Husaberg 2009

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Eftersom jag förutsätter att fler än ja gär intresserad av utvecklingen av nya generationen Husaberg kommer här ett par bilder på hur Jocke Ljunggrens hoj kommer se ut under årets WEC :tummenupp
 

Bifogat

  • FE4502009Race_3(3).JPG
    FE4502009Race_3(3).JPG
    218.1 KB · Visningar: 864
  • Jocke2009_3(3).JPG
    Jocke2009_3(3).JPG
    175.1 KB · Visningar: 863

tellskog

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Husaberg FS650, Aprilia RS250, Fiddy Motard
Ska de börja säljas till sommaren eller blir det nästa år?
Någon som vet anledningen till varför den inte visades i Göteborg?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ska de börja säljas till sommaren eller blir det nästa år?
Någon som vet anledningen till varför den inte visades i Göteborg?

Det som sagts om produktionsstart är slutet av 2008 så om vi har tur är det några lyckliga som får fina hjulklappar i år. Mindraper, det aset, visade mig kvittot på sin handpenning helgen som var t.ex.

Den visades inte i Göteborg för att den var en konceptprototyphoj som endast skulle visas i Milano. Varför? Vet inte men taskigt var det!
 

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
har det kommit någon belräftelse på en supermotard ännu ? eller är det bara cross som gäller än.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
har det kommit någon belräftelse på en supermotard ännu ? eller är det bara cross som gäller än.

Cross har du ju inte gjorts på några år o det skulle jag tro är mindre aktuellt än en supermoto modell.
Men till -09 kommer enbart en Enduro. Men det ska finnas kit-för supermoto konvertering.
En gissning är väl att dom fortsätter med dagens supermoto program iaf under -09.
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Cross har du ju inte gjorts på några år o det skulle jag tro är mindre aktuellt än en supermoto modell.

Jocke ska tävla en del MX i år om det hinns, har hört lokala rykten här om att han ska få en 500nånting och köra MX3 med. Vore ju kul om de gjorde crossar oxå faktiskt. Förra året vann han en div2 tävling i cross över en elitkille med 40-50sek på sin nedtrimmade enduro 450...hehe kul sånt :)
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Jocke ska tävla en del MX i år om det hinns, har hört lokala rykten här om att han ska få en 500nånting och köra MX3 med. Vore ju kul om de gjorde crossar oxå faktiskt. Förra året vann han en div2 tävling i cross över en elitkille med 40-50sek på sin nedtrimmade enduro 450...hehe kul sånt :)

Ja dom får mer än gärna göra crossar för mig oxå :)
Deras andra modell ska väl vara på 570cc eller däromkring.
Jag som planerar att skaffa en enduro tills -09, hur mkt va handpenningen på sa ni? :D
 

ragge86

Krashkung
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki ZX10R -10
Cross har du ju inte gjorts på några år o det skulle jag tro är mindre aktuellt än en supermoto modell.
Men till -09 kommer enbart en Enduro. Men det ska finnas kit-för supermoto konvertering.
En gissning är väl att dom fortsätter med dagens supermoto program iaf under -09.

Corss/enduro är nästan samma för en som inte är så intresserad :tungan
men det var ju självklart enduro jag menade :rolleyes:

En 570 skulle vara väldigt intressant. blir nog till att jobba mycket iår så man kan köpa en tills nästa år :yoparty
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Inte så insatt i märket, nej :)

Då är det kanske inte läge att tala om att du har, lite förenklat, en husamotor i din 525a. Leta reda på en bild på en husa från 99 eller 00 och kolla på toppen så ser du att de är i princip identiska.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top