Image resizer

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
När man laddar upp bilder hade det vart bra med en inbyggd funktion för att skala om och förminska bilder, slipper man använda Photoshop eller dyl...
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Var lat som mig. vänsterklicka och maila till dig själv så får du frågan om bilden skall förminskas. inte jättebäst men smidigt.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Det har jag i min burk, högerklicka på bild och resize.. klart på 4 röda!
Kanske det går att fixa in det som funktion om man norpar verktyget från Billy=)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ladda ner PowerBatch från www.download.com! Det är ett helt underbart program som förminskar bilder batchvis, bara att välja en katalog med bilder, storlek, kvalitet osv, å sen vars dom ska hamna förminskade, klart! Det går självklart att konvertera till andra format, döpa om, lägga till vattenmärken osv också. :tummenupp Gratis dessutom! :Bugar
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tyckte wagges ide var ganska bra faktiskt.
En intergrerad variant är ju hur bra som helst. Ifall det nu finns något sådant script..

Inte för att jag skulle använda den men alla andra som inte pillar med photoshop dagligen skulle ha nytta av den.
:tungan
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Blocket m.fl siter använder ju den funktionen.. kan inte va helt omöjligt?
 

Dominator-Rocks

Guest
Bra ide´!

Jag vet att det har varit uppe förut.. kommer inte ihåg vad Swedie svarade men någon sådan funktion har ju inte kommit till iaf!

Jag tycker prio i första hand skall läggas på att få sidan och flyta ordentligt,det känns ju som en imagerezisefunktion skulle kunna tynga ner en hel del :confused: och det är väll det sista SH behöver.



Ruskigt irriterande med sidor som bara står o laddar å laddar å laddar å laddar. :mad:
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag tycker prio i första hand skall läggas på att få sidan och flyta ordentligt,det känns ju som en imagerezisefunktion skulle kunna tynga ner en hel del :confused: och det är väll det sista SH behöver.
Ja, det känns som att vi själva kan lägga den energin om vi vill ladda upp bilder här. Varken servrar eller uppkoppling orkar ju med hur mycket som helst, å börjar folk skicka bilder på 3-4mb för att få dom förminskade så är det ju tack å gonatt med den här siten :gnissla
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Jag tyckte wagges ide var ganska bra faktiskt.
En intergrerad variant är ju hur bra som helst. Ifall det nu finns något sådant script..

Inte för att jag skulle använda den men alla andra som inte pillar med photoshop dagligen skulle ha nytta av den.
:tungan

Inte särskilt svårt med PHP (eller andra språk för den delen) men som sagts, det tar värdefull kraft från servern.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top