Ninja 250R

Roustabout

Gasar tills det Rasar
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Skåne
Hoj
96-DR 650SE
Tänkte sälja mitt effektsystem, börjar få gliringar att jag väsnas för mycket häromkring. Men visst låter det gött.
Det är ett fullsystem med kolfiberljuddämpare.
Det är köpt från USA för ung. ett år sedan. PM:a mig om Ni är intresserad så kommer vi överrens om ett pris.
Tänkte kolla här innan jag beger mig ut på blocket med den.

areap.jpg


[YOUTUBE-ID]nZVp2LtQPuk[/YOUTUBE-ID]
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Nu har jag kört 820 mil och den är till salu.

Fick den inte såld,så nu behåller jag den över vintern som en möbel:D
till sonens glädje,särskilt när farsan har druckit pilsner och ska gasa lite:tummenupp
 

Bifogat

  • kamerabilder 015.jpg
    kamerabilder 015.jpg
    238.7 KB · Visningar: 211
Last edited:

CrazyMee

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2009
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki Ninja 250R -09 eller ryggklängerska på en Kawa zx9r -01
då är man också ägare till en lill-Ninja:tummenupp (visserligen varit det ett tag nu men ändå:tungan)

vart köper ni era prylar till den?
Funderar på att skaffa hugger, singelcuts och så småningom ett annat avgassystem.

så vilka sidor rekommenderar ni?
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Såld Kawasaki Ninja 250r

Sorry my friends! Den olyckliga sagan slutade lyckligt.

Efter att ha högerblankslipat min Kawasaki Ninja 250r i höstas och fått ut en fabriksny i vintras på försäkringen, så såldes denna nu i veckan.

Dessvärre lämnar jag helt och hållet denna klass. Jätte kul att 250 fått en egen RR klass detta år, bägge mina fd. hojarna kommer gå som projekt till detta ändamål.

Önskar er all lycka till samt att jag står till förfogande för potentiella köpare, oavsett frågor om Ninja 250r. Det är bara att PM:a mig!
 

SpinX91

sheriffen
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki Ninja 250R -09
shit asså :O . verkar som att ingen som köpt en 250r är inställd på att sälja den, måste va en superhoj. tänkte mest på att det inte finns en enda begagnat annons ute. enda alternativet som finns verkar ju vara att köpa en ny 09a. fast lite dåligt endå tycker jag att kränga en ett år gammal hoj för nypris, 47000. då känns det ju mera värt att lägga 3 tusen till så får man ju -10an. men skicka gärna ett PM till mig om ni vet någon som ska sälja sin gamla ninja 250 r :)
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
shit asså :O . verkar som att ingen som köpt en 250r är inställd på att sälja den, måste va en superhoj. tänkte mest på att det inte finns en enda begagnat annons ute. enda alternativet som finns verkar ju vara att köpa en ny 09a. fast lite dåligt endå tycker jag att kränga en ett år gammal hoj för nypris, 47000. då känns det ju mera värt att lägga 3 tusen till så får man ju -10an. men skicka gärna ett PM till mig om ni vet någon som ska sälja sin gamla ninja 250 r :)

Det kan också bero på att man missbedömde leveransen till Sverige med -09, så att det inte köptes in allt för många...Dessutom startar en RR 250 klass detta år och troligtvis är det dit de begagnade går/gått.

Ju yngre, ju bättre! Satsa på en ny -10 med tanke på att mellanskillnaden är ett nytt exhaust på -10:an.

Jämför den tekniska specifikationen så ser du att där är ingen skillnad mellan dem.
 

SpinX91

sheriffen
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki Ninja 250R -09

Det kan också bero på att man missbedömde leveransen till Sverige med -09, så att det inte köptes in allt för många...Dessutom startar en RR 250 klass detta år och troligtvis är det dit de begagnade går/gått.

Ju yngre, ju bättre! Satsa på en ny -10 med tanke på att mellanskillnaden är ett nytt exhaust på -10:an.

Jämför den tekniska specifikationen så ser du att där är ingen skillnad mellan dem.


ska åka och kolla på en begagnad 09a i morrn. gått få mil och utrustad med leovince slipon, singel kuts + annat smått å gott. landar på 10k mindre än en ny 09, så tycker det kan va värt det. skickar upp en bild på den om det blir köp ;D!:yoparty
 

SpinX91

sheriffen
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki Ninja 250R -09
köp blev det :D! då var man stolt ägare av en Kawasaki Ninja 250R -09. i morrn blire premiärturen på vägen :). bilder på hojen finns på min profil <(^^,)>
 

SpinX91

sheriffen
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki Ninja 250R -09
förresten! är det någon av er på tråden som har köpt kraschpuckar till eran ninja 250? vart köpte ni dom isf? har letat till vanvett men hittar inget :S. helst svenska leverantörer
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
joo jag såg den! fast krånglig, bara en massa kataloger att bläddra i på hemsidan och sen ståre inga priser heller. förresten finns det inga kraschpuckar til 250r i katalogerna heller, men man kan hitta om man går i på leverantörernas hemsidor. krångligt hursom, men tack endå:)

Saken är den att det finns inte riktigt x-tra delar till denna hojen just i Sverige, som det gör med andra hojar. Så är min känsla efter att ha kollat runt på möjligheter att ändra. Själv har jag bara ägt två original utan moddning. Men PM:a de andra här i tråden (inte säkert de har koll på vad som skrivs här) som har varit igång och stylat, de har kanske rätta kontakter.

Om inget annat så hade jag ringt upp till BoOve.se och fått ett rakt svar, eftersom det står att de ska ha just kraschpuckar till 250r.

Lycka till!
 

kvadd

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
sthlm
Hoj
Kawasaki Ninja 250R -09, Kawasaki Ninja ZX 600 -96
köp blev det :D! då var man stolt ägare av en Kawasaki Ninja 250R -09. i morrn blire premiärturen på vägen :). bilder på hojen finns på min profil <(^^,)>

Så det va du som köpte den hojen jag tänkte köpa, din jävel! :D

Jag beställde en fabriksny från Sundsvall nu istället, kommer nästa vecka. Då blir man en lycklig ninja 250R-ägare. :D
 

SpinX91

sheriffen
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki Ninja 250R -09
Så det va du som köpte den hojen jag tänkte köpa, din jävel! :D

Jag beställde en fabriksny från Sundsvall nu istället, kommer nästa vecka. Då blir man en lycklig ninja 250R-ägare. :D

haha åfan xD där ser man! :D men de gjorde du helt rätt i, skit kul mc att köra :yoparty
 

kvadd

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2008
Ort
sthlm
Hoj
Kawasaki Ninja 250R -09, Kawasaki Ninja ZX 600 -96
Denna fantastiskt långa refleksmontering som de har på baken av hojen, finns det något lätt sätt att montera bort det? Eller blir det att kapa den med någon såg eller liknande? Den ser trots allt inte alldeles för vacker ut.
 

SpinX91

sheriffen
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki Ninja 250R -09
Denna fantastiskt långa refleksmontering som de har på baken av hojen, finns det något lätt sätt att montera bort det? Eller blir det att kapa den med någon såg eller liknande? Den ser trots allt inte alldeles för vacker ut.

det finns skylthållare att köpa, så att du slipper den långa skärmen. vissa måsta man endå kapa skärmen för att kunna montera , men finns skylthållare som man plockar bort skärmen och monterar. kolla tidigare i tråden så finns det exempel på skylthållare :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top