Uppsala Motard

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Men tjena, nu ska här grejas!! :yoparty
Blir det ett spånande utav guds nåde i morrn över några öl eller?? :D
 

V/S

aka Plysch^
Gick med
26 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 450 EXC
-Uppsala Motard Bikers

-Devil Motards Uppsala

-Uppsala Sun Riders

Hjärn släpp, utan mat i magen...LUNCH TIMME:huvet :D
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Jepp, vore kul om så många som möjligt dök upp imorrn! Ses där!
 

Sahlen

Game Over Mc
Gick med
21 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha FZ1 N
Typiskt att man ska jobba natt då. Hoppas ni kommer på nå bra namn på tröjorna. Hoppas det blir mera öl hävar kvällar. MVH Sahlen
 

V/S

aka Plysch^
Gick med
26 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 450 EXC
VILL HA SOMMAR!!!!:gnissla

Vad blir det för tryck på tröjorna? vad kom ni fram till:confused:
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Om jag ska vara ärlig som diskuterade vi aldrig tröjorna... :va Njöt väl av drickat så pass mycket antar jag! Dessutom var det inte så många motardförare som dök upp (uuuuuusch!)... Se till att fler kommer nästa gång! :tummenupp

Men fortsätt att skriva era ideér här så får vi försöka enas om något!

Något så enkelt som "Uppsala Motard" under ens nick bara? Det säger vilken stad vi är ifrån och vad vi glider för hoj!
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Varför inte köra samma logga som oss andra Uppsalabor?
Man ser ju ändå att ni kör motard ;)
 

Dr.Bike

Guest
Varför inte köra samma logga som oss andra Uppsalabor?
Man ser ju ändå att ni kör motard ;)

Håller med.
Inga myterier! :mad: :D

Eller vänta... jag vill ha en tröja med eget tryck för alla Firebladeåkare.
Vi är väl 10-15 st?

Ja bara de med förgasare förståss.
7 kvar

Endast årsmodell - 96
2 kvar...

Med krashkåpor.

Fan det blev bara jag kvar...


Märkligt land Sverige. Alla minoriteter vill ha en egen föreninig ;)
Är man tre eller fler bildas direkt en subgrupp.
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Varför inte köra samma logga som oss andra Uppsalabor?
Man ser ju ändå att ni kör motard ;)

För att om vi har samma logga så kommer ni andra att få ta så mkt skit, som ni inte behöver ta om vi inte har samma logga :tummenupp

Hjärn släpp, utan mat i magen...

Helt klart bästa förslaget hittils! :yoparty :tummenupp
 
Last edited:

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
För att om vi har samma logga så kommer ni andra att få ta så mkt skit, som ni inte behöver ta om vi inte har samma logga :tummenupp
Jag tar gärna samma lika tryck, sen ska jag beställa YamahaCBR1000R-dekaler och sätta på hojen sen är man ju safe mot alla klagomål :D
 

<BadBoy>

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Ort
sweden, uppsala...
Hoj
KTM 640...Kawasaki...
Tja, Johan heter jag, 24 år o kör motard. Hänger gärna med på ett åk eller tio.Ses när plus graderna kommer...
 

Ronta

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Ort
..
Hoj
..
Nu händer det härlig grejjor :)

Håller på att montera dubbelsystem så det blir lite mera pulver.
Sen så råkade jag precis köpa en ny slirkoppling :tummenupp

Längtar tills det blir åka av!

Låter som att du får börja köra motarden på bana snart.. :tummenupp


/R
 

Dr.Bike

Guest
För att om vi har samma logga så kommer ni andra att få ta så mkt skit, som ni inte behöver ta om vi inte har samma logga :tummenupp

:tummenupp


Seriöst alltså...

Du räknar med att köra på ett sätt så du/ni får skit?

Jag kan väl säga såhär och tacka på förhand: Om man kör som ett svin på en VISS typ av hoj, så ser inte svenne det, utan blir svinarg på alla hojar oavsett typ. (Svenne ser/skiter troligen i om man har en VISS logga på tröjan dessutom, han lär sig bara hata hojar i allmänhet)
Svenne drar ALLA hojar oavsett typ över en kam, så du/ni gör ju hojkollektivet (oss alla) en jättetjänst verkligen med den inställningen.

Själv är jag ingen ängel, men kör inte medvetet så jag räknar med att få skit iaf.

Totalförbudet mot hoj rycker allt närmare känns det som med miljötomtar och Tingvall i spetsen...
 
Last edited:

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Seriöst alltså...

Du räknar med att köra på ett sätt så du/ni får skit?



Mmmm jätte seriöst :rolleyes: Det kallas för ironi, men det ska man nog vara tydlig med på forum så att absolut inga misstolkingar kan uppstå.
För det är ju uppenbart att det lätt kan misstolkas.
För det fins ju faktisk folk som vekligen gör allt som dom skriver.

Skämt och sido så tycker jag att det som vore roligt med en grupp för motarder är att det är sån annan körning än med sporthojarna.

Man vill ha så olika vägar när det gäller dessa 2 hojar. Med motardena vill man ha dom minsta småvägarna som fins och ha mea lek.

Om man kommer på en väg som är lagom för en sporthoj så är det ibland pest och pina för en motard. Flera kilometer kan kännas som en dags körning för en sporthoj.
Det är inte heller alltid roligt att köra en sorthoj på för små vägar.

För övrigt så kommer jag nog inte ha så mkt tid till att köra i sommar, och den tid jag känner att jag har kommer jag försöka få på bana.


Själv så röstar jag för 2 olika loggor.

Låter som att du får börja köra motarden på bana snart.. :tummenupp


/R

Jo det är lite det som är tanken från början, känns säkrare på en bana tycker jag än att virra runt bland bilar.
Sen så är det ju bra mkt roligare också :)
Har man kört bana så känns det lite dö fött att köra på gatan.

Det som är problemet är att det blir så mkt runt omkring. Är långt till en bana sen så tar det så mkt tid. Nu trodde man ju att det skulle bli körningar på lunda, men det blev väll bara nått enstaka träningstillfälle där.
Men jag ska helt klart försöka komma med på lite körning i sommar. Hoppas att kunna hänga med till Åland i år, om det blir av.
Vore kul att få lära sig köra en Husa som det är tänk att den ska köras :)
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
@Nilzz: Ironi eller ej, jag känner dig som att det är ironi, ja, men saken är den att det ligger lite allvar i det oxå.
Kanske inte just för DIG som person, och det är jag som borde varit tydligare, med att jag spånar rent allmänt om hur vissa kör.

Folk får köra hur de vill för mig. Så länge de iaf visar någon form av medlidande för allmänheten.
Själv kör jag som ett svin emellanåt, men aldrig i stan, och aldrig förbi hästgårdar osv.

Jag vet att huvuddelen av alla hojåkare oavsett hojtyp (dvs även motarder) kör likaledes, och det jag tog fasta på var bara det att det finns de som INTE gör det. Och jag tror som sagt inte att DU gör det. Jag ville bara debattera.

Dom som däremot kör som tjuvar överallt läser nog tyvärr inte dessa rader, utan står oftast utanför hojkollektivet som sådant.
Det är ju ytterst sällan man ser folk på SH som aktivt påstår att de tycker det är fränt med rensade rör och köra fullt så det ekar mellan väggarna i stan.
Tack och lov.
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Jo det är lite det som är tanken från början, känns säkrare på en bana tycker jag än att virra runt bland bilar.
Sen så är det ju bra mkt roligare också :)
Har man kört bana så känns det lite dö fött att köra på gatan.

Det som är problemet är att det blir så mkt runt omkring. Är långt till en bana sen så tar det så mkt tid. Nu trodde man ju att det skulle bli körningar på lunda, men det blev väll bara nått enstaka träningstillfälle där.
Men jag ska helt klart försöka komma med på lite körning i sommar. Hoppas att kunna hänga med till Åland i år, om det blir av.
Vore kul att få lära sig köra en Husa som det är tänk att den ska köras :)


Jag tror att TeamPyamas har lösning på detta problem. Vi har en bana på gång och då kommer vi att hålla Motardkurser där. Vår instruktör är M:et,:yoparty blir hur bra som helst.

Banan ligger inte allt för långt borta. Vi ska bara dit o kolla så asfalten är tillräckligt bra.

Mer info om detta kommer på www.teampyamas.se

/Dawan
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Håller med.
Inga myterier! :mad: :D

Eller vänta... jag vill ha en tröja med eget tryck för alla Firebladeåkare.
Vi är väl 10-15 st?

Ja bara de med förgasare förståss.
7 kvar

Endast årsmodell - 96
2 kvar...

Med krashkåpor.

Fan det blev bara jag kvar...


Märkligt land Sverige. Alla minoriteter vill ha en egen föreninig ;)
Är man tre eller fler bildas direkt en subgrupp.

Att köra motard skiljer sig lite från "sporthojar"... dit även fireblade räknas? Sorry om du känner dig utanför, du kan få en tröja du med! Om du känner för att störa dig på "oss" som kör motarder och att vi vill ha tröjor med tryck "motard" så får du gärna PMa mig så tar vi det där. Att sitta och skita ned denna tråd med detta trams känns rätt onödigt.

Om du vill ha en egen tråd för dom som kör fireblade med förgasare, årsm. -97och krashkåpor så kan du med stor sannolikhet få det! Jag kommer respektera den tråden och låta dig göra vad du vill. I slutänden åker vi alla "hoj" och jag tycker inte det spelar någon roll vilken slags hoj.
Jag älskar att köra i grupp, oavsett om det är motarder, fireblades eller streetfighter´s vid min sida. Hoppas att du tycker detsamma så kommer vi med stor sannolikhet ha en jävligt härlig hojsäsong :)

/Robin
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
@Nilzz: Ironi eller ej, jag känner dig som att det är ironi, ja, men saken är den att det ligger lite allvar i det oxå.
Kanske inte just för DIG som person, och det är jag som borde varit tydligare, med att jag spånar rent allmänt om hur vissa kör.

Folk får köra hur de vill för mig. Så länge de iaf visar någon form av medlidande för allmänheten.
Själv kör jag som ett svin emellanåt, men aldrig i stan, och aldrig förbi hästgårdar osv.

Jag vet att huvuddelen av alla hojåkare oavsett hojtyp (dvs även motarder) kör likaledes, och det jag tog fasta på var bara det att det finns de som INTE gör det. Och jag tror som sagt inte att DU gör det. Jag ville bara debattera.

Dom som däremot kör som tjuvar överallt läser nog tyvärr inte dessa rader, utan står oftast utanför hojkollektivet som sådant.
Det är ju ytterst sällan man ser folk på SH som aktivt påstår att de tycker det är fränt med rensade rör och köra fullt så det ekar mellan väggarna i stan.
Tack och lov.

Hej hopp!
Skicka gärna ditt tele nr på Pm så ringer Jag dig, för jag vill värkligen inte att vi två ska ha något otalat med varandra. Det vet du!
 

Dr.Bike

Guest
Att köra motard skiljer sig lite från "sporthojar"... dit även fireblade räknas? Sorry om du känner dig utanför, du kan få en tröja du med! Om du känner för att störa dig på "oss" som kör motarder och att vi vill ha tröjor med tryck "motard" så får du gärna PMa mig så tar vi det där. Att sitta och skita ned denna tråd med detta trams känns rätt onödigt.

Om du vill ha en egen tråd för dom som kör fireblade med förgasare, årsm. -97och krashkåpor så kan du med stor sannolikhet få det! Jag kommer respektera den tråden och låta dig göra vad du vill. I slutänden åker vi alla "hoj" och jag tycker inte det spelar någon roll vilken slags hoj.
Jag älskar att köra i grupp, oavsett om det är motarder, fireblades eller streetfighter´s vid min sida. Hoppas att du tycker detsamma så kommer vi med stor sannolikhet ha en jävligt härlig hojsäsong :)


/Robin


Du tycka iaf ha fattat huvudbudskapet :tummenupp trots din något testosteronstinna kommentar.
DU bommade oxå att det var fler som tyckte att ni skulle ha samma tryck?
Och att det i sig betyder att vi alla tycker det är trevligare om alla håller ihop oavsett vad man åker.
Tillsammans är vi starka.

Hej hopp!
Skicka gärna ditt tele nr på Pm så ringer Jag dig, för jag vill värkligen inte att vi två ska ha något otalat med varandra. Det vet du!

Det vet du! :tummenupp :krama
 
Last edited:

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Slutet gott, allting gott.

För att ni ska få era tröjor till första vårturen så är det bra om jag kan beställa tröjorna så fort som möjligt. Tryckeriet vill gärna ha någon vecka på sig.

Jag har gjort en liten beställningssida på www.teampyamas.se där ni skriver in vad som ska stå på tröjan. För att beställa så måste ni vara inloggade, så skapa ett konto. När ni skapat kontot så måste ni aktivera det innan ni kan logga in. Ni hittar beställningssidan under [TP-Shop].

Det står på sidan att tröjorna trycks i början av April, detta gäller inte Motardtröjorna, de trycks när alla har beställt.

Har ni frågor så ring. 0709-995975

/Dawan
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top