Viktigt Läs Detta!

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Hat åsikter om kamphundar i sucidal mc örebros forums del är förbjudet!
Inlägg kommer att raderas, och fjantiga singnaturer hör inte hemma i denna forumsdel.
Säger det igen jag tar bort hela forumsdelen om detta fortsätter!
Världen är fri men inte denna forumsel.

SW jag kommert fortsätta att radera alla dina inlägg så länge du har den signaturen!
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Hur många 3åringar hatar ärtor fast dom inte ens har smakat?
Hur många idioter har åsikter om en sk "kamphund" fast dom aldrig träffat en?
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hur många 3åringar hatar ärtor fast dom inte ens har smakat?
Hur många idioter har åsikter om en sk "kamphund" fast dom aldrig träffat en?

Håller med till 100% alla sk "kamphundar" jag har träffat har varit mycket trevliga, Har boxer själv så jag slipper oftast komentarerna men det är tråkigt att folk inte tar reda på fakta innan dom uttalar sig.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Är det så?? Kan du hänvisa till något lagrum i så fall och dessutom hur definieras en kamphund:va

hundar med aggressiva gener är förbjudna att föda upp.
Hundkamp är förbjudet också.
resten får du googla själv. :pannkyss

Håller med till 100% alla sk "kamphundar" jag har träffat har varit mycket trevliga, Har boxer själv så jag slipper oftast komentarerna men det är tråkigt att folk inte tar reda på fakta innan dom uttalar sig.

Känns verkligen som en spottloska i ansiktet av folk när dom kallar mina hundar för äckliga.
Jag hatar hundkamp och skulle aldrig ha en hund som är aggressiv mot människor.
Skönt för dej att du slipper alla spydiga kommentarer. :tummenupp
 
Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
hundar med aggressiva gener är förbjudna att föda upp.
Hundkamp är förbjudet också.
resten får du googla själv. :pannkyss

Hur mäter man aggresiva gener?
Hade en rottweiler som var världens snällaste, men en tax som var helt galen och blev tvungen att avliva...

Har googlat OCH ej funnit något LAGRUM på förbud mot AGGRESIVA hundar:va
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Hur mäter man aggresiva gener?
Hade en rottweiler som var världens snällaste, men en tax som var helt galen och blev tvungen att avliva...

Har googlat OCH ej funnit något LAGRUM på förbud mot AGGRESIVA hundar:va

Okey men om hundkamp är förbjudet måste ju kamphundar också vara förbjudna?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Det är förbjudet att dopa sig men det finns dopingpreparat.
Att köpa 6 är förbjudet men att sälja det är oki.

Tuppfäktning är förbjudet men inte tuppar.
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Det är förbjudet att dopa sig men det finns dopingpreparat.
Att köpa 6 är förbjudet men att sälja det är oki.

Tuppfäktning är förbjudet men inte tuppar.

Hundkamp kommer väl alltid finnas, men nu var det inte det som var fråga.
Utan om kamphundar är förbjudna.

Är det inte pittbull eller nått så är det nått annat lita på mig!
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Det finns regler på vilka hundar som får födas upp, men det hindrar inte att man kan köpa en från ett annat land. (och en seriös uppfödare) Min bästa vän har tre amstaf, killar faktiskt. Alla som säger sig kunna något om kamphundar säger att man inte kan ha tre såna hundar tillsammans! Dom har levt så i fyra år och vi har haft dom massor av gånger hemma hos oss tillsammans med våra små barn.

Jag hävdar att det inte handlar om hunden utan om ägaren och till viss del gener så klart!

Har själv ett förflutet som tränare för hundar (schäfer etc.) till polisen och väktare, och jag kan säga att jag har mött fler av dessa hundar som har mer kamp i sig än många "kamphundar" som jag mött.

Men i Sverige gillar vi att dra alla över samma kam! Inom det mesta!
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
jha men schäfer är ju framavlad för att skydda sin förare.. det är en jävla skillnad mot en hund som är fram avlad att döda andra hundar-...
och kamphundar är inte förbjudna.... däremot är hundkamp förbjudet...

Hmm tror att du måste läsa på lite! Schäfer är inte alls framavlad för att skydda någon! Det var polisen på 70talet som började använda hunden, det är först efter det som den fått det ryktet! För övrigt så avlar man aldrig fram en hund till att skydda någon eller något!

När du avlar så gör du det för att ta fram olika gener, så som kamp bland annat. Att tro att man kan avla fram en hund för att skydda sin ägare är ju löjligt!

Det handlar om träning, och för den saken kan du lika gärna få en pittbull eller amstaf att skydda sin ägare!

Och för den sakens skull så är det ju intressant, hur menar du att skillnaden är i "hur" hunden skyddar sin ägare. Menar du att schäfern lyfter upp sin ägare och springer iväg till skillnad mot en kamp hund som attackerar eller?

Om du inte sett det tidigare så attackerar även schäfern!

För övrigt så finns det utmärkt statistik i Sverige som faktisk visar att de hundar som är mest inblandade i bet mot barn exempelvis är labrador! Hela 70% av alla anmälda bett gällde labben!

Så jag tycker det är ganska oansvarigt att dessa hundar får födas upp i sverige hur som helst! :huvet
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
för att ha jobbat med hundar verkar du veta skrämmande lite.. vad får dig att tro att du kan avla fram kamp i en hund men inte avla fram andra egenskaper såsom att dom svarar bättre på träning...
klart schäfern anfaller på kommando men knappast "fire at will" till samma grad som en äckelhund...
och antingen är du riktigt dum eller så driver du om labben... klart som faan är det fler barn som blir bitna av labbar eftersom dom är 100 ggr vanligare i barnfamiljer och även en snäll hund kan ju reagera fel när en unge drar i örat på den ( ungar kan vara jävligt grymma mot djur)

Självklart så var min sista mening ett skämt, men faktum är trots allt att i procent sätt om du tar i be aktning att det finns fler labbar så är förekomsten av bett vanligare bland labbar. Alltså om det fanns 100 kamphundar och hundra labbar så är det vanligare med bett från labbar.

Vad säger det dig?

Givetvis så vet jag vad man kan avla fram, har själv haft 15 hundar som mest.

Jag förvånas dock över ditt sätt att utrycka dig! Varför tror du att alla kamphundar anfaller (at will) som du säger.

Vad har du för belägg för det du säger, mer än några tidningsnotiser etc.

För övrigt kan jag säga att dom absolut vanligaste schäfer hundarna som anfaller är vänstervarvare! Alltså hundar avlade till utställning och inget annat!

Jag tror att du har något inre hat och som dom flesta mindre vetande som inte har fakta så drar du alla över samma kam!
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
Finns inga *farliga hundar* bara *farliga hussar o mattar!!!denna topic har ju spårat ur helt !håll er till ämnet o ge fan i personliga påhopp.kan ni inte framföra en åsikt normalt eller acceptera att någon annan har en åsikt så lägg ner istället.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
SW: Kan du svara mig på vad en kamphund är?

En bra hund ska inte bita barn oavsett vad de gör, de kan bara gå åt sidan.

Ta bort den där signaturen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top