KTM 525sx -05 Misständer??

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
I dag när jag skulle ut och åka så började min 525:a misstända. Kickade i gång den som vanligt och lät den stå på tomgång så den skulle bli varm. När jag sen skulle i väg så började den misstända och den gick bara på höga varv men misstände då oxå! Stängde av den och får nu inte i gång den. Har kollat gnistan, den ser bra ut! Fixat nytt stift, kollat över kablar mm men allt ser ut att vara som det ska. Den har gjort så här en gång förrut oxå, men då lagade den sig själv, helt plötsligt så gick den bra igen, men nu vill den inte vara med. Nån som haft något liknande fel? Eller har nått tips på vad det kan vara. Det är en SX och en 05:a
 

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Horse Island
Hoj
Husaberg 570 FE -09
Tändhatten/tändkabeln..
testa o klipp bort nån cm av tändkablen o skruva sen dit tändhatten igen.
Min uppförde sig som din när tändhatten hade lossnat..
Fick slita som ett djur för att släpa upp hojen för värsta backen o in i depån, för att sen upptäcka att det bara va att trycka dit tändhatten igen.:huvet
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Har klippt av en bit av tändkabeln osv så det är gjort! Ska ta mig en titt på förgasaren nu men jag tror inte det är nått knas med den. Tror det är nått med tädningen som har gett upp. Om tändlägesgivaren är defekt, slutar den funka helt då? Eller kan den sända "fel" signaler så den misständer? D är väll den eller Cdi boxen som spökar antar jag, för det är ju bara det som styr tädningen på en cross. Tändspolen verkar ju funka iaf. Tacksam för mer tips och trix!
 

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Kolla ventilspelet om du inte hittar något fel på elektroniken. Kan ju vara så att du inte har något spel alls. Då misständer den också när ventilerna står lite smygöppna. Detta bör bli värre ju varmare motorn blir.
 

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Östersund
Hoj
KTM 525 SX -05
Jahopp....nu är felet hittat. D var förgasaren!! Öppnade den och det ramlade ut ett huvudmunstycke på golvet!!! Skruvade tillbaka det och den startade på första trampet och gick så gott som den alltid gjort förr!! Fan gött, nu blir det is åka i morrn.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top