Var tar alla gamla Racingställ vägen?

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Jag fick tag på ett gammalt dainese ställ, tror det härstammar från mitten 90... Tyvärr är det tvådelat men tyckte designen passade min gammelhoj..
tyvärr är bilden lite kass, man ser inte så mycket av stället men känslan finns där..=)

 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag antar att det inte är en polsk variant av PSI utan att du har pungen till höger?!
Grymt fult ställ för övrigt, men ändå helt rätt! :tummenupp

Korrekt tolkning. Man kan köra cameltoe också, men det är aningen mer obekvämt.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hur väl skinnet i ett 20 år gammalt ställ håller ihop efter garageförvaring har jag ingen info om
Skinnet ska det inte vara något större problem med om det bara har hållits ordentligt fettat och aldrig blivit för torrt. Men sömmarna kan det vara värre med.

Själv så är jag på jakt efter en skinnjacka som kan ersätta min gamla Halvarssons. Den har varit en grymt trevlig jacka som nu tyvärr har torrkrympt en aning i garderoben :)rolleyes: ).
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Waldens motor i Hallstahammar hade en massa gamla ställ (oanvända) när jag var där sist för 1,5 år sedan.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Jag har ett tvådelat Jofama som omnämns tidigare i tråden fast gult istället för det Röda.

Köpt nytt av mig för sådär 19 år sedan och ordentligt infettat varje år tills jag för 6-7 år sedan gick över till allväderställ och skinnstället fick hänga i garderoben.
Dock krängde jag på mig det för några år sedan då jag köpte en kina-minimoto som kördes tills jag vurpade 2-3 ggr, då fick jag se vad det gamla skinnstället dög till:

Lågfartsvurpor i knapp styrfart räckte för att slipa upp hål på byxorna strax nedanför knäna, hade cross-knäskydd under om det nu spelade någon roll.
Min slutsats: skinnet blir dåligt på gamla ställ även om man fettar in dem ordentligt, jag skulle inte förvänta mig någon större form av skydd om jag åkte kana vid en vurpa i 50-60km/h efter en vurpa på fullstor mc.
Andra har kanske provat och fått bättre resultat men det är min erfarenhet i alla fall.
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Precis, var är dom. Frågan gäller även 2018..... men precis som i mitt garage. Blir de hängande där. Läckert vackra en del. Utav dessa på väggen kommer de flesta dock ifrån utlandet E-bay... hade gärna sett några skinn med historia ifrån Svenska banor......

https://www.youtube.com/watch?v=r_T6Dgffzt4&index=1&list=PL8F3393CAB4F092E3

Mvh Toyman.... 2018

Varje färgglatt skinn är för mig.... konst! Gillar det....
 

runtirunt

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
Yamaha RD 350N-85 (2 st), 350F-85 och RD250LC-80
Bump... jag letar ett helställ Halvarsson från tidigt 80-tal. Gärna stl 58/60... Det jag hade var rött med ett blått och ett vitt fält över bröstet. Getskinn, inget foder, inga skydd osv.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Bump... jag letar ett helställ Halvarsson från tidigt 80-tal. Gärna stl 58/60... Det jag hade var rött med ett blått och ett vitt fält över bröstet. Getskinn, inget foder, inga skydd osv.
Sett det finns en på Marketplace som säljer massa såna till lite överpriser i min mening. Sen Tony i Hässelby har en hel del i sitt garage och har annons på Blocket. Har själv några men tyvärr inte i din manliga storlek ?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Många raceställ från kända förare hamnar nog som rekvisita på diverse ställen. I Dainese store i Genua hänger till exempel ett Fogartyställ och ett Ianonneställ.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top