Sidan 20 av 21 FörstaFörsta ... 1415161718192021 SistaSista
Resultat 381 till 400 av 401
    "Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av In Flames Visa inlägg
    Hej ja du har säkert rätt med fälgarna, såg att farsans cheva pickup hade vinterfälgar med samma bultmönster så lackade om dem o krängde på mina 275or som jag beställde. Fick montera dem med 70mm spacers som jag köpt i utställningssyfte. sen har jag provkört i upp till 95km/h.

Men angående de breda fälgarna, hur tänker du med att kontrollera balans och rundhet? montera dem i balanseringsmaskin? ska jag göra det med de breda däcken på eller utan?

mvh
    Tomma fälgar monterade i balansmaskinen, sätt sen en pallbock/pinne/mojäng nästan emot fälgkanten (både in och utsida) och snurra lite sakta för hand så ser du om fälgen är rund.
    Sen kollar du balansen på den tomma fälgen, måste du sätta vikter på mer än 80g/sida så är det nåt fel.
    (normalt med 10-30g/sida tomfälg)
    Söker: Oljetråg GSXR 1985-1987 och/eller tråg, oljepickupen och oljereturrören till 1988 och nyare.

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

pousseur kjellpers avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Hoj
    Triumph Street Triple Rx -15
    För nån som inte fattar grejen, varför trike?

trikeo In Flamess avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    trike
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Tomma fälgar monterade i balansmaskinen, sätt sen en pallbock/pinne/mojäng nästan emot fälgkanten (både in och utsida) och snurra lite sakta för hand så ser du om fälgen är rund.
    Sen kollar du balansen på den tomma fälgen, måste du sätta vikter på mer än 80g/sida så är det nåt fel.
    Tackar okey då är jag med på tillvägagångssättet, får försöka lösa det i början på veckan!

mvh hampus

trikeo In Flamess avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    trike
    Citat Ursprungligen postat av kjellper Visa inlägg
    För nån som inte fattar grejen, varför trike?
    Det får du nästan fråga mitt 8 åriga jag om:P kom ihåg att jag såg ett gäng "hd" åkare dra om på motorvägen o sist kom en trike. Sen spårade väl denna ur lite i avssende på storlek osv. men vad tusan

Finns några roliga saker med just trike jämfört med fordon byggt med 4 hjul. bland annat finns inget effektkrav och man behöver inte ha skärmar.

Det var jäkligt kul på mässan i lahti för 2 veckor sen att jag fick pris både i mc klassen och bilklassen

pousseur kjellpers avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Hoj
    Triumph Street Triple Rx -15
    Det får du nästan fråga mitt 8 åriga jag om:P kom ihåg att jag såg ett gäng "hd" åkare dra om på motorvägen o sist kom en trike. Sen spårade väl denna ur lite i avseende på storlek osv. men vad tusan

Finns några roliga saker med just trike jämfört med fordon byggt med 4 hjul. bland annat finns inget effektkrav och man behöver inte ha skärmar.

Det var jäkligt kul på mässan i lahti för 2 veckor sen att jag fick pris både i mc klassen och bilklassen
    Jag visste det, taktik!

trikeo In Flamess avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    trike
    Citat Ursprungligen postat av kjellper Visa inlägg
    Jag visste det, taktik!
    haha ja precis du genomskådade mig

trikeo In Flamess avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    trike
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    Det var inga större fel på fälgarna, dock var det precis så som besiktningsmannen sa att däcken inte var runda. Mistänker att det beror på att jag låtit triken stå med dåligt med luft i däcken. så det får bli att köra med "besiktningsfälgar" och ha de breda för cruising o sen "köra slut" på däcken

Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    Det var inga större fel på fälgarna, dock var det precis så som besiktningsmannen sa att däcken inte var runda. Mistänker att det beror på att jag låtit triken stå med dåligt med luft i däcken. så det får bli att köra med "besiktningsfälgar" och ha de breda för cruising o sen "köra slut" på däcken
    Pumpa i 3 bar och ställ in i bastun 60C i ett par timmar så bör de återta den runda formen.

trikeo In Flamess avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    trike

Uppgraderat bränslesystemet!

Har bytt ut spridarna från 315cc till bosch ev14 980cc, därutöver har jag monterat en bosch 044 pump samt ett nytt filter. så nu jävlar är det inte bränslesystemet som begränsar effekten.

Startade igång den igår med de nya delarna och har precis börjat ställa in bränslet i tunerstudio, väldigt spännande....

Vad jag har läst mig till så tål inte 302 blocket mycket mer än 450-500hp innan det börjar spricka, 044 pumpen är god för 500hp etanol så det borde bli perfekt.

Med 315 cc spridarna så hade jag varvstopp på 3500 för att inte motorn skulle gå för snålt och då gav den 220hp på just den mappen, maxfarten var då 140kmk/h. Nu kommer jag sätta varvstopp på 5000 vilket ger topphastighet 200km/h. Effekt går ju bara att chansa med tanke på att jag har noll koll på hur mina wastegates fungerar till exempel osv. i dem sitter 8psi fjädrar så fungerar de som de ska så borde jag ha max runt 0.5 -0.6 bar laddtryck.

Bästa körningen under mappnngen gav 250hp vid 0.35bar (wastegatesstagen urkopplade) och 4200rpm men då gick ju spridarna snålt. så nu med mer bränsle, högre laddtryck och betydligt högre varvtal kanske vi kan närma oss 350hp utan att laborerar något med laddtryck/wastegates.

trikeo In Flamess avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    trike

Sutbesiktning SFRO

4 Dec hade jag tur med vädret och kunde därför genomföra slutbesiktning nr 2 (jag hade 3 saker att rätta till från första besiktningen) och hojjen blev godkänd av SFRO! Han tyckte den gick helt okej nu och tyckte den var rolig att köra. Känns overkligt. nu väntar jag på papper och därefter kan jag boka en registreringsbesiktning hos bilprovningen.

Den ser så pluttig ut med 275 däck därbak:P
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_E9889.JPG
Visningar:	71
Storlek:	81,9 KB
Id:	440250   Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_9879.JPG
Visningar:	65
Storlek:	108,5 KB
Id:	440251  

Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_9875.JPG
Visningar:	69
Storlek:	110,3 KB
Id:	440252   Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_9868.JPG
Visningar:	72
Storlek:	119,4 KB
Id:	440253  

trikeo In Flamess avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    trike

Godkänd registreringsbesiktning!

Idag 14 december tog jag biltransporten och drog ner hojjen till hässleholm för en registreringsbesiktning. galet nervös och riktigt kasst väder, snöblask hela vägen ner. varje lastbil som körde om dränkte trike(öppna luftfilter och el) och dragbil med slask.

Halvvägs ner från jkp så lägger ljuset av på släpet så får åka och småbromsa resterande delen ner till hässleholm.

Skulle jag få nåt elfel på hojjen så var det ju idag men icke, den startade direkt....

Jag var helt inställd på att det skulle bli någon ombesiktning men hojjen gick igenom smärtfritt och nu väntar jag bara på papper. Exakt 10år tog det att få hojjen klar men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge....

Namn:	IMG_0020.JPG
Visningar:	48
Storlek:	140,0 KB
Id:	440409   Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0015.JPG
Visningar:	44
Storlek:	168,3 KB
Id:	440410  

Namn:	IMG_9999.JPG
Visningar:	51
Storlek:	167,5 KB
Id:	440411   Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_9993.JPG
Visningar:	47
Storlek:	182,3 KB
Id:	440412  

Namn:	IMG_0004.JPG
Storlek:	174,1 KB
Id:	440413   Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0008.JPG
Storlek:	139,0 KB
Id:	440414  

nissenys Klockringarens avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    Räka
    Tvätta bort saltet fort som fan , speciellt om du har fina aluminiumdetaljer - den blir madmaxratbikeful på nolltid
    Rattar hyllan

trikeo In Flamess avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    trike
    Citat Ursprungligen postat av Klockringaren Visa inlägg
    Tvätta bort saltet fort som fan , speciellt om du har fina aluminiumdetaljer - den blir madmaxratbikeful på nolltid
    Tackar för tipset. jag tvättade den så fort jag kom hem, sen om jag fick bort allt är ju nästa fråga

Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    Idag 14 december

Jag var helt inställd på att det skulle bli någon ombesiktning men hojjen gick igenom smärtfritt och nu väntar jag bara på papper. Exakt 10år tog det att få hojjen klar men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge....
    Typ för väl utfört arbete
    Söker: Oljetråg GSXR 1985-1987 och/eller tråg, oljepickupen och oljereturrören till 1988 och nyare.

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

ヤマハ Ozzians avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    R1, m, fl
    Grymt imponerande.
    Grattis till lyckad besiktning, fin hjulklapp

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    HD Heritage Softail -03
    Grattis!!

trikeo In Flamess avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    trike
    Tack Ja bättre hjulklapp hade jag inte kunnat önska mig. synd bara att det blir sån lång väntan på hojjväder bara haha

trikeo In Flamess avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    trike
    Street legal

Namn:	Street legal bike 200kb.jpg
Visningar:	48
Storlek:	223,6 KB
Id:	440420  

Medlem flunks avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
    L ä c k e r t

Moderator Jörgen Karlssons avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
    Grattis! Så skön känsla när en regbesiktning är klar och godkänd!
    Brun utan sol, tändkulesot

Sidan 20 av 21 FörstaFörsta ... 1415161718192021 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

jag tror han menade mitt lastbilsexempel med motorbortfall pga att mobilbatteriet dött eller wifi-kontakten brutits.

Jörgen Karlsson
Vill du annonsera ovan? Klicka här