PRO SUPERBIKE vad händer?

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jaha så nu får man byta trattarna då, undrar om det gäller i challenge också?
Bensin priset är nu 20.63 kronor litern för dom som kör i pro superbike!
pga miljöbränsle!
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
För Aspen Racing? Det var billigt, jag betalar mycket mer. :va

Det är för att du köper en annan sort. Du köper "Aspen Racing Fuel" som är det mest extrema tävlingsbränslet som dom har. PRO ska köra på "Aspen HP Plus".

Plus-HP-132.gif
 

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
1976 Yamaha 750
Jaha så nu får man byta trattarna då, undrar om det gäller i challenge också?
Bensin priset är nu 20.63 kronor litern för dom som kör i pro superbike!
pga miljöbränsle!


Om du förfasas över det höga soppapriset för Pro förarna så är väl det bara en liten droppe i havet för dom, med tanke på den nätta startavgiften.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Om du förfasas över det höga soppapriset för Pro förarna så är väl det bara en liten droppe i havet för dom, med tanke på den nätta startavgiften.

Du måste dock tänka på att hojarna kommer att mappas om efter detta bränsle. Och då vill man ju helst köra med samma bränsle på alla tester, kval osv osv. Plötsligt ökade den "lilla" summan du pratade om!

Men samtidigt så är det en bra grej för klassen Pro Superbike. Bra för miljön och dessutom en riktigt bra PR-grej!
Inte många tävlingsklasser som är "miljövänliga"!:tummenupp I längden tror jag att detta är något som alla inblandade kommer att tjäna på!
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Om du förfasas över det höga soppapriset för Pro förarna så är väl det bara en liten droppe i havet för dom, med tanke på den nätta startavgiften.

Ja det är alldeles sant, och nu är ju racet bara 20 min så det blir väl ungefär samma kostnad :tummenupp
Får väl ändra lite då MR Highsider hade en annan syn på det hela!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vart får man tag på den soppan när man inte är på en P-r-o (herr Skölds uttal) Superbike / STCC tävling?
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Säsongskostnad Pro superbike
Räknar lite för skojs skull, värdelöst vetande men det är ju fortfarande vinter!

Startavgift 50880:-
Däck= 90000:-
Klossar= 8000:-
Olja 5 gånger= 3000:-
Bensin hoj= 8000:-
Bensin/Diesel= 8000:-
Delar till nya biken 100000:-
Hoj + bil värde minskning ca 50000:-
Övrigt träningar ca 50000:-
Utan att krascha!
runda slängar
= 370000:-
Har säkert glömt nåt?
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Dra av lite på startavgiften så är det minst samma i SM/SO.
Ja det är sant :tummenupp
Men i dessa rookie/amatörtävlingar/klasser kan man dra ner ett set däck, inte behöver byta hoj varje år:rolleyes:

Dra av lite på startavgiften så är det minst samma i SM/SO.


Jag tror inte Nordgren gillar mig, han bor ju i Nykvarn (max 1 mil från mig) och har aldrig ens försökt bjöda över en.. illa :) hehe

:rolleyes: Bryr du dig
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ja det är sant :tummenupp
Men i dessa rookie/amatörtävlingar/klasser kan man dra ner ett set däck, inte behöver byta hoj varje år:rolleyes:



:rolleyes: Bryr du dig
Ja det är ju lite tröttsamt och extremt oekonomiskt att byta hoj varje år. Jag hade tänkt behålla R1'an ett år till men har fått reda på att 2009 så kommer en helt ny R1... igen. Typiskt.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ja det är ju lite tröttsamt och extremt oekonomiskt att byta hoj varje år. Jag hade tänkt behålla R1'an ett år till men har fått reda på att 2009 så kommer en helt ny R1... igen. Typiskt.

Du kunde ju köpt en beggad 07a!
Därför ska jag åka K5a tills 2016 eller nåt:rolleyes:
 
Last edited:

sandstream

Guest
På Stcc hemsida under Reglemente!
Okej :tummenupp
Ja det är ju lite tröttsamt och extremt oekonomiskt att byta hoj varje år. Jag hade tänkt behålla R1'an ett år till men har fått reda på att 2009 så kommer en helt ny R1... igen. Typiskt.
Det har ju varit tvåårsintervaller på de flesta literhojar de senaste åren så det kan väl inte komma som någon överraskning?
 

Duxford

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
1976 Yamaha 750
Du måste dock tänka på att hojarna kommer att mappas om efter detta bränsle. Och då vill man ju helst köra med samma bränsle på alla tester, kval osv osv. Plötsligt ökade den "lilla" summan du pratade om!


Du är väl inte så naiv att du tror att det varit någon som tankat 95 på Jet macken av dom som körde förra året. Den prisskillnad som som är på Aspen soppan och den som dom tidigare använt måste ändå i totalen vara en piss i havet i deras total racebudget.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..
Jag tror inte Nordgren gillar mig, han bor ju i Nykvarn (max 1 mil från mig) och har aldrig ens försökt bjöda över en.. illa :) hehe

Han är uppe i Jookkasjärvi (ingen aning om hur det stavas) och kör hemliga vintertester nu. Du kunde komma och hämta en dunk Aspen eller bara åka upp och säga hej när du ville där! :D

Du är väl inte så naiv att du tror att det varit någon som tankat 95 på Jet macken av dom som körde förra året. Den prisskillnad som som är på Aspen soppan och den som dom tidigare använt måste ändå i totalen vara en piss i havet i deras total racebudget.

Fast inte för dom som fick bränsle gratis från andra märken. Då blir det en extrakostnad att behöva betala för ett enhetsbränsle.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top