Skriv-vad-du-vill-tråden

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Nej nej, inte snart... det är hojväder nu! :yoparty :gnissla

Japp, i veckan hämtar jag ut gamla hojen på lack ;) Sen ska den sättas ihop och besiktas, men sen jävlar. Och ser sopbilarna till att få bort gruset och våren känns stabil så hämtar man ut sin nya skönhet från Bavaria i solna :yoparty
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
jag hör rad fyror yyylllllaaaaa på vallentunavägen...+1 grad och full rulle...jaja...
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Goooooooooood moooooooorning...

:tröttTroll
:Trollhardruckitkaffeja
:Trollbehövermerakaffe
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
God morgon alla!!



Meh.. Trött fortf.. Du brukade ju gå upp straxt innan du lagt dig tidigare och nu är du trött vid 9?

Har du varit ute och slarvat nu igen? :paha_trollet

Jag veeeeeet.. :himlarmedögonen
Det är det här jefla mån-fre jobbandet... Det är slitsamt..

Nope.. :Trollskulleladriggörasåheller :tungan :rofl
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Hopp. Dags att söka jobb igen då. ICA vill inte ha mej kvar. Inte riktigt fått nåt svar på varför. Ska väl försöka tjata lite mer att få reda på varför. Sklulle slutat sju idag, fick beskedet straxts efter fyra. Fick gå hem då om jag ville det och det villwe jag. Var knappast på humör att försöka visa upp ett glatt leende till massa kunder då.

Blä. Hatar att söka jobb...

Två veckor till ska jag jobba och sen får vi se vad som händer... Har iallafall fått nånting bra av det. Hittade en fransos i mejeridisken som jag tog med mej hem. <3

Förövrigt är det tur man är ledig imorrn. Inte på humör för att jobba. Däremot ska Greger ställas på och rastas. Vårens första tur ska köras. :)
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Hopp. Dags att söka jobb igen då. ICA vill inte ha mej kvar. Inte riktigt fått nåt svar på varför. Ska väl försöka tjata lite mer att få reda på varför. Sklulle slutat sju idag, fick beskedet straxts efter fyra. Fick gå hem då om jag ville det och det villwe jag. Var knappast på humör att försöka visa upp ett glatt leende till massa kunder då.

Blä. Hatar att söka jobb...

Två veckor till ska jag jobba och sen får vi se vad som händer... Har iallafall fått nånting bra av det. Hittade en fransos i mejeridisken som jag tog med mej hem. <3

Förövrigt är det tur man är ledig imorrn. Inte på humör för att jobba. Däremot ska Greger ställas på och rastas. Vårens första tur ska köras. :)

Tråkigt! Det där med provanställning är skit eftersom arbetsgivaren bara kan säga upp en utan att ens motivera varför... Har du varit sjuk mycket eller har du kommit ihop dig med någon? Har du skött dina tider? Jag blev uppsagd från min provanställning efter att jag blivit tvungen att sjukskriva mig två gånger på kort tid..
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Goooooooooooooood moooooooooorning... :D

Sista arbetsdagen för veckan idag... Ikväll bär det av mot Sälen för lite skidåkning.. Wohooo...
Förhoppningsvis kommer jag tillbaka utan några brutna ben el armar.. :rofl
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Tråkigt! Det där med provanställning är skit eftersom arbetsgivaren bara kan säga upp en utan att ens motivera varför... Har du varit sjuk mycket eller har du kommit ihop dig med någon? Har du skött dina tider? Jag blev uppsagd från min provanställning efter att jag blivit tvungen att sjukskriva mig två gånger på kort tid..

Inte bråkat med nån. Varit sen en gång. Var en röd dag och tydligen räknas det som en söndag så jag skulle börja en timme tidigare (Whut? :va). Men var inte ensam om att vara sen då. Annars så har jag skött mina tider. Ställt upp flera gånger med att jobba över/extra. Får konstant höra av kunder att jag är ruskigt snabb.
Men har ju min jävla migrän. Funderar på om det kan vara så enkelt att de hellre behåller en provanställd som inte kommer vara borda sådär en random dag när som helst. :/ Och kunde ibland sjukskriva mej sent. De vill att man sjukskriver sej helst innan 7 på morgonen om man blir sjuk. Lätt om jag börjar tolv och då vaknar vid 9-tiden med migrän. :näsblod :huvet
Det var ICA centralt som bestämde det också tydligen. Den tillfälliga chefen var väldigt tydlig med att det inte har med min personlighet att göra, eller mej och min pojkvän (blivit tillsammans med en kille på jobbet) och att de väldigt gärna ville ha mej kvar. De hade skickat till CIA centralt utvärdering av alla provanställda och fick direktiv därifrån.

Blä. Sunk.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Inte bråkat med nån. Varit sen en gång. Var en röd dag och tydligen räknas det som en söndag så jag skulle börja en timme tidigare (Whut? :va). Men var inte ensam om att vara sen då. Annars så har jag skött mina tider. Ställt upp flera gånger med att jobba över/extra. Får konstant höra av kunder att jag är ruskigt snabb.
Men har ju min jävla migrän. Funderar på om det kan vara så enkelt att de hellre behåller en provanställd som inte kommer vara borda sådär en random dag när som helst. :/ Och kunde ibland sjukskriva mej sent. De vill att man sjukskriver sej helst innan 7 på morgonen om man blir sjuk. Lätt om jag börjar tolv och då vaknar vid 9-tiden med migrän. :näsblod :huvet
Det var ICA centralt som bestämde det också tydligen. Den tillfälliga chefen var väldigt tydlig med att det inte har med min personlighet att göra, eller mej och min pojkvän (blivit tillsammans med en kille på jobbet) och att de väldigt gärna ville ha mej kvar. De hade skickat till CIA centralt utvärdering av alla provanställda och fick direktiv därifrån.

Blä. Sunk.

Det kan vara så enkelt att dom blir nervösa för det där med migränen:död Arbetsgivarna idag är ofta jävligt svinaktiga, det märker jag när jag håller på och söker jobb. Det verkar som att dom anstränger sig för att ge en så dåliga villkor som möjligt. Rent allmänt så verkar det svårt att hitta seriösa arbetsgivare.:huvet:huvet
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top