Bkk & SHk på Mittsverigebanan!

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Nu finns kurserna på Mittsverigebanan uppe för anmälan på SMC`s hemsida!:) www.svmc.se

Eller klicka här: http://www.svmc.se/php/kurser/?do=shk :tummenupp

Lördag den 31 maj är det Bkk
Söndag den 1 juni är det Shk

Vi kommer att köra Broms och kurvkurs på lördagen öppen föra alla hojmodeller!
Upplägget blir lika som tidigare år, och ni som varit där tidigare vet att vi haft det skitskoj:yoparty

Inskrivning och besiktning av hojar och förare med mc-utrustning mellan 07.00 och 08.00!
Därefter förarmöte 08.10-08.30
Sen drar kurserna igång med smågrupper med de olika 4 stegen inom dom 3 hastighetsgrupper som vi delat in oss i kl. 08.40
Vi kör 6 körpass på banan a 20 min. med teori före varje pass samt feedback efter varje pass!

På söndagen blir det Sporthojskurs som har ungefär samma upplägg som Bkk men endast sporthojar deltar!

Det blir långa fysiskt krävande dagar, så kom utvilad till kurserna!

Det ingår i anmälningsavgiften fika både för och eftermiddag samt lunch:tummenupp

Kom ihåg att det är 95db som gäller på Mittsverigebanan och vi besiktigar era hojar på morgonen:gnissla

Vi ses på banan arrangör Per
 
Last edited:

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Det finns platser kvar!:)
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Tja! Är det jag som är blind eller vars finns datum på hemsidan osv?? :va

Låter grymt roligt och nyttigt med en sån kurs för en sån nybörjare som mig! :tummenupp


Oops:rolleyes: jag hade glömt skriva datum för kurserna!:huvet

Smc`s anmälningsida ligger nerer för tillfället då det görs uppdateringar just nu dessa dagar!

Annars går man in på www.svmc.se och klickar på School och där får man läsa sig vidare:tummenupp http://www.svmc.se/kurser2008

Mvh Per
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Är båda kurserna rabatterande för folksams försäkring?
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Är båda kurserna rabatterande för folksams försäkring?

Jajemensan:tummenupp

Det skiljer inte så mycket på kurserna! Det är bara olika namn!
Du kan anmäla dig till både lördag och söndag!
På lördagen går du tex. steg 1 och sedan steg 2 på söndagen!

Per
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Tycker jag är orättvist, man borde få välja sina instruktörer tycker jag... jjjjag är lite blyg och rädd av mig, så jag vill bara ha snälla instruktörer.:rolleyes:

Här uppe har vi bara trevliga och snälla instruktörer:tummenupp
Även om vissa är från sydligare breddgrader så blir dom väldigt trevliga här uppe:va :pannkyss
 

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Gävle
Hoj
-
Någon som vet om helförsäkringen gäller när svmc arrangerar bkk??

Mvh Kristhoffer sundin
Jomenvisst, det är när just smc arrangerar som försäkringen gäller :tummenupp "Försäkringen gäller i samband med fortbildning som genomförs och är godkänd av SMC". Dvs den gäller oavsett om det är bkk, shk, grundkurs osv.. Alla och envar har dock ett eget ansvar att kolla med sitt försäkringsbolag för att vara på den säkra sidan ! Mer info : http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=959

Är det Shell i härnösand som är närmsta bensindepå?
Jepp, ca 6-7 km. Är snart gjort att svänga dit.
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Åh, jag som har tänkt gå BKK i vår, perfekt när det sker "nära".
Jag har inte köpt hojen som jag ska köra än... Vet inte om den har original ljuddämpare heller... Måste kollas då.
 

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Åh, jag som har tänkt gå BKK i vår, perfekt när det sker "nära".
Jag har inte köpt hojen som jag ska köra än... Vet inte om den har original ljuddämpare heller... Måste kollas då.


Annars införskaffar du en decibel-killer och stoppar in där bak, så blir det lite tystare:tummenupp funkar alldeles utmärkt:yoparty

Per
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Bara en dryg månad kvar till SMC-kurserna på Mittsverige. Boka in er nu...!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Så här är det. Att arrangera en bankurs på en bana kostar pengar, mycket pengar. Det innebär att det måste komma deltagare på kursen för att det skall gå att genomföra den. Vi har hittils fått subventionera kurser här i Norrland för att vi vill att alla motorcyklister skall ha en rimlig chans att få möjlighet att gå en kurs. Med det antal deltagare som är anmälda så går inte det längre, då får vi lägga ner ytterligare ett arrangemang här i norrland. Samtidigt så finns det en massa människor som klagar på att SMC inte gör nånting här uppe? Det går inte ihop.

Så, gör ett ryck nu och anmäl er till kurserna sista maj/första juni på Mittsverigebanan. Alla som jag har träffat som gått kurs har varit lyriska, det kommer ni som inte gått en kurs också att bli, det garanterar jag!
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Så här är det. Att arrangera en bankurs på en bana kostar pengar, mycket pengar. Det innebär att det måste komma deltagare på kursen för att det skall gå att genomföra den. Vi har hittils fått subventionera kurser här i Norrland för att vi vill att alla motorcyklister skall ha en rimlig chans att få möjlighet att gå en kurs. Med det antal deltagare som är anmälda så går inte det längre, då får vi lägga ner ytterligare ett arrangemang här i norrland. Samtidigt så finns det en massa människor som klagar på att SMC inte gör nånting här uppe? Det går inte ihop.

Så, gör ett ryck nu och anmäl er till kurserna sista maj/första juni på Mittsverigebanan. Alla som jag har träffat som gått kurs har varit lyriska, det kommer ni som inte gått en kurs också att bli, det garanterar jag!

Man bokar bara direkt via hemsidan? Jag skulle nog ha varit på en sådan och lärt mig köra ordentligt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top