Superbike challenge!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det ska iaf bli en kul säsong. Tror vi är rätt många som är skapligt jämnsnabba så det kan bli kul fighter.

Känner mig rätt osäker på hur fort det kommer gå på 05-R1an. Har åkt en del på Striders stelben till R1 och där har det aldrig gått särskillt fort men får man ställt in grejerna o det känns bra så ska jag spöa Oscar, Swedie, Spyan, Petter, Svensken och Augustsson om han vågar köra nått rejs :)

Får man förresten sätta dit en slirkoppling på gamla hojar som inte har det?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
...så länge det är fairplay så ska vi nog ha riktigt kul!

Då får du sluta att köra en massa bandagar!:mad:

...men får man ställt in grejerna o det känns bra så ska jag spöa Oscar, Swedie, Spyan, Petter, Svensken och Augustsson om han vågar köra nått rejs :)

Får man förresten sätta dit en slirkoppling på gamla hojar som inte har det?

Dags för en tråd! :)

Nej det får du inte... :hihi
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
efter den sämsta säsongen hittils(både fysiskt och psykiskt) i min väldigt korta RR karriär så blir det nog inte så värst mkt kört den här säsongen.
det blir nog mkt med bröllop o bröllopsresa istället, kanske -09 istället...
//håkan


Jasså, du skrev ju i pollen att du skulle köra både PRO och SBC... ;)

på rsv eller zxr (eller annat märke?)

Skramlaha!
 
Last edited:

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Det ska iaf bli en kul säsong. Tror vi är rätt många som är skapligt jämnsnabba så det kan bli kul fighter.

Känner mig rätt osäker på hur fort det kommer gå på 05-R1an. Har åkt en del på Striders stelben till R1 och där har det aldrig gått särskillt fort men får man ställt in grejerna o det känns bra så ska jag spöa Oscar, Swedie, Spyan, Petter, Svensken och Augustsson om han vågar köra nått rejs :)

Får man förresten sätta dit en slirkoppling på gamla hojar som inte har det?


Hallå där, inte så bråttom nu, håll dig snällt bakom bara så ska nog det här gå bra ska du se! (gäller er andra med) :)
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ingen slirkoppling neh? :( Suryamaha förstod ju inte att det var bra o ha 2005...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ingen slirkoppling neh? :( Suryamaha förstod ju inte att det var bra o ha 2005...
Det är bättre med original så länge eftermarknads inte fungerar.. bah. Jag hade problem hela säsongen med en eftermarknadsslirkoppling (stm) som inte var gjord för att göra starter med (hackar aset vid påmanad kraftigt slir på för att komma iväg... t.ex vid starter.. bah! har aldrig startat så dålig som i år.). O på R1orna behövs det inte om jag kunde hantera det på RSV'n.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det är bättre med original så länge eftermarknads inte fungerar.. bah. Jag hade problem hela säsongen med en eftermarknadsslirkoppling (stm) som inte var gjord för att göra starter med (hackar aset vid påmanad kraftigt slir på för att komma iväg... t.ex vid starter.. bah! har aldrig startat så dålig som i år.). O på R1orna behövs det inte om jag kunde hantera det på RSV'n.

Neh, du startade faktiskt inte bra i år :)
Problemet är att jag inte klarade av det på millen, jag lät bli att växla ner inför en del kurvor och låg kvar på trean när tvåan skulle vara att föredra. Men R1an kanske är lite snällare...
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
(hackar aset vid påmanad kraftigt slir på för att komma iväg... t.ex vid starter.. bah!

Det var kolvslagen du kände :tungan
 

PeterM

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
Det är bättre med original så länge eftermarknads inte fungerar.. bah. Jag hade problem hela säsongen med en eftermarknadsslirkoppling (stm) som inte var gjord för att göra starter med (hackar aset vid påmanad kraftigt slir på för att komma iväg... t.ex vid starter.. bah! har aldrig startat så dålig som i år.). O på R1orna behövs det inte om jag kunde hantera det på RSV'n.


Har inte RSV Factory R slirkoppling som standard :confused:
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Har inte RSV Factory R slirkoppling som standard :confused:

Tror de kallar den för antibounce väl. Ngn vacuumstyrd histora som styrs av vacuumet 'bakom' spjälet i throtteln. Lite lätt bakhjulssläpp går då att ordna med den i a f.
Bakhjulssläpp istället för bakhjulsstuds kanske :D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har inte RSV Factory R slirkoppling som standard :confused:
Den har ett "hugg" innan den aktivt går in och arbetar.

STM är helt annorlunda o har vad som känns som ingen motorbroms alls. Dock klarar den inte av att slira på kopplingen från 0.
 
Last edited:

PeterM

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675
Den har ett "hugg" innan den aktivt går in då det är 1 cm's "glapp" innan den kul och vacum-baserade kopplingen går igång.

STM är helt annorlunda o har vad som känns som ingen motorbroms alls. Dock klarar den inte av att slira på kopplingen från 0.


Hur funkade orginal i praktiken då, var det lätt att få bakhjulsstud i inbromsningarna eller?

Kan ju inte varit så bra med tanke på att du monterade STM kopplingen.

Suzuki slirkoppling tycker jag funkar bra, studsar inte alls lika mycket på K5:an som det gjorde på K3:an som inte hade nån.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hur funkade orginal i praktiken då, var det lätt att få bakhjulsstud i inbromsningarna eller?

Kan ju inte varit så bra med tanke på att du monterade STM kopplingen.

Suzuki slirkoppling tycker jag funkar bra, studsar inte alls lika mycket på K5:an som det gjorde på K3:an som inte hade nån.
Den har aldrig fått bakhjulsstuts... så dålig är den inte. Det är bara att att det blir ett hack 1 gång innan den verkligen börjar arbeta. När den väl börjar arbeta så funkar den skitbra.

STM'en var bättre under körning. (tappade 5-10 platser... typ alltid!)
Original var bättre för att göra starter. (bibehåller / vinner platser på gridden, VIKTIGT!)

Jag ÄR bra på starter det vet jag och vet att detta enbart är relaterat till mekanismen i slirkopplingarna.
 

sandstream

Guest
Suzuki slirkoppling tycker jag funkar bra, studsar inte alls lika mycket på K5:an som det gjorde på K3:an som inte hade nån.
Håller med! På K5:an är det bara att släppa kopplingen, nästan oavsett varv, och den är hur mjuk och fin som helst. På K2:an var det inte lika kul.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Här har man väntat heeeeela långa vintern, men nu är det snart dags för premiären på Anderstorp.
Kommer bli en hel del förare i denna klass antar jag, rätt många PRO-åkare också som jag förstår det!
Finns det någon anmälningslista till Anderstorps racet?
Vad jag längtar!!!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Får väl hoppas på gott väder om inte annat och att vi har kul... låter jag inte mammig va? lol... Nä här ska det gasas! Vinna eller försvinna? :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top