Suzuki B-King

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
190/55 kommer att ge dig en helt "annan" moppe vad beträffar körbarhet - 200 däck inbillar bara ägarna att dom får något större i mellan benen!! :D

Subban, aka "Korpen", aka kristallkronan kommer nog inte att se Nürburgring förrens våren 2009 - tyvärr - och då med 700hk++ på dryga 1000kg!! :tummenupp

Okey. Jag litar på dig och sätter på ett cykeldäck då istället:blah
Även om jag tycker det är manligt med 200.:tuttar
 

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
Efter drygt 700mil så bytte jag till ett bridgestone bt020 190 , måste säga att jag trivs inte alls lika bra på den sen ifall orginalet helt enkelt var ett bättre däck eller att det var 200 som gjorde att jag trivdes bättre på det vet jag inte, men nästa däck lutar nog mot ett 200 igen!
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Låter bra det - undrar hur lätt den då kommer att bli att köra wheelies med när den har 450hk+ på bahjulet samt lite annat smått & gott!! :D

Du kan spara in lite stålar och vikt, demontera framhjulet det där blir en enhjuling..:yoparty

Men du hade väll en busa som grundplåt på 499hk mopen så du har kan säkert tänka hur den kommer bli, dock så kan jag tänka att det finns en begränsning av wheele kapaciteten på säg dom 3 första växlarna med 450hk, en milimeter för mkt på rullen borde lätt kunna leda till överslag med så mkt effekt gissar jag.
 
Last edited:

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Så då har man varit och köpt sig en B-King silver/grå.
Hämtar ut den på torsdag tur att det inte komit snö här så man kan ta en lite tur innan den får så och värma sig i garaget.:D

Måste hittat bättre upphängning samt annat/andra blås, men har hela vinter på mig att fundera, men nån som har tips så tar jag gärna emot de..:D
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Tackar...Kommer bli en kul sommar..:D

Nu ska man bara leta upp nya blås för även om jag gillar utsendet på det så väger de tyvärr lite för mycket..
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Tackar...Kommer bli en kul sommar..:D

Nu ska man bara leta upp nya blås för även om jag gillar utsendet på det så väger de tyvärr lite för mycket..

Grattis mannen:tummenupp .
Du kommer bli såååååååå nööööööjd:)

Hade
Patrik
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Tackar...Kommer bli en kul sommar..:D

Nu ska man bara leta upp nya blås för även om jag gillar utsendet på det så väger de tyvärr lite för mycket..
det här då? det väger 4,5 kg mot orginalets 14,5 kg... finns på www.rucknrunracing.se från januari 2009..
 

Bifogat

  • b king.jpg
    b king.jpg
    91 KB · Visningar: 303

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
De där såg fan najsiga ut, men för mig jag sett priset på de blåsen, låg väl på 13 000kr om jag minns rätt.

Har hittat Yoshimura för 8125 kr idag, men nu blev man sugen på dessa med..

Dessa val.:D

13.995 kr , men då får man ju två st :)
 

Kimpaa

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM SUPERDUKE R -07
Kolla Suzukis tillbehörs sortiment, de har ett schysst rör (halvsystem) från yoshimura som är E-Godkänt. Plocka ur insatserna med en skruv och du har ett riktigt skönt ljud och lite bättre tryck. (Ej godkänt ifall du plockar ur insatserna). :) Ps. lite dyrare men du har E-Godkännandet på Ljuddämparna...
 

Encore

Medlem
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Ostkusten
Hoj
Suzuki B-King och en gammal Kawasaki
Jag skulle vilja ha små runda titanpipor som är tillräckligt snygga, men jag har inte hittat några än till min King..
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Då var man hemma efter en lugn körning i soliga skåne.:D
Vilken maskin, sitter och ler nonstop när man dra på.
Nu vill jag ha ännu bättre väder så jag slipper ha lång kallingar..

Små vet jag inte om de är, men de är runda har du kollat in two brothers pipor, har kollat igenom alla möljliga lösningar, men lutar åt Area P lösning...
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Så då har man spenderat 2 timmar i ett kallt garage, köpte Evotech tail tidy, o "råkade" koppla om 2 kablar , 2 smällda säkringar innan man fick den här Aha känslan, skyller på kylan.

Men måste säga att om man hade stora utblås innan så med denna upphänging på ser det ut som de växte minst 20 cm på alla håll..men snyggt bakifrån och man slipper ha hänget där bak.:D
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Så då har man spenderat 2 timmar i ett kallt garage, köpte Evotech tail tidy, o "råkade" koppla om 2 kablar , 2 smällda säkringar innan man fick den här Aha känslan, skyller på kylan.

Men måste säga att om man hade stora utblås innan så med denna upphänging på ser det ut som de växte minst 20 cm på alla håll..men snyggt bakifrån och man slipper ha hänget där bak.:D

Bilder vi vill se!!! :)
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
ska bara få upp den på nya inköpta depåstödet så blir det fototajm.:D
Tippar på imorgon med 4 kalla som redan ligger i garaget o fryser....
 

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Tog bort bilderna då jag numera har Yoshimura blås i baken ist.:D
 
Last edited:

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Röd raket!
Har köpt en PcIII idag och ska beställa K&N eller Pipercross luft filter idag, så tänkte slå ihopa med att modda luftboxen , tips uppskattas då jag bara hittar 3 bilder på andra som har gjort större hål endast och satt ditt större insugsgummi.

För mig jag har sett en beskriving på förloppet, men ack jag hittar den inte längre...:yoparty
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Har köpt en PcIII idag och ska beställa K&N eller Pipercross luft filter idag, så tänkte slå ihopa med att modda luftboxen , tips uppskattas då jag bara hittar 3 bilder på andra som har gjort större hål endast och satt ditt större insugsgummi.

För mig jag har sett en beskriving på förloppet, men ack jag hittar den inte längre...:yoparty

Kolla bilderna på projekthojen på Bike.se. Är en norrman som heter Yngve som moddat sin burk.

HaDe
Patrik
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top