Ninja 250R

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Hejsan !
Tänker provköra en Ninja 250 r nu på torsdag.Får se om det blir bu eller bä!
Satt ju rätt bra på den iallafall med mina 191cm.
Är väl mest orolig över motorvägskänslan.Hur ansträngd är motorn i 110km/h?
Hade väl mest tänkt använda den till jobbet och sköna turer på 70-90vägar på fritiden.(inbillar jag mig)
Lurar annars på en ER6:a.

Svart eller grön? Kawa ÄR grönt,men den svarta i butiken var fin.
Fast sen såg man videosarna på den ruggigt snygga blåmetallicen och undrar om det är färgen för Sverige nästa år?(eller finns den i /på Europalagret?eller är det USA-marknaden som har rött&blått?))

Återkommer med intryck efter provkörningen.

Övertyga mig gärna![/QUOTE


Den yyyyyyyyyyyylar ganska mycket i 110 blås:D Vissa slänger på
ett större drev med 15 kugg fram:va

Det handlar om en prisfråga,du får mycket hoj om du köper en ER6:tummenupp Men vill man inte lägga mer stålar så är Ninja 250 en bra hoj:yoparty

Det är helt olika hojjar,ER6 är en hoj, Ninja 250R en budgethoj med roliga
köregenskaper.

Du kan köpa plastkit av den här killen:tummenupp Då kan du byta skal varje helg som en mobiltelefon:D
http://www.racebikerentals.com/
 

Bifogat

  • bodywork.jpg
    bodywork.jpg
    47.9 KB · Visningar: 75
Last edited:

NinjaSajCo

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Malmö
Hoj
Ninja 250r -09
Din gottegris :D !! Välkommen :tummenupp Får man vara nyfiken och fråga vad du fick ge för din? Jag hamnade på 41 med x-tra tillbehör och service -08.

Tackar!:) Jag köpte den precis innan prishöjningen 1/4 -09 för 41 900kr nu kostar den 46 900kr :D x-tra tillbehör 1. Sadelkuts 1100kr 2. Tankpad 200kr 3. HjulringarX2 360kr 4. Montering Gratis :tummenupp

Vet någon hur man kan få tag på denna?!
Märke: Shoei
Model: Tamada Tc-4

tamadatc4.th.jpg
 
Last edited:

Spitfire66

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
tvåhjuling
Hejsan igen!
Riktigt rolig hoj som överraskade mig.Lätt,lättstyrd riktigt trevlig på slingriga 70-90vägar.Helt acceptabel på motorväg.Dock saknas ju bottenvridet men det är man ju medveten om (planering av omkörning)och sen tyckte jag inte att det ylade FÖR mycket.Det enda negativa var av och påslaget i insprutningen vid lågfart och avsläpp på gasen. Hur har ni som haft hojen ett tag? Justering? Tomgångsvarvtalet var lite väl högt.Denna hoj var helt ny och inte körd en meter.Påpekade detta för försäljaren. I det stora hela en positiv känsla och klart värd att ha som pendlarhoj och lagom lekhoj.Utseendet är djävulskt läckert.Lurade tre personer som kom fram och trodde det var en större hoj vid parkering.Jag tror ni som köpt en för bra valuta för pengen.Snygg,insprutning,lättkörd,låg premie,bränslesnål.Tänk om denna hoj kunde revolutionera svenskens syn på att allting ska vara så stort och otympligt.Om jag ska köpa en? Varför inte?(har gjort Fireblade, R1,748R svängen som ägare och kan säga att denna cykel är riktigt rolig på sitt sätt)
10mils provkörning vart det och fan så skoj det var.Ska provköra nya ER6:an också.
 
Last edited:

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Kul att du uppskattade hojjen, har kört 300 mil och är helnöjd:tummenupp

Var nära att klippa en älg på väg till jobbet,däcken är skit när det
ska tvärbromsas på kall asfalt,det kasade och släppte direkt,sulorna är tillverkade för Thailand med varm asfalt:mad: Jag har kört en del bana med andra hojjar och vet vad bra däck kan ge.

Lämnar in hojjen då dom ska fixa tanklocket så det inte tjuuuter.

Byter båda däcken till Dunlop GT501 Arrowmax,FAN VAD BILLIGT DET ÄR ATT SERVA LILL-NINJAN:banana:fyllisar
http://www.dunlop-tires.com/dunlop_...es/on_road/sport_touring_bias/arrowmax_gt501/


Hejsan igen!
Riktigt rolig hoj som överraskade mig.Lätt,lättstyrd riktigt trevlig på slingriga 70-90vägar.Helt acceptabel på motorväg.Dock saknas ju bottenvridet men det är man ju medveten om (planering av omkörning)och sen tyckte jag inte att det ylade FÖR mycket.Det enda negativa var av och påslaget i insprutningen vid lågfart och avsläpp på gasen. Hur har ni som haft hojen ett tag? Justering? Tomgångsvarvtalet var lite väl högt.Denna hoj var helt ny och inte körd en meter.Påpekade detta för försäljaren. I det stora hela en positiv känsla och klart värd att ha som pendlarhoj och lagom lekhoj.Utseendet är djävulskt läckert.Lurade tre personer som kom fram och trodde det var en större hoj vid parkering.Jag tror ni som köpt en för bra valuta för pengen.Snygg,insprutning,lättkörd,låg premie,bränslesnål.Tänk om denna hoj kunde revolutionera svenskens syn på att allting ska vara så stort och otympligt.Om jag ska köpa en? Varför inte?(har gjort Fireblade, R1,748R svängen som ägare och kan säga att denna cykel är riktigt rolig på sitt sätt)
10mils provkörning vart det och fan så skoj det var.Ska provköra nya ER6:an också.
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Vad fick du betala för att serva bäbis kawan?

Hmm ingen service,Hojjen har bara rullat 450 mil,nästa KAWA service är 600 mila service.

Nu blev det två nya däck + olja,filter, 2700:- PIX,det är anser jag är prisvärt
då jag lämnar in hela hojjen:tummenupp


Ska bli skoj med nya däck som tål att pressas lite mera än Thai-sulorna
 

Spitfire66

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
tvåhjuling
Verkar inte som om det kommit ut några begagnade på marknaden.Nöjda ägare eller?:)

KTM640Y2K: hur stor skillnad blev det med riktiga däck på hojen?
 

Quantic

Filmproducent
Gick med
18 Oct 2007
Ort
Vaxholm
Hoj
Ninjan såld...
Hej! Jag har precis lämnat in min 250R på 100-mila service =) Dock så undrar jag om det är dyrt eller billigt med 1738:- för olja+filter o så den koll av allt som görs vid 100-mila servicen.

Var lämnar ni i stockholmsområdet in era hojar och var är det billigast?

Annars måste jag säga att som första hoj så kunde jag inte valt en snyggare o grymmare modell =)
 

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Hej! Jag har precis lämnat in min 250R på 100-mila service =) Dock så undrar jag om det är dyrt eller billigt med 1738:- för olja+filter o så den koll av allt som görs vid 100-mila servicen.

Var lämnar ni i stockholmsområdet in era hojar och var är det billigast?

Annars måste jag säga att som första hoj så kunde jag inte valt en snyggare o grymmare modell =)

1738:- Är ett normal pris,det är stämpeln i service boken man betalar för:va
Kolla om tanklocket skall åtgärdas,2008 hade ett jävla tjutljud när solen lyser på hojjen:arsele,jag har åtgärdat detta.

Verkar inte som om det kommit ut några begagnade på marknaden.Nöjda ägare eller?:)

KTM640Y2K: hur stor skillnad blev det med riktiga däck på hojen?

Har inte pressat däcken i kurvorna än, :mad:blev skitsur då jag hämtade hojjen var det laser-koll åkte dit:fyllisar +11 km/h= 2000:- PIX.

Jag köpte en 250 för att behålla lappen och åka billigt:va Shit happens:D
 
Last edited:

Quantic

Filmproducent
Gick med
18 Oct 2007
Ort
Vaxholm
Hoj
Ninjan såld...
1738:- Är ett normal pris,det är stämpeln i service boken man betalar för:va
Kolla om tanklocket skall åtgärdas,2008 hade ett jävla tjutljud när solen lyser

Ååååååååååååfan det är det som tjuter! Har hört ljudet förut och alltid undrat vad det varit för nåt. Det borde väl gå på garantin? Tog det lång tid för dom att fixa detta?
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Kolla om tanklocket skall åtgärdas,2008 hade ett jävla tjutljud när solen lyser på hojjen:arsele,jag har åtgärdat detta.
Det hade jag också problem med de första 50 milen :dummer , sen har jag inte haft några visslingar. Kan det bero på att tanken vart ny? För mina hål i tanklocket är le originale -08 fortfarande och när solen lyser så är det jag som visslar!
 
Last edited:

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Ååååååååååååfan det är det som tjuter! Har hört ljudet förut och alltid undrat vad det varit för nåt. Det borde väl gå på garantin? Tog det lång tid för dom att fixa detta?

Klart att det går på garantin om du följt service,dvs 100 mila 600 mila:tummenupp Om kikar längre tebax i forumet finns det en link hur man åtgärdar problemet genom att ta isär tanklocket och borra större lufthål.
Tar inte så lång tid.
 

CrossFireX

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Malmö
Hoj
BMW R1200R -10
Tjenare!

Jag är ny här, så ni får gärna berätta vad jag gör rätt och fel. Jag "äger" eller ja, äger och äger. Jag och en polare la ihop pengar till en lätt mc, Honda CBR 125 som vi delar på, mest jag som har den då han är utomlands ofta. Ni kanske tycker "DELAR???" Ja, faktiskt. Vi delar. Känt varandra sen vi var bebisar så vi litar på varandra. Anyway, tillbaka till ämnet. Hoppas det är lugnt att jag återanvänder tråden?

Jag funderar på att köpa en Ninja 250R om 2 år, den verkar riktigt cool! Hoppas det inte ändras så mycket vad det gäller i pris och utseende (Eller ja utseende får gärna ändras, bara det inte blir sämre samt vad det gäller pris får den gärna bli billigare).

Jag funderar på att köpa ett Yoshimura slip-on till den, från USA. Typ --> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YOSHIMURA-TRC-STAINLESS-S-O-EXHUAST-08-2008-NINJA-250R_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ65Q3a12Q7c66Q3a2Q7c39Q3a1Q7c72Q3a1240Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem3ef1dcee2cQQitemZ270345760300QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Samt Targa fender kit och lite smågrejjer. Min fråga är då, vad kommer det kosta i tull? Slip-on kostar 405 USD med frakt. Vilket är ca 3000 SEK, vad kommer tullen att kosta? Blir det mer än 5000 kr? För att det finns ett sådant Slip-on att köpa i Sverige för 5000 kr och då känns det inte lönt att beställa från USA.

MVH Oliver
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top