Suzuki B-King

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Vill ha en BK!!!!!
Jobbar med Hon Som Bestämmer få se om det kan bli aktuellt! Hur är den att skjutsa med? Hur är det att åka på pallen på den? :yoparty :yoparty

Tala om för henne som bestämmer hemma, att B-Kingen är mycket mycket skönare att åka bakpå än TL 1000.
 

RogeRetta

Radical Riders
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
BMW R1150GS 2000
Testa...

..en i vintras när den just anlänt till Sverige.
Prov den en liten sväng men de va så dj...la
kallt samt det hade just regnat....:rolleyes:
Fick inte testa prestandan utan blev bara lite
"normalkörning" några km. Mest kritik har jag
mot dom skålade sidoklumparna där blinkersen
sitter i framkanten. Mina knä ville inte riktigt
få plats i urgröpningarna. Är nog designade för
nån liten japan eller korean...annars verkade
hojen trevlig att köra...få väl prova igen nu
när väder och vind är vid rätt temperatur :tummenupp

bif. en originalbild och en riktigt najs :yoparty
 

Bifogat

  • BKing_Big.jpg
    BKing_Big.jpg
    71.6 KB · Visningar: 355
  • BKing_black.jpg
    BKing_black.jpg
    112.4 KB · Visningar: 242

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Var ut och provade en i lördags då den lokala Suzuki-återförsäljaren hade provkörnining. Kan bara säga att det är en grym hoj.
Jag grymtade lite på mässan i vintras över att den var så bred över tanken och kändes klumpig. Men det liksom bara existerar inte när man väl kör.
Så grymt smidig och vilket bottendrag sen.

Precis alla som jag såg provköra B-kingen hade den som favorit bland alla de sukkamodeller de hade till förfogande. Då var nya Gixxer 1000 och Busan inräknade.

Så man får väl hålla till godo med lillkingen ett tag till medan man bygger ut kåken, Men sen så. Vill haaaaaaaaa :)
 

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ni som äger en b-king, nu borde ni fått lite mer erfarenhet att kunna dela med er av hojen? Har någon t ex mätt upp bränsleförbrukningen?
 

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
:) Så mycket mer en 1 liter mil drar den inte vid tung belastning, men på lång väg så kan man ligga och snitta dryga 0.5 ifall man bara ser till att inte ligga över + faktorn för körkortet så den lilla tanken klarar dryga 25 mils svängar utan bekymmer.Har fått ihop över 700mil varav över 200 efter lång väg!
Och jag byter inte bort den mot nån annan hoj. :tummenupp
 

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
:) Så mycket mer en 1 liter mil drar den inte vid tung belastning, men på lång väg så kan man ligga och snitta dryga 0.5 ifall man bara ser till att inte ligga över + faktorn för körkortet så den lilla tanken klarar dryga 25 mils svängar utan bekymmer.Har fått ihop över 700mil varav över 200 efter lång väg!
Och jag byter inte bort den mot nån annan hoj. :tummenupp

ok,ett jäkla spann med en bränsleförbrukning mellan 0,5-över en liter! Vad drar den blandat typ? Hojen är brutal, en hayabusa utan helkåpor, och försäkringen är mycket låg så det gör den mycket intressant. Har du originalblåsen på? Dyrt med slipon? Kört bana med den? Höga kostnader för service?
 

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
Inte kollat så noga, men sista tanken drog den 0.64 och då har jag varit ganska hård på gasen. Jag har inte hunnit med bana men servat den 2ggr och ca 1500:- har dom legat på. Är en av dom få som gillar orginal så det sitter kvar på min. Bytte just bakdäcket och det efter 700mil.
 

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
Inte kollat så noga, men sista tanken drog den 0.64 och då har jag varit ganska hård på gasen. Jag har inte hunnit med bana men servat den 2ggr och ca 1500:- har dom legat på. Är en av dom få som gillar orginal så det sitter kvar på min. Bytte just bakdäcket och det efter 700mil.

låter bra det där mr target. själv kör man ju en er6-n och det blir lite småslött när man är uppe i fart, även om hojen beter sig härligt! Jag tillhör också en av de som tycker original är ok, bara de låter bra så kör jag på det..provkörning nästa v måndag, så får man se om det ska bli affär...
 

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
Lycka till Kawa6,se till att få en längre provtur då man behöver några mil för att börja uppskatta den riktigt mycket :tummenupp .Sen angående bakhjuls körning så är och kommer jag tyvärr aldrig bli nån fena på sa jag är tyvärr fel person att svara på det, men ett antal ofrivilliga har det allt blivit och när jag vill så fegar jag ur :tungan
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
:) Så mycket mer en 1 liter mil drar den inte vid tung belastning, men på lång väg så kan man ligga och snitta dryga 0.5 ifall man bara ser till att inte ligga över + faktorn för körkortet så den lilla tanken klarar dryga 25 mils svängar utan bekymmer.Har fått ihop över 700mil varav över 200 efter lång väg!
Och jag byter inte bort den mot nån annan hoj. :tummenupp

200 mil långväg? Kan det betyda custom bike show i Norrtälje? Mötte snabbt en B-King med youshi i korsningen utanför kyrkan, jag åkte en likadan..
 

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
Nej det var inte mig du såg, har låtit startreak öronen vara kvar, men var nästan i dina kvarter och körde :)
 

mrtarget

Stenhård Mc
Gick med
8 Dec 2007
Ort
umeå
Hoj
Bk 1340 -08
Hehe nja inte riktigt men, var ner till Ingarö och var en sväng till barkaby, innan vi drog vidare till rättvik och hemmåt igen så enligt en norlänning så var jag och hälsa på i din grann by ^^
 
Last edited:

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Provade i torsdags!

B-Kingen åkar man bakhjul på vare sig man vill eller kan:D

Tyckte den var slö först till jag kom på att jag bara vridit halva rullen, man får ju fan ta omtag! :gnissla
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
B-Kingen åkar man bakhjul på vare sig man vill eller kan:D

Tyckte den var slö först till jag kom på att jag bara vridit halva rullen, man får ju fan ta omtag! :gnissla


Då får man hjälpa till att vrida med hela armen, precis som HD gubbarna gör på strippen..:tuttar
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Låter bra det - undrar hur lätt den då kommer att bli att köra wheelies med när den har 450hk+ på bahjulet samt lite annat smått & gott!! :D

Ganska lätt..
Har du 200 däck hemma? Mitt börjar packa ihop efter 390 mil.

Låter bra det - undrar hur lätt den då kommer att bli att köra wheelies med när den har 450hk+ på bahjulet samt lite annat smått & gott!! :D

Men har du kastat alla gips redan?
 
Last edited:

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Har du 200 däck hemma? Mitt börjar packa ihop efter 390 mil.
-Inga 200 däck på hyllan (kan ta hem) - rekomenderar 190/55 i stället!! :pannkyss

Men har du kastat alla gips redan?
-Det var "länge" sedan - har dock andra problem med armarna att oroa mig för även om det bara blir bättre och bättre för varje dag!! :tummenupp

-Kommer till trotts detta dröja väldigt länge innan man kan ge sig på det sista wheelie rekordet igen!! :huvet

Varför ska jag lägga på ett 190? 200 är ju orginal.

Skönt att gipset är borta, var förbi dig i veckan, men hann inte stanna, du höll på i bussen med bluetooth i örat. Är subben klar för ringen? du skulle försöka få ur 600 hk i den för att sätta rekord, men antar att det blir svårt i år.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top