Ventiljustering

Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
DUkan just få kopplingsproblem om du väljer en helsyntet. Kopplingen kan börja slira.QUOTE]

Men du körde på Motul 5100 i din cbr om jag läste rätt och den är helsyntet med ester. Den skall vara tydligen väldigt bra då ester drar till sig till dem punkterna som är extra varma.

Upplever du att det slirar med motul på din?
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
DUkan just få kopplingsproblem om du väljer en helsyntet. Kopplingen kan börja slira.QUOTE]

Men du körde på Motul 5100 i din cbr om jag läste rätt och den är helsyntet med ester. Den skall vara tydligen väldigt bra då ester drar till sig till dem punkterna som är extra varma.

Upplever du att det slirar med motul på din?

Motul 5100 är en Delsyntetisk-olja. Motul 300v är heltyntet. Jag körde på motuls 5100, alltså delsyntetoljan. Inga problem med slirande koppling alls.
Kopplingen "draggade" när jag testade GPS men det va inte oljans fel utan ett par mellanskivor i kopplingen som slagit sig varav det blev nytt lamellpaket och olja/filter.
Jag gick på vad honda rekomenderade till min hoj och det va en delsyntetisk olja av bra kvalitét, vilket Motuls oljor är. Skillnaden mellan Castrol och Motul är nog väldigt hårfin.
 
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Motul 5100 är en Delsyntetisk-olja. Motul 300v är heltyntet. Jag körde på motuls 5100, alltså delsyntetoljan. Inga problem med slirande koppling alls.
Kopplingen "draggade" när jag testade GPS men det va inte oljans fel utan ett par mellanskivor i kopplingen som slagit sig varav det blev nytt lamellpaket och olja/filter.
Jag gick på vad honda rekomenderade till min hoj och det va en delsyntetisk olja av bra kvalitét, vilket Motuls oljor är. Skillnaden mellan Castrol och Motul är nog väldigt hårfin.

:bow

Tack!! !! !! !!
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
fan låter hojen fint så skit i ventiljustering ett tag till eller?

ventiljusteringen är skitviktig för hojens gång och livslängd. det tar några timmar att kolla alla ventiler för en hemma mekare. och de kostar inget. om ventilerna ligger på eller ha minimalt med spel och ventilerna blir brända och börja läcka då kostar de lite mer pengar och tid. tro mig har nyss fått gjort ett sånt jobb de va på en gammel sukka men ändå. så mitt tips de är att kolla ventilarna för säkerhetens skulle. lycka till :tummenupp
 
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
ventiljusteringen är skitviktig för hojens gång och livslängd. det tar några timmar att kolla alla ventiler för en hemma mekare. och de kostar inget. om ventilerna ligger på eller ha minimalt med spel och ventilerna blir brända och börja läcka då kostar de lite mer pengar och tid. tro mig har nyss fått gjort ett sånt jobb de va på en gammel sukka men ändå. så mitt tips de är att kolla ventilarna för säkerhetens skulle. lycka till :tummenupp

Jepp, jag kommer se över dem. Det känns tryggare :)
Har hört om samma case som din, och det kostade skjortan..
 

särkrille

pojkband
Gick med
4 Jun 2007
Ort
örebro
Hoj
svart sak
sluta vara offtopic gsxrabuser och changco
det handlar om ventiljustering i denna tråd
erat gnabb kan ni ta i PM
tycker du gsxrabuser bör föregå med gott exempel
så ät bajs
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top