Honda XR650R

Exid

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha xt600e 2000. Snart Honda xr650r
Hej, jag är ny här och går i tankarna att köpa en xr650r. Men inte många på blocket förtillfället.
Ingen här som skall sälja?
Någon som har hittat nån sida med användarbok och sprängskisser ?


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Exid

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha xt600e 2000. Snart Honda xr650r
Ska inte xr650r ha 61hk? 44,6kw När jag kollar upp fordonet så står det 14kw med 19hk. Vad är det som stämmer ?


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Ska inte xr650r ha 61hk? 44,6kw När jag kollar upp fordonet så står det 14kw med 19hk. Vad är det som stämmer ?

61 kataloghästar ja. ;)

Den är inreggad på det, var glad för det. Billigare försäkring! :tummenupp Är väl så man ska kunna köra den på mellankort antar jag.
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Någon som kan svara på var man hittar 320mm bromsskiva till ett talon nav för XR650R? Har sökt som en blå men hittar ingenting och inte heller när jag sökt här på sporthoj..
Nitarna glappar som tusan och tror även att det slitit på skivan så räcker nog inte att byta nitarna.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Någon som kan svara på var man hittar 320mm bromsskiva till ett talon nav för XR650R? Har sökt som en blå men hittar ingenting och inte heller när jag sökt här på sporthoj..
Nitarna glappar som tusan och tror även att det slitit på skivan så räcker nog inte att byta nitarna.

Det beror väl på vad det är för Talon-nav. Jag har Talon på min och kör med 320mm skiva som har samma hålbild som original.
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Här kanske:
http://www.onestopmotorcycles.com/product.php?productid=16555

Har du ingen märkning på den gamla skivan ? Annars får du mäta noggrant och kontakta butiker. Eller kolla med http://www.isrbrakes.se/ om renovering.
Men vad jag kan förstå så finns det bara två varianter. 4 eller 6 hål.
Står bara tc-114 på skivan och hittar inget om jag googlar på det och nått mått på 114 stämmer inte heller. Det är 4 hål på skivan.
Har kontaktat en säljare på ebay så får se vad han svarar annars får jag höra mig för på isr.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Har du mätt diagonalt mellan 2 hål ? Det låter som det kunde vara 114mm.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
:3freak attans
Det står inget serienummer på navet, så man kan gå den vägen ?
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
:3freak attans
Det står inget serienummer på navet, så man kan gå den vägen ?
Nej ingenting. Bara en liten klisterlapp med Talon på. Har fått svart från säljare på Ebay och allt verkar stämma med måtten, det enda kan vara att skruvarna är koniska på min och kanske inte det på den skivan m,en det är inget problem , enkelt löst. 1000 kr kostar den plus eventuell tull o moms. Kinaskiva men det får gå om jag inte hittar nått annat.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag har kört med många Kinaskivor utan problem. Dock fräser jag inte runt i hiskeliga farter.
 

T-Mag

Skyffla grus eller?
Gick med
9 Jun 2016
Ort
Göteborg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19
Inte så att någon sitter på ett helsystem som dom skulle vilja få sålt? FMF, Pro Circuit etc. :D
Va inget ute på blocket. Så i värsta fall får man väl ta & öppna plånboken lite mer
 

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Ingen som ska sälja sin XR? Nu är det snart ett år sedan min blev stulen och suget efter en ny börjar bli stort..
 
Last edited:

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Har en fin XR som jag kan tänka mig sälja men bor tyvärr i Sthlm. Fint skick, CRF gaffel, många nya delar m.m.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Sökes:
Motard-konverterad XR650R.
Gärna lågmilad och välvårdad.
Letar också efter en flygande enhörning, de lär vara lika vanligt förekommande.
 
Last edited:

T-Mag

Skyffla grus eller?
Gick med
9 Jun 2016
Ort
Göteborg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19
Har ett motard kit te salu. Är det någon som är intresserad är de bara att höra av sig.

Motard kit
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Kolla in denna annons på blocket!!

De är mitt gamla turbokitt som jag sålde till denna Norsk för många år sedan. Beroende på vilken kamaxel man kör så får man allt från 100-125hk på hjulet utan intercooler och ca 12% mer effekt med ic.
Han säljer många roliga saker i annonsen bla kamaxel som jag haft,, Tornado II som inte går få tag på längre. Den ger betydligt mer effekt än Hotcams steg II jag bromsade 72hk på bakhjulet med den kammen med original kompförhållande dessutom.
Motorn med Falicon vevstake är skottsäker den är byggd för att hålla för över 125hk.

https://www.blocket.se/jamtland/Honda_xr650r_76108805.htm?ca=1_8&w=3
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top