Var tar alla gamla Racingställ vägen?

Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
som rubriken lyder. var tar alla gamla racing ställ från 80-90 talet vägen?
jag kör Classic RR och en klass där hojarna ska vara mellan 80-87.
och är på jakt efter ett 80-90 tals racing ställ men kan inte hitta något, så jag börjar undra var är dom. är alla sönder kraschade och kasserade eller hänger dom i någons garderob och samlar damm?
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Dom mals ner, blir lecakulor och vilar i frid utmed våra rr-banor! :fakta
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
De ställ som överlevde hänger hemma hos gubbarna och trots nyårslöften så går dragkedjan fortfarande bara nästan att stänga...

Pappa har både ett svart Halvarssons och ett mer poppigt Dainese från sent 80-tal. Är tyvärr för lång att få plats i dem annars hade det varit ultimat att ha när man kör omkring på racemoppe av samma årgång.

Lagom invurpat raceställ strl 56-58 i retrodesign köpes:yoparty
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
De ställ som överlevde hänger hemma hos gubbarna och trots nyårslöften så går dragkedjan fortfarande bara nästan att stänga...

Pappa har både ett svart Halvarssons och ett mer poppigt Dainese från sent 80-tal. Är tyvärr för lång att få plats i dem annars hade det varit ultimat att ha när man kör omkring på racemoppe av samma årgång.

Lagom invurpat raceställ strl 56-58 i retrodesign köpes:yoparty

Hur är det med säkerheten i sådana gamla ställ. Har det utvecklats nåt på den fronten?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Hur är det med säkerheten i sådana gamla ställ. Har det utvecklats nåt på den fronten?

Lite har det säkert utvecklats men sen man introducerade trippelsömmar och hårda skydd har där inte hänt något revolutionerande. Hur väl skinnet i ett 20 år gammalt ställ håller ihop efter garageförvaring har jag ingen info om men RolleRotax åker väl fortfarande med sitt gräsliga/grymt coola spola kröken ställ...
 

Snowstormer

Snowstormer
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Skövde
Hoj
Hayabusa GSX-1300R -05
Har ett tvådelat Jofama ställ från 90 talet till salu. Det är rött svart o vitt. Passar om man e 180cm 79kg..... strl 52 säljes för 1200kr om ngn e sugen.....
Inga skavmärken utan i fint skick...... Är inte det stället på bilden utan min frus men mitt ser likadant ut.....

Så pm om ngn e intresserad
 

Bifogat

  • P5211025.JPG
    P5211025.JPG
    144.9 KB · Visningar: 474

Kneedrag

Guest
Har du kollat blocket tycker det kryllar av 80-tals ställ där
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Har ett tvådelat Jofama ställ från 90 talet till salu. Det är rött svart o vitt. Passar om man e 180cm 79kg..... strl 52 säljes för 1200kr om ngn e sugen.....
Inga skavmärken utan i fint skick...... Är inte det stället på bilden utan min frus men mitt ser likadant ut.....

Så pm om ngn e intresserad

Kan man skicka pm. om man är intresserad av frugan också? :tuttar
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Har du kollat blocket tycker det kryllar av 80-tals ställ där

Jo jag har kolla och som du säger så kryllar det av 80-tals ställ, men inte av 80-tals Racingställ dvs odelat, knäpuckar, inbyggda hårda skydd mm.

Lite har det säkert utvecklats men sen man introducerade trippelsömmar och hårda skydd har där inte hänt något revolutionerande. Hur väl skinnet i ett 20 år gammalt ställ håller ihop efter garageförvaring har jag ingen info om men RolleRotax åker väl fortfarande med sitt gräsliga/grymt coola spola kröken ställ...

har Rollerotax haft ett "spola kröken ställ" det skulle man vilja se bilder på....
passar ju han...
 
Last edited:

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Har ett tvådelat Jofama ställ från 90 talet till salu. Det är rött svart o vitt. Passar om man e 180cm 79kg..... strl 52 säljes för 1200kr om ngn e sugen.....
Inga skavmärken utan i fint skick...... Är inte det stället på bilden utan min frus men mitt ser likadant ut.....

Så pm om ngn e intresserad

får man frun på köpet???:tuttar :tungan
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ebay är som vanligt lösningen....

http://cgi.ebay.de/DAINESE-Motorrad...ryZ30222QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/DAINESE-Renn-Led...ryZ30222QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Dainese-Lederkom...ryZ30222QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

har Rollerotax haft ett "spola kröken ställ" det skulle man vilja se bilder på....
passar ju han...

Jag vill minnas att det är han som har det fast vänta på hans intåg i tråden...
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Pm:a Mattias, jag har sett att han har ett Dainese från den tiden. :D

Yes! Såklart jag har!

0f2a_1.JPG


OBS! Det är inte jag på bilden. Jag kör PTH.


Edit: För övrigt är skinnställ från den här tiden så JÄVLA fräna. Ebay-annonserna är Dainese Graphica, Dainese Storm och Dainese Silverstone. Uppifrån och ner i länkarna där uppe, asså. Jag har såklart haft ett Silverstone och ett Graphica. Storm-lädret blev inte mer än en fuktig dröm. :(
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Precis...

Ett sådant körandes en Marlborolackad superbike från 80-talet:yoparty

Precis vad jag menar. hur vanliga är sådana ställ på Blocket.

Mitt ställ jag har är ju visserligen ganska 80 tal, fast det är tyvärr lite för stort.
Ett M roberts.

PS jag skullet tippa att det är ett 52 i Dainese storlek jag vill ha för er som har ett att erbjuda:) DC
 

Bifogat

  • DSC_1508Zoom.JPG
    DSC_1508Zoom.JPG
    144.8 KB · Visningar: 175
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Precis vad jag menar. hur vanliga är sådana ställ på Blocket.

Mitt ställ jag har är ju visserligen ganska 80 tal, fast det är tyvärr lite för stort.
Ett M roberts.

PS jag skullet tippa att det är ett 52 i Dainese storlek jag vill ha för er som har ett att erbjuda:) DC

På blocket fanns där inga när jag kollade men EBAY hade ett gäng jag tog de 3 översta som uppfyllde specen. Jag kan hjälpa dig att leta på www.ebay.de om du har svårt med tyskan.

Är inte ditt ställ tidigt 90-tal, jag kommer ihåg när de var nya och jag är född 1986. M Robert i rosa/vitt ÄR coolt....
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
På blocket fanns där inga när jag kollade men EBAY hade ett gäng jag tog de 3 översta som uppfyllde specen. Jag kan hjälpa dig att leta på www.ebay.de om du har svårt med tyskan.

Är inte ditt ställ tidigt 90-tal, jag kommer ihåg när de var nya och jag är född 1986. M Robert i rosa/vitt ÄR coolt....

Det kan absolut vara från 90-talet. det är rosa, neongult, vitt och svart.

tack för hjälpen med e-bay men jag är i ekonomisk konkurs just nu... men du får jätte gärna ha ögona öppna om du vill, vem vet det kanske dyker upp något kap.:tummenupp

ingen som har en bild på elwes ställ???
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top