Ninja 250R

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
tycker den funkar bra upp till 100.så fort det börjar svänga mycket e den skitrolig.köra på gokartbana e skitroligt
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Låter onekligen intressant. Hur stor skillnad är det på 09 och 12?
nada. samma från 08-12 viss skillnad i färgsättning bara. Köpte min i år och har inte ångrat det en enda sekund. heldagstur med hojen å jag har lagt 80kr på soppa, blir dyrare att stanna på macdonalds. ninjan på bana är helt underbar, framför allt om man e lite rookie. Men om du köper så det första du bör göra är slänga orginaldäcken så låååångt det bara går å slänga på nått annat( livsfarliga i väta) michelin pilot power fram å bak å du har däck som funkar jättefint både på gata å bana (110/70 fram och gå upp till 150/60 bak) och de håller riktigt länge. Mer ekonomisk hoj får du leta efter!!

iochmed att den inte går i 200 knyck är det väldigt lätt att lära sig köra bättre på den eftersom du kan lägga större fokus på körteknik än undra om hojen verkligen kommer stanna i tid

mitt "monster", årets tankevurpa när jag beställde nya kåpor och kommer på sen att min tank är grön :p
IMG_0809.JPG
 
Last edited:

withberg

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Vallentuna
Hoj
SV650S -04
nada. samma från 08-12 viss skillnad i färgsättning bara. Köpte min i år och har inte ångrat det en enda sekund. heldagstur med hojen å jag har lagt 80kr på soppa, blir dyrare att stanna på macdonalds. ninjan på bana är helt underbar, framför allt om man e lite rookie. Men om du köper så det första du bör göra är slänga orginaldäcken så låååångt det bara går å slänga på nått annat( livsfarliga i väta) michelin pilot power fram å bak å du har däck som funkar jättefint både på gata å bana (110/70 fram och gå upp till 150/60 bak) och de håller riktigt länge. Mer ekonomisk hoj får du leta efter!!

iochmed att den inte går i 200 knyck är det väldigt lätt att lära sig köra bättre på den eftersom du kan lägga större fokus på körteknik än undra om hojen verkligen kommer stanna i tid

mitt "monster", årets tankevurpa när jag beställde nya kåpor och kommer på sen att min tank är grön :p
View attachment 369383

Okej, lutar bara mer och mer åt ett ev köp. Bor i Sthlm och har ett nytaget kort, så känner mig väldigt ödmjuk inför sporthojar.

+
Bensinförbrukningen
Försäkring
Inte lika lätt att köra för fort (kanske vissa skulle ändra till ett minus:rolleyes:)

-
Drygt att köra på motorväg
Stor chans att man tröttnar på den på grund av liten motor. (Dock så kommer jag att äga den som längst i 1-1,5 år, då jag kommer att åka iväg och plugga på annan ort=fattig student=minimalt med leksaker)

Förresten kom på en sak, hur tror ni andrahandsvärdet på en sån här är?, med tanke på att de kanske kommer att bli mer aktuella nu när a2 kortet kommer att bli fram till 24 år.

Samt vet någon på ett ungefär vad en minininja skiljer i försäkring jämfört med en lika gammal er6/hornet/bandit/fz6?
 
Last edited:

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Okej, lutar bara mer och mer åt ett ev köp. Bor i Sthlm och har ett nytaget kort, så känner mig väldigt ödmjuk inför sporthojar.

+
Bensinförbrukningen
Försäkring
Inte lika lätt att köra för fort (kanske vissa skulle ändra till ett minus:rolleyes:)

-
Drygt att köra på motorväg
Stor chans att man tröttnar på den på grund av liten motor. (Dock så kommer jag att äga den som längst i 1-1,5 år, då jag kommer att åka iväg och plugga på annan ort=fattig student=minimalt med leksaker)

Förresten kom på en sak, hur tror ni andrahandsvärdet på en sån här är?, med tanke på att de kanske kommer att bli mer aktuella nu när a2 kortet kommer att bli fram till 24 år.

Samt vet någon på ett ungefär vad en minininja skiljer i försäkring jämfört med en lika gammal er6/hornet/bandit/fz6?

när det gäller försäkring så är det du år kolla upp själv. kolla t ex på bilsport-mc.com där kan du kolla upp utan regnr.
dryg på motorvägen håller jag inte med om 110-120 är inga problem men vill du köra fortare än så är ninjan verkligen inte något för dig. Visst finns det en risk för att du tröttnar på motorn men tro inte att du är besparad från fortkörningsböter. många gånger när jag är ute å kör håller jag högre hastighet än vad jag syftade till när jag väl glor på mätaren. Er6 hornet å liknande är också mycket fina hojar, det hela handlar egentligen om vad du är villig att lägga ut på hojen.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Är det värt att köpa slip on till ninja 250r? Samt hur går det att skjutsa med den?

Hittar du nåt billigt så absolut, men att köpa nåt av de bättre märkena för 4000 är det inte värt. Hojen blir dock mycket roligare med riktigt ljud, annars låter den som en symaskin o då suger den att köra enligt mig
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Nån som har köpt bredare bakdäck än original till lillninjan? Isf vilken dimension? Funderar på det för att få bättre utseende, det är främst bakdäcket som får den att se liten ut enligt mig.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top