NMCK-tråden

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Ett namnbyte har varit uppe på kartan för alla som undrar, och för er som är lite sugna på o gå med men känner att nmck inte inger någon respekt.. släng gärna upp ett förslag, medlem eller blivande medlem!

Priser byggmax:
glasfiber väv 3 kr m.
underlags foam 2mm 1*15 99kr.
laminat golv klick 55 kr/ m2 som ex..
http://www.byggmax.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Byggmax-se-Site/sv_SE/-/SEK/ViewProductDetail-Start;pgid=CX5ISGKSnn1SR0EsBt86nJ260000BSOzZpcF?ProductUUID=p64KAaAzHcEAAAETVuYKDCQx&CatalogCategoryID=R8QKAaAz4fIAAAER.WoatFtR&JumpTo=OfferList
Färg 30 kr litern..
fritt fram o uppskatta priset.. jag är kässs...:confused:

de sköna är att vi åkte upp för o kasta lite möbler o de slutade med att vi slog sönder en säng med yxa och masheter(stavning) och slet ut en heltäcknings matta.. bra jobbat!!:D i den här tackten är vi nog färdiga snart..

//Linus
 
Last edited:

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Södra Norrhult
Hoj
Yamaha Aerox 100
Tak

Joniz och jag var och gjorde en donation i Linneberga idag. Fy fan. På vägen hem gick vi in i stugan och mätte och klurade lite på lösningen för taket då joniz hade fått ett konkret anbud på durkplåten. I runda slängar så hamnar vi på ca 3000:- för durkplåt till sängkammaren. För 1/3 av den summan får vi panel till både sängkammaren och tv-rummet. :va :va
Nja, vi börjar nog väga över till att föreslå träpanel istf durkplåt av ekonomiska skäl. Alltså: Allmoge - Heavy Metal 1 - 0.

jan
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Joniz och jag var och gjorde en donation i Linneberga idag. Fy fan. På vägen hem gick vi in i stugan och mätte och klurade lite på lösningen för taket då joniz hade fått ett konkret anbud på durkplåten. I runda slängar så hamnar vi på ca 3000:- för durkplåt till sängkammaren. För 1/3 av den summan får vi panel till både sängkammaren och tv-rummet. :va :va
Nja, vi börjar nog väga över till att föreslå träpanel istf durkplåt av ekonomiska skäl. Alltså: Allmoge - Heavy Metal 1 - 0.

jan

kan nog bli riktigt nice med panel om adam får in lite lampor i de!!??
o kanske inte fyy skam utan heller:)
 

RobRas

Guest
Det var ju lite synd att durkplåten var så dyr eller att panelen var så billig. Men det kan nog bli fint ändå. Finare än nuläget iaf!

Hur lyder priolistan?

1. Övervåningen
2. ?
3. ?
osv....
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
panel är fint...

1. Övervåningen
2. köket
3. brasrummet

så tror jag det var sagt...
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
ni får ha de så gött här hemma! lycka till med renoveringen, o hoppas de blir nått kvar till mej!
Chingchong chingchong.

Peace out
//FISHI
 
Last edited:

RobRas

Guest
Har vi någa förslag på panel, färg, tapet och golv?

Panelen nere är ganska ljus? Om vi skulle köra på något liknande uppe? Nåja, ge lite förslag så kommer vi överens om det så småningom. Deadlinen börjar närma sig!
 

zponxy

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Norrhult
Hoj
Suzuki SV650s -06
Övervåning blir endast måla va? Så tapet slipper vi välja än. men vi kom väl överens om en ganska så ljus färg?
Joniz kollar golv, hur går det?
Vem rotar fram panel?
 

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Södra Norrhult
Hoj
Yamaha Aerox 100
tak färg

Hej igen. Jag tror vi kan göra de flesta inköpen på byggmax då de har både färg trä vävtapet rollers osv till bra priser. När det gäller panelen i taket så föreslår jag att vi använder en klarlack med vitt pigment i så får vi en ljus panel med fin trästruktur i och den blir lätt att torka av (så det inte bildas stalaktiter i sovavdelningen).:tungan Det kommer också att bli lite ljusare och fräschare. Sedan sätter vi vävtapet och rollar med en tålig väggfärg. Vi får kolla kulörer, det är ju alltid bra om man kan välja en fin standardkulör men finns inte det får vi bryta en, det kan bli lite dyrare men det ska ju bli bra också!
Blir det nåt gjort i helgen?
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Bästa vore väl om det gicka att hitta liknande panel som det är i soffsamlingsrummet uppe att ha i sängrummet och ev i tv rummet med, så det blir liknande tak i hela övervåningen.

Golv ligger mellan 80-100 kr kvadrutten, egentligen bara att välja utseende.

Samma med färg till väggar, bara att räkna ut hur mycket det går åt och sedan bestämma vilken färg, jag röstar på rosa:D :tummenupp

Vad sägsa om att mötas upp på tors eller fredag och då försöka ha priser klara så det kan komma igång snart?
 

RobRas

Guest
Det håller jag med om att vi ska ha någon liknande panel som det är i "soffrummet".

Jag röstar på Fredag! Imorrn hinner jag inte och på Lördag börjar jag jobba igen.
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Fredag får det bli då, har inget inplanerat vad jag vet, 3-4 tiden kanske?
 

RobRas

Guest
ni får ha de så gött här hemma! lycka till med renoveringen, o hoppas de blir nått kvar till mej!
Chingchong chingchong.

Peace out
//FISHI

5h sen han flydde landet och så har han redan börjat retas. Vilket as du är. Nähä, en öl skulle sitta funt nu efter det här!
 

Bifogat

  • 20080227.jpg
    20080227.jpg
    18.3 KB · Visningar: 166

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
ni får klara er utan mig på fredag!
 

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Södra Norrhult
Hoj
Yamaha Aerox 100
Stugsnack

Guten Tag

Vi ska ju träffas och summera materialåtgången och kostnaderna för renoveringen och det talades ju om fredagens eftermiddag. Jag har just haft en telefonkonferens med Joniz och vi kom fram till att föreslå att sammankomsten sker imorgon (1/3) eftermiddag klockan 15.00. Då är det bra om alla har kollat sina kostnader. Kan ni inte komma så se ändå till att ni har lämnat prisuppgifter till oss andra så vi kan göra en sammanställning.

Ställer det här till det för er får vi enas om ett annat tillfälle.

Mvh

Il Presidente
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
ohh, Det ar sa varmt o olen ar sa kall.. jag vill hem:) not...
planet gick som en slo gammal suzuki mellan vaxjo o norrhult 14 timmar, huuu.. men nu ar man har o rey, JAA OLEN FLODAR! man blir full for mindre an en hundring skulle va nogot for robban de! lycka till med stugan lagg garna upp nagra bilder!..


Ching chong \\ fishi
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top