Vad ska jag ha för trim till en R1:a -00

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Hej! jag är ute efter tips ang min hoj som jag vill ska gå fortare. jag tillhör ju egentligen Dragracing sidan men det är så att jag kör dragracing och kör Yamaha och 2006 och 2007 körde jag min FZR1000 som är ombyggd.Jag har turbo mm till den men ska nu göra om R1:an men ska åka sugmotor och ej turbo. I dragracingen idag så är det Suzuki som gäller men jag envisas med Yamaha. Sä finns det någon som har tips ang R1:an och att få den att gå av bara f**n men hederligt trim.
kolla gärna min hemsida:
http://team.mattssons.racing.dinstudio.se
:huvet
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
EDIT: Äh, bara svammel från min sida :tungan
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
utan att veta något om reglementen o sånt så känns det som att en förlängd sving är det bästa trimmet till den.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Beror väl på hur mycket pengar du tänkt lägga på den.
Förlängd sving funkar ju väldigt bra.
Sen är det väl:
Portad topp
Planad topp/tunnare packning
Helsystem
Bänkkörning
Sen går det väl alltid att sätta i större ventiler och byta kammar

Men allt det där e väl inget nytt så det är väl pengarna som sätter stopp.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det finns väl ett turbo och dragracingforum här på¨sporthoj.
Är ju inte så många som trimmat 1000cc här eftersom det mer eller mindre bara vart byta avgassystem/powercommander/luftfilter typ.
Men annars är det väl generellt, hitta bästa firman för att fila portar, byta ventiler, höja kompet så mycket det går, fixa vev och stakar som håller etc.
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Jo, förlängd sving det har jag på min gammla hoj och jag kommer från Dragrace forumet men ville ha tips från er som åker gata. R1:an jag har är en -00 och har förgasare så powercommander är ju uteslutet då det ska vara insprutning.Toppen ska göras iordning men vart kan jag köpa kammar någonstans?
Ska man köra utan ex-up ventil?
 

sandstream

Guest
Jo, förlängd sving det har jag på min gammla hoj och jag kommer från Dragrace forumet men ville ha tips från er som åker gata.
Vi anpassar ju våra hojar efter det reglement som finns för klassen så för bästa trimtips borde du nog starta en tråd i MC-relaterat eller Teknik- och mekhörnan :tummenupp
 

163hp

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Tibro
Hoj
Förmånga
Halloj jag filade lite i min gamla tävlingshoj. portade, planade, yoshimura kammar, 4-2-1 avgas samt egenhändigt gjuten luffarturbo luftburk.
mvh pelle
ps den undre kurvan är original hoj med slipon men utan avgas ventilen..ds
 

Bifogat

  • File0005.jpg
    File0005.jpg
    139 KB · Visningar: 266

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Har inte R1 en ganska vek växellåda:va

Det är väl därför dragracingfolket kör Suzuki...:rolleyes:



.../Yoshi
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Motospeed säljer 1052 cc kolvar med 13:1 komp. (Foderbyte krävs)
 

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Peter
Det kommer att bli jäkligt dyrt för dig om du skall trimma upp en R1 så den går som fan och du kommer ändå inte upp i dom hästarna som Suzuki kompisarna åker.(och hållbarhet)
Finns lite på www.gravesports.com eller så får du höra av dig till APE för information angående kammar till R1 det var vad jag hittade med en snabbsökning.
 
Last edited:

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Har inte R1 en ganska vek växellåda:va

Det är väl därför dragracingfolket kör Suzuki...:rolleyes:



.../Yoshi

Ska han sugmotortrimma blir det nog inga problem... Du kommer inte upp i en turbohojs vrid iaf. Jag har 238hk/171nm och det är inga problem, finns folk som har betydligt mer och det håller så lådan är nog safe för sugmotortrim. Däremot måste han modifiera kopplingen om det ska gå.
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Billigaste sättet för effektökning är väl ändå överladdning (turbo/kompressor) av nåt slag??:confused:
Med traditionell trimning (porrtning/vassare kammar/högkompskolvar osv) ligger väl kostnaden på ca 1 tusing/hästkraft!!?

Edit: Personligen skulle jag testat kompressor. Är lite sugen o sätta de på Spettan.. :)
 
Last edited:

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Ok, jag har turbo till min andra hoj FZR1000 som jag ev ska montera på och jag har YZF Thunderace koppling som är grövre och stakare. Men jag ska köra med 0.4-0.6 bar och 20-30% Etanol så jag slipper ic då det finns så lite plats. Men jag vet inte hur jag ska trycksätta CV38:eek:rna. Den lev nu ca: 150-160hk på slangen, men är för tung fast jag bantat den från 248kg till 225 kg.
 

x:1

x:1
Gick med
18 Dec 2007
Ort
österlen
Hoj
Gsxr 1000 -02
som smen fråga,vilken klass ska du åka?ska du åka i klassen SGB så borde det väl räcka med längre sving portad topp sänka den max och lätta den ännu mer..kör själv en SGB byggd på en 1000r som väger 165kg med 156 bakhjulshästar 6.07 192km/h på 201m
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jag säljer ett Micron helsystem till R1:an om du behöver?

MVH Robban
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top