Pilot power 2ct nått att ha?

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
R1-04 race/banhoj
Först och främst: Tack för hjälpen, seriösa och matnyttiga svar, det uppskattas:tummenupp .

Just nu verkar vanliga PP och Qualifier RR båda två som vettiga val. Men det verkar som att jag kan få en bra deal av en bekant som handlar mkt med Bridgestone, så har de något bra alterantiv? någon som testat/hört nått om BT-002 och vet hur de fungerar?

Betyder mkt att få råd av er med mer erfarenhet med mig (20 bast, kört tre säsonger inkl. 125:a tiden) så jag slipper kasta tusenlappar på något som jag kommer bli missnöjd med.

Fürstenhoff, har du någon länk till din däckshop så man kan spana in vad ni har för priser?
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Nåja, idag kom mina qualifier rr hem med budet.. ska bli intressant o få göra en jämföring med pp2ct :)
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Det sitter ett pilot road 2 fram nu på mopeden. Vågar man sätta på ett qualifier rr bak då tror ni? :va
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Det sitter ett pilot road 2 fram nu på mopeden. Vågar man sätta på ett qualifier rr bak då tror ni? :va

Klart att du vågar. Om du skall på semester vill säga. För aktiv bankörning blir det sämre. Du har förenklat sett däcket med dåligt grepp fram. Sedan kan vi alltid fördjupa oss om olika rundningar i profiler osv....
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
Hej;

Kan nog fixa samma par... för ca samma pris
Leverans ca 5-7 arbetsdagar.

Mvh
 
Last edited:

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Hej;

Kan nog fixa samma par (Dunlop Qualifier RR fram 120/70-17 & bak 180/55-17 eller 190/50-17) för ca 2600:- inklusive moms och frakt om nån är intresserade.

Leverans ca 5-7 arbetsdagar.

Mvh

Kan du:) snacka om att slå Fürsten på näsan:näsblod som tror han är billigast:D
Vill isf ha 120/70-17 & 190/55-17
Tänkte höra om depåstöd oxå(enkelsving), kostar??
 
Last edited:

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Klart att du vågar. Om du skall på semester vill säga. För aktiv bankörning blir det sämre. Du har förenklat sett däcket med dåligt grepp fram. Sedan kan vi alltid fördjupa oss om olika rundningar i profiler osv....

Det blir lite av varje.. touring i Norge och bankörning (långsamma/medel gruppen).
Road2 lär nog duga åt mig :)
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Hej;

Kan nog fixa samma par (Dunlop Qualifier RR fram 120/70-17 & bak 180/55-17 eller 190/50-17) för ca 2600:- inklusive moms och frakt om nån är intresserade.

Leverans ca 5-7 arbetsdagar.

Mvh
Kan du:) snacka om att slå Fürsten på näsan:näsblod som tror han är billigast:D
Vill isf ha 120/70-17 & 190/55-17
Tänkte höra om depåstöd oxå(enkelsving), kostar??

120/70-17, 190/50-17
269.41 euro från mynemoto, frakt till dörren. Dvs 2 488,37 SEK
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Har monterat 2CT till ban och ban/gatåkare samt rena gatåkare.

Har själv åkt på dessa utan att dom smält.
Måhända är jag skitkass på att köra!

Men de som tror sig köpt skräp och ångrar sig bittert kan andas ut.
Dom kommer säkert fungera utmärkt på din bandag och några till.
Såvida du inte jagar banrekord eller liknande.

Det är inte milsvids skillnad på Dunlop och Michelin för vanligt dödliga.
Vilket som är bäst är nog mer en smaksak eller en fråga om vad man representerar.

Att jaga upp några nybörjare med denna information är mest onödigt.
Kom igen när det jagas varvtider medd dessa frågor.
När jag startade min "karriär" så åktes det Metzler Comp K i B750 som Rookie serien hette ( nittonhundranitti ungefär)
Dom var hårda som en gammal backelit telefon.
Men dom funkade att åka på, så att sitta och ångra ett inköp av ett set 2CT är rätt överdrivet.
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Det blir lite av varje.. touring i Norge och bankörning (långsamma/medel gruppen).
Road2 lär nog duga åt mig :)

Nu vet jag att ekonomin kan vara skral för många hojåkare men i ditt fall skulle jag handlat ett Pilot Road 2 bakdäck och kört på i sommar för att spara de andra däcket tills du blir lite snabbare. Med ett nytt framdäck av samma märke då förstås.
Långsiktigt blir det bättre ekonomi i det.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Nu vet jag att ekonomin kan vara skral för många hojåkare men i ditt fall skulle jag handlat ett Pilot Road 2 bakdäck och kört på i sommar för att spara de andra däcket tills du blir lite snabbare. Med ett nytt framdäck av samma märke då förstås.
Långsiktigt blir det bättre ekonomi i det.

Jepp, det låter klokt. Jag får hiva på nåt annat till nästa år istället.
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
120/70-17, 190/50-17
269.41 euro från mynemoto, frakt till dörren. Dvs 2 488,37 SEK

Med dagens kurs blir det 2568,6 faktiskt om du kollar på Forex.se (Euro = 9,534 ) :)

Det finns utan tvekan företag utomlands som säljer däck osv billigare än företag i sverige. Det beror som alla vet på lägre moms och skatter i dessa länder. Det finns dock en fördel med att beställa från svenska företag och det är bekvämligheten och tryggheten ifall något inte skulle stämma med beställda varor och transporten.
Det är oftast krångligt och dyrt att hålla på kontakta utländska företag om man tex måste skicka tillbaka varan/varorna ifall man fått fel grejer eller om man vill göra en reklamation.




Kan du:) snacka om att slå Fürsten på näsan:näsblod som tror han är billigast:D
Vill isf ha 120/70-17 & 190/55-17
Tänkte höra om depåstöd oxå(enkelsving), kostar??


Vi kan ta det genom pm eller telefon.


Mvh
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top