Köp av klocka/armbandsur

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Orient gör riktigt trevliga grejer! "In house" urverk t ex. är ju rätt skoj.
Har sneglat en del på orient bambino, för jag tycker att jag behöver en kostymklocka. Jag som klär upp mig säkert tre-fyra gånger om året! :tungan
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Har lagt ut en gammal laptop, ett BT tangentbord å mus etc så nästa klockköp inte svider lika mkt
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
och mest nöjd blev jag med Tawatec-en fast jag var mest osäker när jag köpte den..
EDIT:
Gillade Skagen-uret riktigt mycket. varje detalj kändes riktigt bra, men ni vet när man försöker kränga på sig en ryggsäck med mc-jacka, ibland fastnar klockan i axelremmen, och så trycker man till lite .. MM, gör inte det om ni har en Skagen, armbandet är gjort i mjuka länkar som inte är svetsade, så de går upp, och går en länk upp så lakas armbandet upp som det hade varit stickat .. Kan faktiskt tänka mig en sån igen ..
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Faktiskt kändes denna plastklockan betydligt bättre än dess föregångare, tre biffiga stålpjäser från Casio .
Casio ser schysta ut. Och de brukar ha ett lågt pris. Men de känns ofta ganska billiga också. Särskilt tycker jag att stålarmbanden brukar vara rassliga och glappa eller att sekundvisaren inte slår precis på minutmarkeringarna utan mitt emellan eller något sånt.



Är det någon här som har testat att beställa en klocka från Fewsome.com? När det gäller urverk så står det att de har ett Miyota i sina vanliga automater, det borde nog vara ungefär samma som sitter i min Citizen NY0040 och det fungerar ju bra. Men hur är de i övrigt? De är ju ganska billiga och det vore lite häftigt att kunna designa sin egen urtavla. :tummenupp
 
Last edited:

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Casio ser schysta ut. Och de brukar ha ett lågt pris. Men de känns ofta ganska billiga också. Särskilt tycker jag att stålarmbanden brukar vara rassliga och glappa eller att sekundvisare.



Är det någon här som har testat att beställa en klocka från Fewsome.com? När det gäller urverk så står det att de har ett Miyota i sina vanliga automater, det borde nog vara ungefär samma som sitter i min Citizen NY0040 och det fungerar ju bra. Men hur är de i övrigt? De är ju ganska billiga och det vore lite häftigt att kunna designa sin egen urtavla. :tummenupp

Har bara hört på annat håll att kvalitetskontrollen kan vara lite sådär..
Dessutom verkar det som att dom urtavlorna man designar själv blir "platta"... dvs, ingen lysmassa, inga upphöjda timmarkeringar, och att färgerna inte stämmer helt med verkligheten...
Har inte provat själv, men hänger på ett annat forum en del där det har snackats lite om few.com
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top