Yamaha FZR-tråden

bearyouden

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Aprilia Mille
Jag instämmer, men det är ju ren porr och läsa om de olika hojarnas karaktär och egenskaper. Det står väldigt mycket matnyttigt i den som jag kan rekommendera er andra att köpa alternativt snikläsa på det lokala biblioteket.. (om de nu har sån fin lektyr där vill säga) :D
Exempelvis; effekt, bromsar, väghållning och omdömen..

BIG EDIT: Förresten är det någon här som vet ifall ett slipon från en fzr1000 passar på en fzr 600?!? behöver inte precis vara till en specifik årsmodell :rolleyes:

99% säker på att det är smalare rör på en 600!
 

ansen

highlander
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
CBR600-såld Yamaha1000-såld Ninja900-kraschad Honda Fireblade-nuvarande
R1 02:ans rumpa passar in fint ;) ska upp ett slipon till rumpan åsså nu.....men först står den inne på service...byta alla slitdelar + sätta på blinkers å kedjeskydd å sånt tjaffs som behövs för bes ;) åker av så fort det e klart.....
 

simjon-5

SLIM
Gick med
9 Mar 2008
Ort
V.Frölunda
Hoj
1988 Yamaha FZR 1000 Genesis
Olja

Jag vart ute och provkörde min Fzr 1000 en längre sträcka i helgen, och jag tycker att den växlar ganska hårt.

Just nu kör jag med Oljan Castrol Gps 10-40 delsynthet, har hört i efterhand att den inte fungerar bra i alla cyklar, stämmer detta?

Om det gör det vilka oljor kan ni rekomendera?
 
Last edited:

bearyouden

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Aprilia Mille
Snyggt bygge!

Har du bytt bakram och plast eller är det bara plast och sadlar som är från rettan? Hur var inpassningen mot tanken?

/Björn

R1 02:ans rumpa passar in fint ;) ska upp ett slipon till rumpan åsså nu.....men först står den inne på service...byta alla slitdelar + sätta på blinkers å kedjeskydd å sånt tjaffs som behövs för bes ;) åker av så fort det e klart.....
 

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
Skojj! Vet nån var man hittar slipon till FZR 1000? Passar R1-slipon rakt på? Är även på jakt efter fotpinnar samt länkage, gärna orginal då de eftermarknads-pinnar jag har inte är så bra.

Bump!! (?)

Problem nr 2, Jag antar att den låter för mycket? Vart finner jag db-killer?
Steen
Du har väl en ExUp på den där? koppla in en brytare till den och sen slår du bara av den vid tomgång när du ska besikta, funkar finfint :tummenupp glöm dock inte å SLÅ PÅ den efteråt :näsblod
 

VW über alles

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamaha FZR-600 ( 1990 )
:confused: Någon som vet var man kan få tag på...

* Hugger
* Högre och/eller färgat kåpglas
* Baklykteglas av "Clear" type

...till FZR-600 ? :confused:














:confused:


.
 
Last edited:

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
sitter o lurar på en FZR600 från -94 som nästa hoj, kollat försäkringar och detta verkar vara det sportigaste min ekenomi tillåter.
Hur pass krävande är dessa vad gäller service och förslitningsdetaljer?
Några särskilda punkter man bör vara extra noggran att kolla på innan köp?
 

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Ort
Mellan två träd
Hoj
900 Ninja -00
sitter o lurar på en FZR600 från -94 som nästa hoj, kollat försäkringar och detta verkar vara det sportigaste min ekenomi tillåter.
Hur pass krävande är dessa vad gäller service och förslitningsdetaljer?
Några särskilda punkter man bör vara extra noggran att kolla på innan köp?

Dessa hojar är inte så speciellt krävande gentemot andra hojar, då det beror på hur man vårdar och sköter dem. De slits ungefär jämnlikt med andra hojar, beroende på skick och vilken hoj man jämför med. Men visst, de har några kända fel som att; de brukar ta lite olja och 2:ans växel har lätt för sig att hoppa ur ibland. Kolla upp detta vid köp!! Min tar lite olja men inget vidare märkvärdigt.

Over and out // Fuffe
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Admin / Moderatorer....

:confused: Varför har ni flyttat in detta i denna tråd och raderat FZR-600 tråden ?

:va Det kryllar ju av modell specifika trådar, varför inte en FZR-600 tråd ?

Närå, FZR 600-tråden finns kvar.

Btw, timpalompa, kan inte du byta namn på FZR-tråden till FZR 1000-tråden, så det blir lite ordning.

mvh Ordningsvakten
 
Last edited:

manneman

Guest
Tjenna!

Jag köpte en FZR 1000 (genesis) -88, 2008-03-08,:tummenupp

Är det någon som vet om nåe Repair Manual som inte är på Tyska och är mycket billig:rolleyes: ?

Min tyska kunskap har liksom oxiderat ganska kraftigt de senaste åren:huvet

Och då menar inte jag en manual på nåe annat mindre förståeligt språk:tungan .
Det vill säga att den får gärna vara på Engelska eller Svenska.

1.Jag håller på att dra igång ett SF projekt på en FZR 1000 -89 och letar efter lämpliga cutsar, men R1ans känns för "vanlig" finns det inga andra vettiga alternativ?

2.Och det finns bara en vettig manual till allt och det stavas Haynes!
Jag har en till FZRen men den är inte till salu, kolla med din mc-handlare eller på amazon.com.

3.jag skulle även vilja hitta en ball lösning för friskluftsintagen till hojen likt V-max...förslag? http://www.motorcycledaily.com/vmax1.jpg
 

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Ort
Mellan två träd
Hoj
900 Ninja -00
Närå, FZR 600-tråden finns kvar.

Btw, timpalompa, kan inte du byta namn på FZR-tråden till FZR 1000-tråden, så det blir lite ordning.

mvh Ordningsvakten


Är det inte bättre att ALLA Fzr modeller oavsett motorstorlek och årsmodell kan använda sig av den här tråden?? Det behöver ju liksom inte finnas sjuttioelva trådar om "samma" hoj, fast med olika kubik?? :confused:
Tycker bara att det är onödigt att starta flera trådar när man kan använda sig av en befintlig..:rolleyes:
Jag tror även att de som har frågor och funderingar kring Fzr 600 kan få mer och bättre svar i denna tråd, än om man har flera..:)

Over and out// Fuffe
 

simjon-5

SLIM
Gick med
9 Mar 2008
Ort
V.Frölunda
Hoj
1988 Yamaha FZR 1000 Genesis
1.Jag håller på att dra igång ett SF projekt på en FZR 1000 -89 och letar efter lämpliga cutsar, men R1ans känns för "vanlig" finns det inga andra vettiga alternativ?

2.Och det finns bara en vettig manual till allt och det stavas Haynes!
Jag har en till FZRen men den är inte till salu, kolla med din mc-handlare eller på amazon.com.

3.jag skulle även vilja hitta en ball lösning för friskluftsintagen till hojen likt V-max...förslag? http://www.motorcycledaily.com/vmax1.jpg

Jo, jag har upptäckt det så det blev en sådan..haynes alltså.. nr 3 tåls att tänka på:galen :galen
 

manneman

Guest
Problem...
Öken...
Jag vet inte riktigt var jag ska börja eftersom jag aldrig stött på fenomenet...
jag kom från Arlanda igår kväll (65 mil) och rullade in på går´n och stängde av, inget sistagas eller så.
Fick brått i e.m då jag behövde lämna stället på lagning och läder-Ronny stängde tidigt och går ut och ska starta och han vill absolut inte utan det slutar med att jag får kuta igång han...tänk dig själv i full mundering, skoterställ och skit, jag flåsade ju som en dykare som hyperventilerar :(
Syr som satan! Har hänt en gång tidigare att han bara brandbombar in soppa i motorn, vafann gör han de för?
Och nej han är apstråle långt från original och je...låg på insugskammen.

Allvar och seriöst...jag vill inte ha det så här:3freak :gråta :crash :såjaponken
 
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Harris FZR F1, Yamaha YZF 750 Classic Superbike
Jag personligen tycker nog att vi ska ha en FZR tråd.
alltid lär man sig något nytt. det finns ju trots allt lite likheter mellan 600cc och de större. men om de flesta tycker att jag ska döpa om tråden till FZR 750/1000 så kan jag göra det.

fast helst inte...

angående mitt tidigare inlägg om kopplings kåpan så borde det gå att ta bort mellan biten och såga ett hål och sätta dit en plexiglas skiva. hur hårt vore inte det på en Streetfighter.:yoparty
 

manneman

Guest
Om tråden heter som den gör nu så ser jag inte problemet :nöjd
...Jag har som sagt problem :mindrenöjd
 

VW über alles

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamaha FZR-600 ( 1990 )
Splitta FZR trådarna

FZR är enbart en modell familj....
Inget annat !

Tex:
En FZR-1000 delar inte en skruv med en FZR-600...

Däremot så är till mångt och mycket :
* FZR-750 & FZR-1000 ganska lika maskiner med vissa gemensamma delar.
* FZR-400 & FZR-600 ganska lika maskiner med vissa gemensamma delar.


Därav borde trådarna separeras precis så som det göres med en massa andra märken/modeller här på SportHoj !


.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top