, Kalmar län, Oskarshamn
Hoj
Bygger Trike
Som du vet så bygger jag också trike, Även mitt projekt har blivit försenat.
Har en kompis som hela tiden tjatar på mig och undrar när jag ska ha den klar.
Felet med han är att han tummen mitt i handen och fattar inte hur mycket jobb
det ligger bakom ett bygge. Allt små pill runt omkring så som renovering av
kullager m.m..
har plockat med småsaker i snart två veckor och har lika mycket kvar.
Allt tar tid.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
De där bakdäcken ger en viss känsla av "Il Tempo Gigante" från Flåklypa Grand Prix.

[YOUTUBE-ID]-M_NIIh94qI[/YOUTUBE-ID]
:tummenupp
 

In Flames

trikeo
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
trike
mulle: mm precis. jag vill göra det ordentligt också när man endå lägger ner sån tid har dock haft lite dålig motivation till hojjen sista månaderna pga att min växellåda aldrig blir färdig men nu så e den faktist det så¨jag ska hämta den imorgon.

känns helt overkligt..;)

esquire: mm de kan nog stämma men ska jag ta det som en komplimang lr pik?;)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Nu vill vi snart se den där på gatorna, du har hållit på alldeles för länge med den nu :gnissla

Riktigt grymt bygge! Jag antar att många här blir avundsjuka på din drivkraft, så även jag. För jag vet hur jävla svårt det kan vara att hitta motivation ibland när man kör fast eller bara väntar på leveranser :död
Hoppas du får ihop det även fast du pluggar numera, och du behöver inte skämmas även om det drar ut på tiden med tanke på hur fort det har gått hittills...
 

In Flames

trikeo
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
trike
Nu vill vi snart se den där på gatorna, du har hållit på alldeles för länge med den nu :gnissla

Riktigt grymt bygge! Jag antar att många här blir avundsjuka på din drivkraft, så även jag. För jag vet hur jävla svårt det kan vara att hitta motivation ibland när man kör fast eller bara väntar på leveranser :död
Hoppas du får ihop det även fast du pluggar numera, och du behöver inte skämmas även om det drar ut på tiden med tanke på hur fort det har gått hittills...

mm de vill jag också ska du veta haha.
tack för komplimanger.

de ska komma en uppdatering snart. med bilder på lådan som äntligen har kommit. :) håller på o jobbar åt farsan för fullt nu så kan nog ta nån dag men sen så kan jag börja grejja.

det har öppnats så grymt många dörrar nu nätr jag fått lådan. kan bygga fästen till hela drivlinan, bygga avgassystem, bakvagn med mera. så de ska bli kul o komma lite frammåt igen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top