Köp av klocka/armbandsur

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hittade en film med roliga klockor. Någon som vet om dom går att köpa eller är dom löjligt dyra?

http://youtu.be/iF__SfHs6HM

Jag är nyligen förtjust i steam punk. Har någon förslag på klocka i det temat?
I allmänhet brukar kreativa lösningar för att visa tiden innebära att inte något standardurverkat har använts (alternativt modifierade standardurverk eller standardurverk med extra mekanismer till). Det i sin tur brukar betyda att det blir en förhållandevis dyr klocka.

T.ex. så såg jag någon Urwerk i den där filmen, de ligger på kanske kring miljonen. Första klockan i filmen, Variocurve, ligger på ca 150000kr. Skulle tro att många andra klockor i den filmen ligger i de trakterna också prismässigt.

Vill man ha billigt armbandsur med synlig mekanik så kan man ju kolla på ett skeletonur. Alltså ett som inte har någon urtavla eller där hål gjorts i urtavlan för att exponera urverket. Ett exempel är Swatch Body & Soul (YAS100G) som går loss på riktigt överkomliga 1690kr i deras webshop (för samma pris har de även den här). Shoppar man runt lite på nätet och söker på "skeleton" så går det att hitta både dyrare och billigare.

Annars så finns det kinesiska tourbilloner också. Som den här: http://www.tradera.com/item/342154/...omatic-leather-business-mens-mechanical-watch en för femhunka. Men skulle tro att kvaliteten är lite bristfällig. Ska man ha en klocka av något stort och häftigt märke med månfas och tourbillon så landar väl priserna på kring en miljon. Minst.


Ingen elegans här inte, men jag tror jag är kär ändå :)

Casio G-Shock GWG-1000-1A3
Det känns ju viktigt att man har en klocka som är lertät :tummenupp

När jag var ute efter okänslig och hållbar budgetklocka i somras var jag lite sugen på en G-Shock DW-5600. Men jag snålade och det blev en Casio W-735 istället, ganska ok klocka och vibrationslarmet är smidigt om man vill sätta ett larm utan att störa andra.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag köpte exakt den klockan o den blev lev idag!
Tyvärr har jag för klena handleder för denna klocka, vilket
är lite synd då jag tror den är en "huvudvridare" av ragn!

Istället för att slänga ut den på tradera/blocket etc så ställer jag frågan HÄR om ngn är intr av att
köpa den istället?
Den landade på 1387:- riksdaler vid min dörr o jag vill ha de pengarna tillbaka...

Någon...?

Fick du den såld?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag hoppas att alla uppmärksamma klocknördar där ute inte har missat att Tudor kommit med två egna urverk. MT5612 och MT5621. Båda med 70 timmars gångreserv, COSC-certifierade och med balansfjäder i silikon. MT5612 sitter nu i Pelagos och MT5621 (som dessutom har gångreservsindikator) i den nya North Flag.

Läckert värre :banana
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Nyinköpt Rolex.Bild lite dålig men det får duga.Förstår bara inte varför de är så tunga.Borde ju sväva över armen tycker man. :crash

2ytpdvn.jpg
 
Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Min favorit, men den har legat oanvänd sedan i somras.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2015-12-04 kl. 23.28.28.jpg
    Skärmavbild 2015-12-04 kl. 23.28.28.jpg
    32.7 KB · Visningar: 99

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Aha.. Det var lite långsökt saken är att jag ser inte så bra på kvällen eller på morgonen utan glasögon och behöver betydligt mer kontrast.. Pappa ville ge mig den i julklapp..
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det stod i förra helgens SvD Perfect Guide att den var populär bland italienska kvinnor förr i tiden. :gnissla
Populär som i att italienska kvinnor gillade att bära den eller att män som bar den blev populär hos italienska kvinnor?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Populär som i att italienska kvinnor gillade att bära den eller att män som bar den blev populär hos italienska kvinnor?
Det stod att den utvecklats för italienska kustbevakningen eller marinen eller något sådant, men sedan började italienska kvinnor använda den istället.
Jag skulle inte ta någonting som står i den bilagan på allvar för övrigt. Äckligaste "livsstilsmagasin" man kan tänka sig.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top