210 bakhjuls hkr

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Enligt uppgift har nu Haga 210 bakhjulshästar på sin Yamaha, det borde väl vara rätt likt vad Moto GP hojarna har:confused:
Har dom alla tractioncontrol där? Såg klent ut med sladdar sist :va
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
210 bakhjulshäst är absolut inte orimligt i en WSBK cykel och det är troligtvis ett gäng mindre än vad MotoGP cyklarna har. Ja de har traction control.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
210 bakhjulshäst är absolut inte orimligt i en WSBK cykel och det är troligtvis ett gäng mindre än vad MotoGP cyklarna har. Ja de har traction control.

Ett gäng mer i GP, kan inte tänka mej att det är så mycket mer däremot mindre vikt!
 

sandstream

Guest
Suzuki angav 210 bakhjulshästar för K5:an i WSBK-trim redan 2005 om jag inte minns fel.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Du minns rätt Sandis, annars minns jag åxå fel och sånt håller jag inte på med.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Suzuki angav 210 bakhjulshästar för K5:an i WSBK-trim redan 2005 om jag inte minns fel.

Och jag har för mig att TenKate hade ca 215 bahhjuls hästar då..
så 210 som Haga har nu, tror jag inte räcker.. tror faktiskt det är ytterligare
lite till...
Vet ej om man kan hitta trådar från så långt tillbaka, men vet att det
har skrivits om det som ni nämner för ett bra tag sedan här på sporhoj.
 

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Och jag har för mig att TenKate hade ca 215 bahhjuls hästar då..
så 210 som Haga har nu, tror jag inte räcker.. tror faktiskt det är ytterligare
lite till...
Vet ej om man kan hitta trådar från så långt tillbaka, men vet att det
har skrivits om det som ni nämner för ett bra tag sedan här på sporhoj.

En GP cykel har ju runt 240Hk så det är nog lite skillnad =)
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Och jag har för mig att TenKate hade ca 215 bahhjuls hästar då..
så 210 som Haga har nu, tror jag inte räcker.. tror faktiskt det är ytterligare
lite till...
Vet ej om man kan hitta trådar från så långt tillbaka, men vet att det
har skrivits om det som ni nämner för ett bra tag sedan här på sporhoj.

Tror du allt som står här på sporthoj eller :tungan
Slö gixxer man har då -50 -60 BKHR Låter för mycke alltså, vad skulle göra så mycke, tycker jag någon kunnigare person ska svara på :tummenupp
Och nej Fursten dom har inte TUUUUURBO :tungan
 
Last edited:
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Helt övertygad (läs-100% säker) på att dom har betydligt fler hästar än "bara" 210hk på bakhjulet - säkert närmare 230hk än 210hk!!

/Fürstenhoff.

Jag tror också det börjar närma sig dom siffrorna.. har ett svagt minne av
att jag läst nått om 225hk förra eller förr förra året för TenKate hojarna..

Hittade en gammal tråd här på sporthoj, från 2003, där dom nämner
215hk redan då.. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=31382&highlight=close
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
Med tanke på att jag senast i fredags blev erbjuden en 215hk stark Tysk superbike motor av en av deras mest kända tuners så lär väl inte fabrikerna vara sämre!! (Tyska Suzuki teamen redan förra året dryga 215hk i deras Suzuki motorer i Superbike)

/Fürstenhoff.

skit i spammanden , sälj dina gixxer fälgar till han som va nere o fråga om däck här om dan!!!!
plus massa billiga däck!!!!!!!!

GÖR`T
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Alltså 275 Hkr i motorn??? Jävlar i mig inte dåligt ur 800cc isåfall :tummenupp

Du tror inte att de jobbar lite mer med inre friktion än att de torskar 35hk ut till hjulet?:7peta
Alla verkar vara helt hysteriska med att räkna på %-förlust på effekten. Låt säga att man har 100hk i en motor och på vägen ut till hjulet förlorar 10hk. Tror ni då verkligen att man förlorar 50hk i en 500hk motor med samma drivlina??
 

roka01

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Honda Transalp RTG 2008, Motogino 125, PW50, Minimoto x2
V5. Honda power. 2005 will see the bike in its 4th year. Customer bikes all over the place (7 bikes?), a successful design, and for a time even emulated by Kenny Roberts, this has been a successful engine. The engine makes something around 240bhp (though rumours have suggested as much as 260bhp) with the power band coming in fairly low in the rev range. It drives off corners well, and Honda has continued to refine its torque characteristics with RAM air ducts, shortie exhausts, and electronic and computer changes. The pace of development of this bike now seems almost over. the early rapid developement replaced by a more matured refinement. The engine clearly has most of the rest of the field by the scruff of the neck.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
V5. Honda power. 2005 will see the bike in its 4th year. Customer bikes all over the place (7 bikes?), a successful design, and for a time even emulated by Kenny Roberts, this has been a successful engine. The engine makes something around 240bhp (though rumours have suggested as much as 260bhp) with the power band coming in fairly low in the rev range. It drives off corners well, and Honda has continued to refine its torque characteristics with RAM air ducts, shortie exhausts, and electronic and computer changes. The pace of development of this bike now seems almost over. the early rapid developement replaced by a more matured refinement. The engine clearly has most of the rest of the field by the scruff of the neck.

??

Detta gäller väl 990?!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jag tror dom flesta blandar ihop var effekten mäts. Dom flesta om inte alla i WSBK + MotoGP mäter på utgående axel. Det för att man får en bättre referens med mindre felkällor som man annars hade fått fler av vid mätning av bakhjulet.

Så Hondas uppgivna 263hk på sin sista 990cc MotoGP hoj kan bli nästan 240 på bakhjulet.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Och ska man vara riktigt petig så är ju inte enbart en hög effekt allt. Har man 300hk inom 100 varv på motorn och hälften runt om så är den motorn iaf helt obrukbar. Dom vinner ju mycket mer på en bra effektkurva, än just bara många hästar, så att hojen blir "lättkörd" också :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top