Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 78910111213
Resultat 241 till 248 av 248
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Citat Ursprungligen postat av Sadelmakaren Visa inlägg
    Nu är det bedrövligt. Jag försöker laga hojen men får inte tag i delar.
    Vridmomentbegränsaren har ett trasigt drev. Rollox har sålt reservdelslagret till en tysk man som skall vara reko.
    Andi Zimmerer som hade Highland-agenturen i Tyskland. Jag får inte tag i honom varken på mail eller mobil.
    Har någon en lösning åt mig. Jag behöver som sagt vridmomentbegränsare eller lilla drevet på densamma, eller en passande del från annan hoj. / Tobbe
    Kolla om Ktm har detta momenthjul jag har en svag minne av att det är så. Frihjulet som har med starmotorn att göra är lika som ktm 400-525 seriens ivf. Highlands motor består av både ktm delar och Husaberg,,som ex så kan du stoppa in Husabergs växellåda om du kollar upp axialspel.

Annars köper du alla delar av US highland för de bygger ju hela highland motorer.

http://www.ushighland.com/the-company/
    Senast redigerat av Boost 3 den 2014-08-22 klockan 10:23.
    BOOST III

Bob Log III Sadelmakarens avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    2000 Highland 950. 1978 Yamaha Xs 500 Dirttrack. 2000 Honda Xr 600. 1978 Yamaha Fs1
    Citat Ursprungligen postat av Boost 3 Visa inlägg
    Kolla om Ktm har detta momenthjul jag har en svag minne av att det är så. Frihjulet som har med starmotorn att göra är lika som ktm 400-525 seriens ivf. Highlands motor består av både ktm delar och Husaberg,,som ex så kan du stoppa in Husabergs växellåda om du kollar upp axialspel.

Annars köper du alla delar av US highland för de bygger ju hela highland motorer.

http://www.ushighland.com/the-company/

Tack Boost! Lite bryom värmer. Jo frihjul har jag extra och det är ju ktm.
    Försökte få Beviks som håller i Ktm delarna i Linköping att engagera sig att jämföra min trasiga bit med vad de kunde ha på lager men de var inte särskilt hjälpsamma.
    Industrifolket däremot såg det som en utmaning så om jag inte hittar ngra delar får jag låta ngn tillverka ett par kugghjul. Får väl lugna mig lite.
    De små skruvar som lossnade i din motor Boost, var kommer jag åt att kolla upp dem? Jag har ända sedan jag köpte min hoj -07 eller -08 haft problem med olja som smiter ut förbi packboxen innanför statorn. Har bytt packbox förut o tänkte prova igen ifall jag råkat skada den vid mont.
    Hur går det med ditt Higland projekt btw.
    / Tobbe

Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Småskruvarna minns jag inte hur /vart man kunde se dem,,det står säkert i mina beskrivningar tidigare i tråden. Som sagt maila Us Highland så kan du säkerligen få köpa därifrån.
    Jag sålde hela hojen i delar till en kompis som nu har skruvat ihop den med nya delar. Men han har inte skruvat ihop motor med ram än då han har för många järn i elden. Han lär bara ställa undan den på sitt mc museum så den lär inte få rulla många mil till.
    BOOST III

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    2001 Highland 950

Justering Kamaxlar

Hej!
    Jag funderar över kamaxeljustering utan justerplattan, finns det något annat att utgå från? Misstänker att tidigare ägare har kuggat någon kam fel.

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Finns där någon som har en highland antingen komplett eller i delar att sälja? Sugen på att införskaffa en....

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    RS250, Highland Motard, Tiger 1050
    Citat Ursprungligen postat av Lundaahl Visa inlägg
    Hej!
    Jag funderar över kamaxeljustering utan justerplattan, finns det något annat att utgå från? Misstänker att tidigare ägare har kuggat någon kam fel.
    Prova lob center på 106 in 109 ut

- - - Updated - - -

Citat Ursprungligen postat av Boris JR Visa inlägg
    Finns där någon som har en highland antingen komplett eller i delar att sälja? Sugen på att införskaffa en....
    Hmm . Mjaa. Eventuellt.
    Fråga inte mig om du vill ha ett ologiskt svar.

...Mm, så är det! Loys avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Många
    Citat Ursprungligen postat av FettSnok Visa inlägg
    Prova lob center på 106 in 109 ut

- - - Updated - - -

Hmm . Mjaa. Eventuellt.
    Har PM:at dig i två år om den

96% enligt läkaren FettSnoks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Hoj
    RS250, Highland Motard, Tiger 1050
    Citat Ursprungligen postat av Loy Visa inlägg
    Har PM:at dig i två år om den
    Jag är väl kär i fanskapet
    Fråga inte mig om du vill ha ett ologiskt svar.

Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 78910111213

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här