Skriv-vad-du-vill-tråden

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Åfan.. fast det är ju lite fiffigt att underhålla sådant där faktisk... Det kan vara oändligt bra att ha en dag..

Jag har införskaffat lite böcker och sådant i spanska men, precis som du säger, när ska man ha tid/komma på att göra det där. Så nu har jag skaffat ljudböcker. Det kan man ju lyssna på under promenaden eller i bilen. Återstår att se om man kommer få fingrarna ur och göra det bara.

Jo det där med ljudböcker på tyska och ryska vore kanske nått för mig.. MEn det lär ju vara ganska trist att försöka lyssna på skiten i början när man fattar nada..
El vänta.. Man tar såklart en bok man kan så bra som möjligt och så gissar man i början?? :D

Oh, prata med styggt! :kär

:rofl
:kär
:tungan
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4

:hihi Tror jag det...

det kan vi säga! ;)

Ok, lagomt kryptiskt :) Men ja ska inte va nyfniken

Jo det där med ljudböcker på tyska och ryska vore kanske nått för mig.. MEn det lär ju vara ganska trist att försöka lyssna på skiten i början när man fattar nada..
El vänta.. Man tar såklart en bok man kan så bra som möjligt och så gissar man i början?? :D

Haha.. Nja.. Jag har varit lite klurigare än så.. Jag har alltså skaffat spanska kurs på ljudbok :)

Annars skulle det nog inte vara så givande nej... Då kan man ju lita väl gå runt å lyssna på fågelsång, valgnissel, brunstljud från älg eller nått :) :jandanielsson :jonaspåskansen :räddawilly3
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Haha.. Nja.. Jag har varit lite klurigare än så.. Jag har alltså skaffat spanska kurs på ljudbok :)

Annars skulle det nog inte vara så givande nej... Då kan man ju lita väl gå runt å lyssna på fågelsång, valgnissel, brunstljud från älg eller nått :) :jandanielsson :jonaspåskansen :räddawilly3

Jo men nu är det ju så att jag en gång pratat hyfsat flytande tyska och ryska..
Därav så borde det inte ta många kapitel i boken för att börja fatta...
Att lyssna på kurser har jag gjort.. Svenska när jag flyttade hit.. Då plöjde jag genom många kasettband (Crap I'm old) innan jag, efter två veckor i Sverige, började skolan.. Det är jäkligt bra med dessa kurser..
Man behöver höra språket för att kunna prata någorlunda utan brytning...
Själv låter jag mest svensk.. Förutom ibland när det låter som om jag kommer från norrland.. haha.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Förvisso, men det känns inte så jeFla aktuellt lixom

Nä. Inte när det blir kuddkrig. Då kommer det i andra hand, det förstår jag.. ;)

Jo men nu är det ju så att jag en gång pratat hyfsat flytande tyska och ryska..
Därav så borde det inte ta många kapitel i boken för att börja fatta...
Att lyssna på kurser har jag gjort.. Svenska när jag flyttade hit.. Då plöjde jag genom många kasettband (Crap I'm old) innan jag, efter två veckor i Sverige, började skolan.. Det är jäkligt bra med dessa kurser..
Man behöver höra språket för att kunna prata någorlunda utan brytning...
Själv låter jag mest svensk.. Förutom ibland när det låter som om jag kommer från norrland.. haha.

Nä det klart. Då kanske du kan köra på romaner. Själv har jag ju varit utsatt för spanska i stor utsträckning för några år sedan och förstod en del då. Men nu är det borta känns det som. Får nog köra lite kursmaterial först...

Jag låter också som om jag kommer från norrland... :tungan
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Nä det klart. Då kanske du kan köra på romaner. Själv har jag ju varit utsatt för spanska i stor utsträckning för några år sedan och förstod en del då. Men nu är det borta känns det som. Får nog köra lite kursmaterial först...

Jag låter också som om jag kommer från norrland... :tungan

;)

Jag har blivit anklagad för att komma från Gotland en gång oxå... Eeeeeh.. Say what?? :Trolllåterintesomengotlänning
 

ForCa

Bodybuilder
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM smc-r
Se på fan..det är tydligen internationella kvinnodagen idag! :tuttar Var firar ni detta, i köket eller? :rofl skämt åt sido , grattis på er alla! :banana
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
;)

Jag har blivit anklagad för att komma från Gotland en gång oxå... Eeeeeh.. Say what?? :Trolllåterintesomengotlänning

Ehh.. Gotländska är ju väldigt särpräglat... Måste ju antingen varit en rejält tondöv rackare eller nån som inte kom på nån bättre ice breaker... :)

Se på fan..det är tydligen internationella kvinnodagen idag! :tuttar Var firar ni detta, i köket eller? :rofl skämt åt sido , grattis på er alla! :banana

Störtlöjligt.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Ehh.. Gotländska är ju väldigt särpräglat... Måste ju antingen varit en rejält tondöv rackare eller nån som inte kom på nån bättre ice breaker... :)

Hehe.. Det var lite så jag kände oxå.. Låter ingenting som ens skulle kunna likna gotländska...

Så egentligen kan det ha varit ett raggningsförsök.. Va fan. Jag som alltid missar sånt.. Blah...
:ensamTroll
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top