Honda XR650R

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Och inte fan gjorde den det, i morse så var det kladdigt igen. Fråga till ni (boost) som skruvat mycke på era motorer, är det svårt att ta bort motorkåpan som oljepumpen mm sitter i ??

/M

Nej det är enkelt om du har olja i motorn så får du lägga ner cyckeln helt på sida styre i golv! sen är det bara att sruva lös skiten du måste lös med bromspedal och fotpinne bara försök få lös utan att göra sönder packninen bara (mycket svårt!!) se upp med en liten pillialare (oljeöverföringsrör)med oring som kan hoppa lös och rulla iväg dit du aldrig hittar den eller gömma sig i motor!! ha bara ögonen med dig när du återmonterar så detta oljerör/oring är på platts!
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Ok är det ingen här som behöver lite prylar och känner för att göra ett klipp jag säljer hellre billigt än bryter in det i vedbon!

3000:- + frakt för allt som är specat undertill
Ram inkl luftbox styrkrona och div fästen
Komplett orginal avgassystem
Orginal förgasare
Orginal kam
Kylare med termostathus inkl termostat och slang
Luftfilter och flammgaller
Tank
Kopplingshandtag inkl grepp ej orginal
Sadel
Bakdämpare
Svingarm
+ alla skruvar och konsoller till i princip hela hojen

Har ev andra delar att "locka med" om någon nappar på paketet. Tex den som rensar mitt garare från Xr delarna ovan kan få köpa ett använt men helt plastkit till XR650r för ska vi säga 900:- fram och bakskärm kylarvingar, höger sidokåpa bara vänster sidokåpa saknas.


Mvh Christer
 

Bifogat

  • 100_4157.JPG
    100_4157.JPG
    134.2 KB · Visningar: 175
  • 100_4158.JPG
    100_4158.JPG
    145.1 KB · Visningar: 185
  • 100_4160.JPG
    100_4160.JPG
    139.8 KB · Visningar: 184
  • 100_4575.JPG
    100_4575.JPG
    141.5 KB · Visningar: 160
  • 100_4576.JPG
    100_4576.JPG
    140.7 KB · Visningar: 136
  • 100_4156.JPG
    100_4156.JPG
    133.8 KB · Visningar: 149
Last edited:

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Priser styckevis kanske kan vara bra att skriva.
Ram inkl luftbox styrkrona och div fästen 1000:-
Komplett orginal avgassystem 800:-
Orginal förgasare 900:-
Orginal kam 400:-
Kylare med termostathus inkl termostat och slang 2000:-
Luftfilter och flammgaller 300:-
Tank 800:-
Kopplingshandtag inkl grepp ej orginal 50:-
Sadel 800:-
Bakdämpare 900:-
+ alla skruvar och konsoller till i princip hela hojen

Sätt igång och bjud flera prylar = markant rabatt!!

Jag vet att det finns en annonsavdelning men sökfunktionen där verkar Cp!? :mad:
 

M@rtin

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2007
Ort
Klippan
Hoj
Honda Cbr1000rr Fireblade -04, KTM 690 SMC -11
Goddagens!!
Jag har en fråga eller två..:) Här finns nog redan trådar om detta men jag orkar inte leta.. jag hoppas ni kan hjälpa mig ändå!!

Det är så här att jag undrar vad för munstycken man ska ha om man som jag har ett Viper slipon med KN-filter o öppnad luftburk?
Det sitter original munstycken på, med original förgasare.. Men den går inte så bra nu. Den behöver mer bensin.
Vet någon vilka munstycken man ska ha då?

Funderar på att fixa en TM 40 Flatside också.. men ser först om den går bättre med andra munstycken!!:yoparty
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Goddagens!!
Jag har en fråga eller två..:) Här finns nog redan trådar om detta men jag orkar inte leta.. jag hoppas ni kan hjälpa mig ändå!!

Det är så här att jag undrar vad för munstycken man ska ha om man som jag har ett Viper slipon med KN-filter o öppnad luftburk?
Det sitter original munstycken på, med original förgasare.. Men den går inte så bra nu. Den behöver mer bensin.
Vet någon vilka munstycken man ska ha då?

Funderar på att fixa en TM 40 Flatside också.. men ser först om den går bättre med andra munstycken!!:yoparty
Har en lite fråga till dig då.

Vad är det för modell på ditt kn-filter? Andra modifieringar på luftsidan?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Testa 68s pilot och 182 eller 185 main.:)
Eller allra helst byt gasare innan du blir gråhårig!!!:näsblod

Mvh Christer
Gör det så stor skillnad med ny gasare då?

Även jag kör med 68s och 182. Har borrad luftburk och hrc-insats. Dock börjar skylten bli sotig, går kanske lite fett?
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Jag körde 180 utan att öppna kåpan men orginal fuggen suger, köpte en Edelbrock med accpump och satan vilken skillnad det blev!! Kanske inte så mycket mera hk men vilken skillnad i gång lättstartad lätt att dosera gasen "bogoff" syndromet försvann helt. Hur jag än försöker går det inte att få den att söva sig hur snabbt jag än rullar gasen svarar som en 250cc 2t typ.


Mvh Christer
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jag körde 180 utan att öppna kåpan men orginal fuggen suger, köpte en Edelbrock med accpump och satan vilken skillnad det blev!! Kanske inte så mycket mera hk men vilken skillnad i gång lättstartad lätt att dosera gasen "bogoff" syndromet försvann helt. Hur jag än försöker går det inte att få den att söva sig hur snabbt jag än rullar gasen svarar som en 250cc 2t typ.


Mvh Christer

tjenare christer ,hur lätt var edelbrocken o ställa in ? skruvar väl nålhöjden istället för o byta munstycken på den va ?velar mellan edelbrocken o tm 40:n,är ju rätt ok pris på edelbrocken iallafall
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Jag köpte Edelbrocken beggad redan inställd för Xr650 och det stämde ganska bra och jag har inte brytt mig om att finlira in det sista då mera trim ska på under våren. Men den kräver ett annat "tänk" än en Mikuni och är mycket simplare att ändra pga "avsaknaden" av munstycken. Mera bling är den också!!:tummenupp
Sedan vet jag inte hur den står sig mot en Tm40 då Edelbrocken mäter 36+42mm oval. Borde bli liknandestorlek iallafall.

Mvh Christer
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Jag köpte Edelbrocken beggad redan inställd för Xr650 och det stämde ganska bra och jag har inte brytt mig om att finlira in det sista då mera trim ska på under våren. Men den kräver ett annat "tänk" än en Mikuni och är mycket simplare att ändra pga "avsaknaden" av munstycken. Mera bling är den också!!:tummenupp
Sedan vet jag inte hur den står sig mot en Tm40 då Edelbrocken mäter 36+42mm oval. Borde bli liknandestorlek iallafall.

Mvh Christer

Inga munstycken, hur justerar man då :confused:
# Trottelnål
# Luftskruv
# ?
# ?
# ?
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Man justerar genom att höja och sänka nålen med klick som ett kikarsikte ungefär. När taket är nått på högvarvet så får man byta ut nålen mot en smalare (annan slipning) justera ned nålen och börja om typ. Finns en uppsjö av nålar att köpa till Edelbrock gasaren. Sedan justerar man även tomgång flotörhöjd och accpump.:tummenupp

Mvh Christer
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Man justerar genom att höja och sänka nålen med klick som ett kikarsikte ungefär. När taket är nått på högvarvet så får man byta ut nålen mot en smalare (annan slipning) justera ned nålen och börja om typ. Finns en uppsjö av nålar att köpa till Edelbrock gasaren. Sedan justerar man även tomgång flotörhöjd och accpump.:tummenupp

Mvh Christer
Det låter för bra (lätt) för att vara sant :)
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Tja inte ljuger jag iallafall!! :tummenupp Man måste dock lyfta på tanken för att komma åt justerskruven till att höja/sänka nålen. Maslinen blir fruktansvärt lättstartad med Edelbrocken ingen choke på den utan man "blippar" en max två gånger på gasrullen för att spruta in en startdos bensin typ. Sedan är det bara att sparka igång den och den visar inga större tecken på att motorn är kall heller dom första sekunderna. Jag är nöjd.:yoparty Nackdelan är väl som på alla andra fuggar med accpump: risk att sura ner den om klåfingriga personer vrider om gasen.
Mvh Christer
 

zälle

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
skövde
Hoj
-00 honda xr 650 r
Ni får det att låta så enkelt. En annan vågar inte ta fram verktygen utan att jag tror mig pilla sönder nåt. Men ska ändå försöka kolla mina ventiler för att se hur de ligger till.
En annan sak. Vår känslor börjar spira, trots att man kört hela vintern. Torr asfalt är inte dumt. Jag blir nästan kär när jag ser motard hojjar.
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Ni får det att låta så enkelt. En annan vågar inte ta fram verktygen utan att jag tror mig pilla sönder nåt. Men ska ändå försöka kolla mina ventiler för att se hur de ligger till.
En annan sak. Vår känslor börjar spira, trots att man kört hela vintern. Torr asfalt är inte dumt. Jag blir nästan kär när jag ser motard hojjar.


Om du handlar lite prylar av mig Zälle så gör det ju inget om du skruvar sönder lite! :yoparty :D :tummenupp

Inget du har behov av??

Mvh Christer
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Sitter det några tätningsbrickor i utblåsen på toppen? Jag ska byta rör, så jag undrar om jag måste köpa något?

Jag orkade inte tillverka egna rör just nu, så jag köpte ett par ABP så länge. Tyvärr var dom lite "Bling Bling" original, men nu har jag slipat rören till en borstad finnish. Mycket trevigare tycker jag.
Jag fick också slipa bort den grova svetsen på insidan av röret vid anslutningen till toppen. Den var inte snygg och den minskade diametern från 29mm till 24mm :D

Det får blir grövre saker till vintern när Benny ska se över motorn, men just nu får det här duga. Bara att få bort det där fruktansvärt fula originalröret är lättnad och att man kanske får lite mera fart på köpet. Det är ju aldrig fel :tummenupp
 

Bifogat

  • Slipat ABP-rör.jpg
    Slipat ABP-rör.jpg
    217.9 KB · Visningar: 189
Last edited:

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Jag gjorde inte det och jag ser eller hör inget läckage men det är säkert stdmått på brickorna som tex Biltema kanske har eller så petar du ur dom du har och glödgar dom.

Mvh Christer
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top