Köp av klocka/armbandsur

lady

Pratglad
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxern såld :(
Tissot är bra klockor, ligger ok i pris mm. Länken du länka till var dock ett överpris. Har jobbat me klockor ett tag i livet och den bör kosta 3495kr. Kolla även in PRC:n.Lite större urtavla,mer klassiskt utseende och inte lika vanlig som PRS:n.:tummenupp
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tissot har, och gör kanske fortfarande, gett ut (både herr och dam)specialklockor , ala motogp, vart glatt överaskad när jag köpte min tissot pr 50 2004 (svart urtavla) då en broschyr om motogpförare och 2003 års banor medföljde.
Det där förstår jag mig verkligen inte på. Blir klockan 'snyggare' bara för att det är nån logga på, a'la MotoGP? Njae, modellen i sig tyckte jag inte heller om, visserligen.

Finner det lite likt att köra runt med en Subaru som är fetstrajpad med klibbor, loggor, namn och grejer. Inte blir bilen 'snyggare' för det... Eller en Repsol-replica... :rolleyes:

Men, smaken är delad, som tur är. :)

Tissot är bra klockor, ligger ok i pris mm. Länken du länka till var dock ett överpris. Har jobbat me klockor ett tag i livet och den bör kosta 3495kr. Kolla även in PRC:n.Lite större urtavla,mer klassiskt utseende och inte lika vanlig som PRS:n.:tummenupp
Kollade lite på PRC:n också, men föll mer för PRS:en. Visserligen har jag inte klämt på den på riktigt än... :fönstershoppare

Tack för prisinfon! :tummenupp
 
Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Kan inte låta bli att flika in. Jag tycker att radiokontrollerade klockor är nojiga vid sommar-/vintertidsskifte samt på resor över tidzonerna, det brukar nämligen ta ett tag innan de fattat.

Sant! Dock kan man stänga av den automatiska uppdateringen dygnet före sommartidsskiftet och leva med ordinarie +-15sek/mån. Så har man full kontroll över när timmen tickar hit eller dit just då.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag har en rysk klocka. :hej
En Vostok Komandirskie Manual som man får dra upp sisådär en gång per dygn och där tidpunkten den visar är en så grov gissning att ett solur nattetid ger en exaktare tidsangivelse. Det var min storasyster som köpte den åt mig på det statliga varuhuset i Minsk. Och nej, jag använder inte den klockan till vardags.
/[/url]

:fattartil En utbåtsklocka, vilket djup klarar den att gå ner till
 

neveronline

Jag är vad jag heter
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nu har frågan kommit till rätt man :D
Jobbar på SJ, och det händer ju ibland att vi spårar ur...
(vet att skämtet suger)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Såg moto-gp klockan i en affär idag. Det snyggaste på den var hjälmen den kom i :hihi
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
DB3D.jpg



EPOCH

http://www.epoch.se/main_swe2.html
 

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
ZX-10R 2006
Säger bara OMEGA SMP300!!!! Snygg, inte för dyr, kan ha den både till kavaj och till dykning.....

5.jpg


Min klocksamling för tillfället mest Seikos...

IMG_0001-2.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag hade in en kund på jobbet som skulle köpa ett lättsnurrat nav för att bygga en "klocksnurra", Dvs ett hjul med hyllor i där han kan förvara sina klockor.

Det skulle enligt honom dessutom hålla klockorna "dragna" då dom var av den självuppdragande typen.

Jag vet inte hur det gick, men han hade IAF ett trettiotal klockor som skulle snurra runt i hjulet.

På armen hade han något som såg ut som en simpel 1000:- klocka IAF.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top