Pickup-besatt.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Fy fan, dom har besudlat namnet Corvette och biltypen pickup för evigt med den där...

Det är ju dock inte direkt känt att Corvette är en bil med klass/elegans/stil eller liknande. Så besudlad vet jag inte om jag vill hålla med om.

Ful som en tunna med bajs var den dock.
 

ceylon79

Ny medlem
Gick med
9 May 2003
Ort
Örebro
Hoj
Thundercat-98 ¤såld¤ Husaberg 650-03¤såld¤ FZR1000 89
Det är ju dock inte direkt känt att Corvette är en bil med klass/elegans/stil eller liknande. Så besudlad vet jag inte om jag vill hålla med om.

Ful som en tunna med bajs var den dock.

jag sa rolig inte snygg :D men motorn e ju inte helt fel..


quota fel oxå ...
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag har fått för mig att byta min bankrånarbil mot en falloutbil. Alltså en bil som jag kan ha när jorden gått under. Är sugen på att köpa en Nissan patrol men då måste den höjas och utrustas med feta däck och älgstängsel, snorkel och allt annat man måste ha. Så min fråga är, hur mycket kostar det att höja och köpa däck/fälgar? Räcker det med 35" däck för att få lagom höjd?

http://www.blocket.se/vi/14947476.htm?ca=12_s
0402915944.jpg



nissan-patrol-1993-1.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har fått för mig att byta min bankrånarbil mot en falloutbil. Alltså en bil som jag kan ha när jorden gått under. Är sugen på att köpa en Nissan patrol men då måste den höjas och utrustas med feta däck och älgstängsel, snorkel och allt annat man måste ha. Så min fråga är, hur mycket kostar det att höja och köpa däck/fälgar? Räcker det med 35" däck för att få lagom höjd?

Jag hade 33-12.50 15" på min Land Rover, den var då redan höjd i fjädringen, det räckte mycket väl..

På en Patrol, om du ska använda den till vardags, räcker 31" utmärkt, den ser ändå inte så mycket groteskare ut med 33" och 35" går inte in utan stora ombyggnader. (då snackar jag inte enbart fjäderhöjning, vilket du kan behöva redan vid 31")
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag har fått för mig att byta min bankrånarbil mot en falloutbil. Alltså en bil som jag kan ha när jorden gått under. Är sugen på att köpa en Nissan patrol men då måste den höjas och utrustas med feta däck och älgstängsel, snorkel och allt annat man måste ha. Så min fråga är, hur mycket kostar det att höja och köpa däck/fälgar? Räcker det med 35" däck för att få lagom höjd?

http://www.blocket.se/vi/14947476.htm?ca=12_s
0402915944.jpg



nissan-patrol-1993-1.jpg

Här kan du nog hitta lite information och inspiration!
www.fjallasport.no

www.monsterbil.se
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Berätta mer om din pickis Teo, saknar bilder på den!

ahhhhhhh trodde aldrig nån skulle fråga.

Ford F350 -96, 7.3 liters Powerstroke (common-rail turbodiesel-V8 från International), 4x4, Dana 60 fr, Dana 80 bk. Väger drygt 3 ton och drar 1.3-1.4 l oavsett hur man kör. Motorn är orörd i dagsläget och lämnar 215 hk och runt 700 nm men ska skaffa nån box och plocka ut lite mer vrid och hk..
Dieselvärmare från Webasto på 9.1 KW.

:nicka
 

Bifogat

  • F350.jpg
    F350.jpg
    182.4 KB · Visningar: 530
Last edited:

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
ahhhhhhh trodde aldrig nån skulle fråga.

Ford F350 -96, 7.3 Poerstroke (common rail turbodiesel V8), 4x4, Dana 60 fr, Dana 80 bk. Väger drygt 3 ton och drar 1.3-1.4 l oavsett hur man kör.

Vad är den reggad som? Lättlastbil?

Är sugen på nåt liknande, körkortsåldrig som man är så vore det ganska så hårdrock att komma till skolan i stort dieselmonster :yoparty när alla andra sladdar tokfräN 740 eller glider med sin 325a från 94..

ahhhhhhh trodde aldrig nån skulle fråga.

Motorn är orörd i dagsläget och lämnar 215 hk och runt 700 nm men ska skaffa nån box och plocka ut lite mer vrid och hk..

Låter som en planjävel! Men det borde röra lite på sig redan nu?
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är sugen på nåt liknande, körkortsåldrig som man är så vore det ganska så hårdrock att komma till skolan i stort dieselmonster :yoparty när alla andra sladdar tokfräN 740 eller glider med sin 325a från 94..

Min dotter körde manöverprovet för folkracelicensen när hon var 14 med en Mazda B2600, sedan dess har hon sagt att hon ska ha en Pickis som förstabil.
(fyrhjulsdriven och höjd givetvis)

Jag undrar var hon har fått dom generna ifrån?
 
Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Min dotter körde manöverprovet för folkracelicensen när var 14 med en Mazda B2600, sedan dess har hon sagt att hon ska ha en Pickis som förstabil.
(fyrhjulsdriven och höjd givetvis)

Jag undrar var hon har fått dom generna ifrån?

Brevbäraren eller rörmockaren?
:D :hihi
 

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Kälma
Hoj
Upcoming
Min dotter körde manöverprovet för folkracelicensen när hon var 14 med en Mazda B2600, sedan dess har hon sagt att hon ska ha en Pickis som förstabil.
(fyrhjulsdriven och höjd givetvis)

Jag undrar var hon har fått dom generna ifrån?

Verkar vara en förståndig unge du skapat, har hon msn? :7peta
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top