Köp av klocka/armbandsur

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fru fyller snart år.

Gucci. ETA-urverk.
Tyvärr inte automatiskt då hon inte kan använda armbandsur i tjänsten och alltid använder klockan för lite för att hålla det uppdraget.

Hon kommer i alla fall att gilla det då hon valt det själv.
Börjar du ha så många klockor själv att det är dags att fylla på släktens klockbestånd så de inte halkar efter? :tummenupp

Här har det inte blivit någon ny klocka än. Men snart kanske det är dags för nytt kneg. Och då kan det kanske vara så att det finns lite större utrymme i budgeten än för en Glycine. Så jag suger på karamellen ett tag till. :gnissla
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Karaktären då det gäller armbandsur är som bekant inte den bästa.
Senaste tillskottet är en Edox chonorally.
Sauber håller tydligen på att byta huvudursponsor från Edox till Richard Mille. Tydligen har Edox en massa ur med Sauberankytning som de nu säljer till vrakpris.
Tyvärr är det quartzverk men det kan man leva med.
Mysigt blå urtavla.
edf43ec609289b28affe9593aa7e3908.jpg
afc1c07ab5c23d499570fbcbdd357101.jpg
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tyvärr är det quartzverk men det kan man leva med.
Grattis till köpet :tummenupp

Någon kvartsare kan man gott ha. Det skadar inte med en klocka som man kan hugga och börja använda direkt, utan att behöva skaka igång den etc.

Själv så börjar jag närma mig ett klockköp med stormsteg. Det ska bli för att fira nya jobbet. Just nu lutar det mot Sjöö Sandström. Royal Steel Worldtimer med vit urtavla känns frestande. Även om den såg en liten aning nätt ut när jag såg den irl, och de nya urverken har väl inte sett så extremt spännande ut. UTC Extreme modellerna ser inte helt fel ut. Men det ska tydligen vara en ny Landsort på gång och jag vill nog vänta och se hur den kommer att se ut. :gnissla
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Grattis till köpet :tummenupp

Någon kvartsare kan man gott ha. Det skadar inte med en klocka som man kan hugga och börja använda direkt, utan att behöva skaka igång den etc.

Själv så börjar jag närma mig ett klockköp med stormsteg. Det ska bli för att fira nya jobbet. Just nu lutar det mot Sjöö Sandström. Royal Steel Worldtimer med vit urtavla känns frestande. Även om den såg en liten aning nätt ut när jag såg den irl, och de nya urverken har väl inte sett så extremt spännande ut. UTC Extreme modellerna ser inte helt fel ut. Men det ska tydligen vara en ny Landsort på gång och jag vill nog vänta och se hur den kommer att se ut. :gnissla

Jag köpte en S&S UTC Skydiver Black with Steel för något halvår sedan.
Ganska "biffig" på armen men ändå ganska nedtonad och inte så "bling".
Jag var länge rätt sugen på en Breitling Aerospace men dom har blivit lite "brattiga".
Kombinationen svensk och Aerospace-stil blev perfekt för mig. :)
Sen gillar jag armbandet med gömt lås. :tummenupp
IMG_20180306_204856_318.jpg
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag köpte en S&S UTC Skydiver Black with Steel för något halvår sedan.
Ganska "biffig" på armen men ändå ganska nedtonad och inte så "bling".
Jag var länge rätt sugen på en Breitling Aerospace men dom har blivit lite "brattiga".
Kombinationen svensk och Aerospace-stil blev perfekt för mig. :)
Sen gillar jag armbandet med gömt lås. :tummenupp
Breitling har jag alltid förknippat med dörrvakter och annat löst folk.

I samma stil finns den här: https://www.jomashop.com/tag-heuer-caf1011-ft8011.html men tycker den känns väldigt tråkig i jämförelse med Skydivern.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Vad sägs om Hamilton? Om jag skulle gå analog/digitalt skulle denna stå högt på listan.

e520f214b5f3f2973efcad928526ddcb.jpg
dff219308141259c293cf8962b1168a0.jpg

Grymt läcker klocka!
Försöker googla fram lite info om den men lyckas inte hitta just den modellen bland Hamiltons stora utbud...?
Kan du bidra med en länk eller åtminstone ett modellnamn/betäckning
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Grymt läcker klocka!
Försöker googla fram lite info om den men lyckas inte hitta just den modellen bland Hamiltons stora utbud...?
Kan du bidra med en länk eller åtminstone ett modellnamn/betäckning

Kul att fler tycker om den. Har sugit på den ett tag nu.....

https://shop.hamiltonwatch.com/all-...i-aviation-flight-timer-quartz-h64554431.html

Blev ett par av dessa istället. Leverans lagom till jul.

https://wristwatchreview.com/2018/07/16/new-on-kickstarter-the-draken-kalahari/
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
En annan snygging som dök upp idag. $380

https://ergonwatches.com/collections/all
Helt ok pris och en i brons hade varit intressant att äga men utseendet har inte riktigt "det" för mig.

Hur gick det med de Draken du hade beställt? Särskilt den med beige urtavla såg intressant ut.

Här börjar suget efter klockköp nästan bli ohållbart. Jag hade ju tänkt hålla ut tills Sjöö Sandström släpper en ny Landsort, men det vete ju fåglarna när det kommer att ske. Så att köpa något så länge bara för att stilla klådan verkar frestande, även om det skulle kännas mer än lovligt onödigt om de får fingrarna ur och presenterar Landsorten bara kort efteråt. Eller så kan det dröja ett par år. Man vet ju aldrig.

Skulle någon affär i närheten sälja Swatch kanske det skulle kunna bli ett impulsköp av en sån för att dämpa suget så länge. Men att försöka bestämma sig för någon ur det gigantiska utbudet på deras hemsida är ju i det närmaste omöjligt

Jag köpte farsgubben en Victorinox INOX i julklapp. Den Certina DS han fick i 50-årspresent börjar på att ha fått en del stryk och bland annat fått både glas och urverk utbytta. Så förhoppningen är att den nya klockan ska hålla bättre. Fast än har han inte hunnit vara till affären där jag köpte den och fått länken kortad.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Helt ok pris och en i brons hade varit intressant att äga men utseendet har inte riktigt "det" för mig.

Hur gick det med de Draken du hade beställt? Särskilt den med beige urtavla såg intressant ut.

Här börjar suget efter klockköp nästan bli ohållbart. Jag hade ju tänkt hålla ut tills Sjöö Sandström släpper en ny Landsort, men det vete ju fåglarna när det kommer att ske. Så att köpa något så länge bara för att stilla klådan verkar frestande, även om det skulle kännas mer än lovligt onödigt om de får fingrarna ur och presenterar Landsorten bara kort efteråt. Eller så kan det dröja ett par år. Man vet ju aldrig.

Skulle någon affär i närheten sälja Swatch kanske det skulle kunna bli ett impulsköp av en sån för att dämpa suget så länge. Men att försöka bestämma sig för någon ur det gigantiska utbudet på deras hemsida är ju i det närmaste omöjligt

Jag köpte farsgubben en Victorinox INOX i julklapp. Den Certina DS han fick i 50-årspresent börjar på att ha fått en del stryk och bland annat fått både glas och urverk utbytta. Så förhoppningen är att den nya klockan ska hålla bättre. Fast än har han inte hunnit vara till affären där jag köpte den och fått länken kortad.

Draken är försenad. Förväntas nu i Februari.

Det finns många microbrands till impulsköpspriser på Facebook. Följer några grupper där jag hittar en hel del vettiga klockor, bla den ovan.

Dagligen använder jag en IWC Flieger i Nato-band. Hängt med i 8 år nu, utan någon som helst service. Hyfsat bra valuta för pengarna, även om det sved när den köptes.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Draken är försenad. Förväntas nu i Februari.

Det finns många microbrands till impulsköpspriser på Facebook. Följer några grupper där jag hittar en hel del vettiga klockor, bla den ovan.

Dagligen använder jag en IWC Flieger i Nato-band. Hängt med i 8 år nu, utan någon som helst service. Hyfsat bra valuta för pengarna, även om det sved när den köptes.
Så då har du fortfarande något att se fram emot. :brynad

Det jobbiga med microbrands är att de ibland har lite långa leveranstider. Så man kanske kan slänga iväg en order lite impulsivt. Men sedan dröjer det en månad innan man har klockan på armen. Eller ett halvår.

Här har det mest varit Seiko SKX007 som gällt i ett antal år. Men nu börjar det som sagt att vara hög tid och lite till för något nytt.
moddadskx.jpg
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Så då har du fortfarande något att se fram emot. :brynad

Det jobbiga med microbrands är att de ibland har lite långa leveranstider. Så man kanske kan slänga iväg en order lite impulsivt. Men sedan dröjer det en månad innan man har klockan på armen. Eller ett halvår.

Här har det mest varit Seiko SKX007 som gällt i ett antal år. Men nu börjar det som sagt att vara hög tid och lite till för något nytt.
View attachment 447384

En kickstarter-kampanj, så man får räkna med lite extra tid.

Annars ska Hong Kong vara microbrandens mecka... Bor här, så tar tacksamt emot förslag :)
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Urmakare som byter visare?

Använder till vardags en solladdad, radiokontrollerad Citizen med evighetskalender, veckodag och diverse annat. Perfekt senilklocka, går utan minsta egen insats alltid rätt och stannar aldrig.
Tyvärr helt oduglig i mörker, smala visare som syns mycket dåligt mot den mörka urtavlan. Vill därför ha bredare visare som 'lyser' kraftigt. Verkmästarna HB i Göteborg har kollat klockan men vill inte byta visare, säger sig inte kunna skaffa några passande.

Tips på urmakare som gör sådant?
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top