Skriv-vad-du-vill-tråden

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Å jag som bara begärde lite mer än jag har nu :tungan

Lite?? Har man ett jobb man gillar och blir headhuntad så brukar jag lägga på en 7-10k bara för att... Får man det så gör det ju större skillnad i plånkan och då får den bestämma... :D
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Lite?? Har man ett jobb man gillar och blir headhuntad så brukar jag lägga på en 7-10k bara för att... Får man det så gör det ju större skillnad i plånkan och då får den bestämma... :D

Äsch, när man väl passerade 30k/mån så känns det nästan lite sekundärt med löneök och sånt... snarare kollegor och andra benefits som väger tyngre tycker jag.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Äsch, när man väl passerade 30k/mån så känns det nästan lite sekundärt med löneök och sånt... snarare kollegor och andra benefits som väger tyngre tycker jag.

Njae... efter 40-45 kan jag nog tycka det men 30k är faen inte mycket idag... Vad får man ut då? 21-22 va?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Njae... efter 40-45 kan jag nog tycka det men 30k är faen inte mycket idag... Vad får man ut då? 21-22 va?

Alltså, misstolka mig rätt nu... självklart är det nice med mer pengar, men det är inte lika primärt som när man ligger under 30k.
Det är i alla fall vad jag känner.

Yes, utan jämkning eller nåt sånt så blir det väl en 21-22.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Alltså, misstolka mig rätt nu... självklart är det nice med mer pengar, men det är inte lika primärt som när man ligger under 30k.
Det är i alla fall vad jag känner.

Yes, utan jämkning eller nåt sånt så blir det väl en 21-22.

Jo mer är alltid rätt...
Visst faller det lite i viktighetsgrad (bra sv. va? :D) men jag vidhåller nog
att få ut 25-28 gör rätt mycket för "levandet" iofs så har ju kostnaderna en förmåga att följa inkomsten men just nu så ligger jag på runt 28-29k ut och då känns det som om man har råd att göra saker utan att det svider lika hårt som det gjorde när man hade 21-22 ut..
Fast det klart... 28 ut och sen lite ändrade levnadsvanor som ytterligare en bil och en liten bajs&kräkmaskin så är dom borta..
MER PENGAR PÅ MIG!!! :hihi
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jo mer är alltid rätt...
Visst faller det lite i viktighetsgrad (bra sv. va? :D) men jag vidhåller nog
att få ut 25-28 gör rätt mycket för "levandet" iofs så har ju kostnaderna en förmåga att följa inkomsten men just nu så ligger jag på runt 28-29k ut och då känns det som om man har råd att göra saker utan att det svider lika hårt som det gjorde när man hade 21-22 ut..
Fast det klart... 28 ut och sen lite ändrade levnadsvanor som ytterligare en bil och en liten bajs&kräkmaskin så är dom borta..
MER PENGAR PÅ MIG!!! :hihi

Det är inte de stora inkomsterna som gör det... det är de små utgifterna. ;)

Men visst, mer pengar är väl alltid nice.
Själv ligger jag lite under dig i pengar... har strax över 30k och tycker att det funkar bra. Men självklart vill jag ha mer pengar varje månad men det finns annat jag prioriterar högre.
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Lite?? Har man ett jobb man gillar och blir headhuntad så brukar jag lägga på en 7-10k bara för att... Får man det så gör det ju större skillnad i plånkan och då får den bestämma... :D

Blev själv headhuntad idag. :D Eller nåt... Var hos ett åkeri för att åka med en tjej och se hur jobbet är idag och då ringde nån från Scandic hotel i Upplands Väsby och tyckte jag skulle komma på intervju imorrn. Hon hade hittat mitt CV på arbetsförnedringens hemsida. Glömde fråga vad för jobb det gällde men gissar att det är städa hotelrum eller så... :näsblod Får se imorrn vad de säger. :D

Fast det spelar ingen roll för jag har typ jobb nu! :banana Har inte sagt ja än dock för jag vill se hur det blir med Schenker först men oavsett hur det går där så har jag jobb! :Rockbanan :Rockbanan :Rockbanan
Och när jag fixat med det så blir det :hojbusa :tummenupp
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
MEN FAAAAN VAD DET ÄR SYYYYYYYYND OM ER SOM BARA TJÄNAR 30-50K I MÅNADEN.:mad::mad::mad:

En annan tjänar 21-22 i månaden, och snart inte ens det eftersom min närmasta chef vill göra mig arbetslös.:fakta

:hihi Jaaaaa just ja... Men inte faen kan väl jag rå för att du hejar
på regnbågslaget heller??
För övrigt så suger måndagar.. Inte nog emd att det regnade på mig på vägen till jobbet, jag fick dragkedje"handtaget" i handen när jag skulle dra på mig stället... Skitkul att försöka få av sig det sen.. :mad:

Du ska få för regnskog...:mad:
 
Last edited:

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Ort
STHLM
Hoj
Ducati Monster 696
Nu e försäkringen tecknad........ Nu väntar jag bara på värmen också. Eller så blire Icakasse igen.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha R1 05 BMW S1000XR
Besiktade i lördags och körde till/från jobbet idag.
För min del får det nog bli lite varmare snart *brrr*
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top