När tar ni ut hojen i år?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har ni redan haft premiär eller väntar ni fortfarande på varmare väder? Själv har jag kört ett par kilometer med Aprilian för att kolla att den funkar som den ska, men tycker inte det räknas som premiär...

För mig blir det förhoppningsvis påställning i April, bara ekonomin tillåter.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
24/2-08 ställde jag på min. Kanske dyrt men var sugen att prova hojjen.:yoparty

Schysst, verkar den bra? Vad är det för motor i en sån där? Finns det nån återförsäljare i närheten?
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Premiärsväng idag trots vädret. Avställd tyvärr men den ställs nog på om någon vecka. 412 kr i mån/halvf. kan man ju leva med. :tummenupp
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
borde dom inte rent teoretiskt kunna minska också? Med tanke på att både du och hojen är ett år äldre.... Kanske inte är så stor risk för någon med sporthoj, men frågan är om det är värt o ta chansen för mig som köpt gubbhoj just pga försäkringen?
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
premiertur..det var i januari..vekomna efter:)
 

mek

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2008
Ort
gävle
Hoj
kawasaki zx9r
tio mil på vägen i år. 60 timar på depå stödet . lite trist utsikt bare en vägg.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
borde dom inte rent teoretiskt kunna minska också? Med tanke på att både du och hojen är ett år äldre.... Kanske inte är så stor risk för någon med sporthoj, men frågan är om det är värt o ta chansen för mig som köpt gubbhoj just pga försäkringen?

Väntar in väder som dig, men jag skulle tippa att jag börjar köra i slutet av mars. Den där falcon förresten, tycker den verkar vara en smutt kombination av sporthoj och att vara praktisk med försäkringar och sånt. Vad är ditt betyg hitills? Har funderat lite på att skaffa kåphoj, och twin vore gött.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Väntar in väder som dig, men jag skulle tippa att jag börjar köra i slutet av mars. Den där falcon förresten, tycker den verkar vara en smutt kombination av sporthoj och att vara praktisk med försäkringar och sånt. Vad är ditt betyg hitills? Har funderat lite på att skaffa kåphoj, och twin vore gött.

Har bara kört ett par kilometer med den, så jag kan inte uttala mig så mkt om köregenskaperna. Men den har samma motor som Aprilia Mille, byter man ljuddämpare och chip i Falcon så ska det vara lika mkt effekt i dom. Falcon väger strax under 190kg och har 118hk original, ska tydligen vara väldigt välbalanserad efter vad jag har läst.

Försäkringen är ju helt rätt på den, 3800:-/år i halvförsäkring. Hittade en grymt fräsch lågmilare för rätt pengar så jag tyckte det kunde vara värt att testa. Blir kanske en sväng till Norge med tjejen i sommar om ekonomin tillåter, tror Falcon kan klara det bra.

Här hittar du omdömen om den, både från MCN och ägare.
http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Aprilia/Aprilia-SL1000-Falco-1999-2005/?&R=EPI-20198
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
17:e januari tog jag ut zx9:an, sedan har det väl blivit trefyra svängar efter det.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Premiären blir förhoppningsvis i helgen då jag hämtar hojen på honda.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top