Eftermarknads-ECU till R1?

rg500

www.roslagens-racing.se
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Åkersberga
Hoj
Westfield Gen 2 hayabusa
Hej

Det gäller för normalt gatbruk och jag skulle helst bara vilja ersätta/rätta till originalprogramvaran som inte funkar som den ska men det blir lite svårt (även om det finns folk som jobbar på det) så ett system som klarar FWB-trottel vore fint då jag slipper ändra så mycket i motorns "hårdvara" och om det finns, en digital RPM-switch som höjer trattarna vid ~11000rpm, ~500rpm hysteres på sänkningen, det var allt :)

De system som är till bilar har tyvärr ganska stora lådor så det kan tyvärr bli lite trångt på en slimmad hoj som R1an.


Hej ozzian !
Storleken på "boxen" är nog det mista problemet !

Har hållt på med mitt sprut ett tag nu (motec)
kan man inte hitta nån som har gjort nåt liknande förr så lär det kosta kulor o massor av tid.


Bara att mappa upp bränsle o tändning från 0 oj oj oj

/micke
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Hej och tack för alla bra tips :tummenupp

Jag vill, av tekniska skäl, inte gå in för djupt i frågan men här är "light varianten":

Av fyra ägda R1or har de två första överträffat alla förväntningar när det gäller prestanda och funktionalitet, helt underbara konstruktioner.

De andra två är -07or och båda dras med identiska problem som jag aldrig i livet kommer att acceptera, särskilt inte som det ett flertal gånger varit nära att leda till olyckor, förutom det så finns det ytterligare ett oacceptabelt fel.

Firman jag köpt hojarna på har ansträngt sej en hel del för att reda ut saken så TPSbyte var såklart det allra första som gjordes...
Jag misstänker att såvida vi inte har någon här som är duktig på att hacka Densos 32bitars ECU så lär vi knappast reda ut felorsaken.


Så, kom med mera info om bra eftermarknadssystem nu.. :)
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
motec kör de flesta i engelska superbiken med.vet en som hade samma sak med sin r1:a men blev av med det när han bytte system och satte på powercommander.du ska ha gas in i kurvor,kanske det som är felet:tummenupp
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Variabel trattgeometri är bara ett jäkla marknadsföringstrick det går att få ut mer effekt genom hela registret om man kör med mer väldesignade fasta trattar.

FEL!

Möjligen kan dina fasta trattar ge bättre effekt vid det varvtal du väljer att optimera dom för.

Om man vet hur en tratt fungerar förstår man också hur värdefullt det är att kunna variera längden på dom.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
FEL!

Möjligen kan dina fasta trattar ge bättre effekt vid det varvtal du väljer att optimera dom för.

Om man vet hur en tratt fungerar förstår man också hur värdefullt det är att kunna variera längden på dom.

FEL!

Jag vet hur en tratt fungerar men i fallet med Yamaha R1 så är originaltratarna så taskigt utformade trots sin variabla geometri att det går att göra bättre trattar som är fasta. Bäst vore givetvis att göra nya rörliga trattar men det är inte gjort i en handvändning.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top