Pickup-besatt.

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Titta en Dodge, men fälgarna är ju skeva :va
Fronten är lagom kaxig
Nothelle_Dodge_Ram_SRT_10_1
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det bara jag som tycker att vingen som sitter i värsta turbulensen är fånig?

I bästa fall ger den ett par kg downforce, i värsta fall ger den lyftktaft...
Hursomhelst gör den ingen nytta.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Vi har en vinnare!: http://www.blocket.se/vi/13498392.htm?ca=11_s
Jag vet INGENTING om den bilen!

Eddit: Hur fan gör folk med parkeringen av dessa bilar? Jag blir tokig bara jag ska hitta en ficka stor nog för vovvo 945(jävla slagskepp du ska bytas ut mot en 3-dörrars nissan micra -93! ..brukar det låta), skulle behöva terapi efter en veckas "silverado ägande" känns det som. Bor ni alla i villa och jobbar i en annan villa eller? :mad: :confused: :va

Lånade en Ford F 250 XLT med 450 motor i ett par veckor då en kompis drog på semester. Första kvällen då jag skulel köra hem den från flygplatsen hade jag ångest o var helt övertygad om att jag skulle krocka med någon stolpe vid sidan av vägen. Och att sedan svängradien gjorde att jag hade problem att lägga en högersväng i en 4vägs korsning gjorde det inte bättre. Gäller o planera körningen lite mer än med en Clio. Men efter ett par dagar så älskade jag den, och är nästan, men bara nästan, roligare o sprätta grus med en sådan än med en enduro. Parkering är inga bekymmer, den är så fyrkantig att man har full koll på var den börjar o slutar i speglarna. O skulle det ta emot någonstans brukar det vara den andra bilen som får bucklorna ;)
 

*Fia*

Packad?
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Sthlm.
Hoj
Bara en vit.
han har 30 tusen... du, tänk om....


fast drömma det får man ju :tummenupp


Sant! Men vissa av pickisarna som dök upp här kändes väl inte riktigt i den klassen dom heller? Jaa, jag får väl fortsätta drömma... :drool

Edit: Men även om han nu hittade en vettig kingcab för 30lök, så borde han iaf tänka om! Finns garanterat roligare 30löksbilar att köra än den.
 
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Bil har jag för att det är ett nödvädingt ont, pickis köper jag för att funktionen passar mig, ska frakta mig och kanske något drägg och mina leksaker. Dock är en pickis pimp.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Bil har jag för att det är ett nödvädingt ont, pickis köper jag för att funktionen passar mig, ska frakta mig och kanske något drägg och mina leksaker. Dock är en pickis pimp.

Det stod 2st feta låga pickisar i Örebro för nåt år sedan, verkade vara samma ägare också. De stod på parkeringen utanför det nybyggda huset som ligger på höger sida om wadköpingsvägen/skebäcksvägen efter alnängsskolan. Jag var bra sugen på att ringa ägaren och fråga vad han skulle ha för någon av dem (om det nu var samma ägare) men jag hade för mycket leksaker då :(
De såg ut att kosta runt 30k, men det var nog cheva båda två, utan 4wd...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det bara jag som tycker att vingen som sitter i värsta turbulensen är fånig?

I bästa fall ger den ett par kg downforce, i värsta fall ger den lyftktaft...
Hursomhelst gör den ingen nytta.

Vinge på en 2 tons lastbil är ju helt fel det hajar ju alla.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Det stod 2st feta låga pickisar i Örebro för nåt år sedan, verkade vara samma ägare också. De stod på parkeringen utanför det nybyggda huset som ligger på höger sida om wadköpingsvägen/skebäcksvägen efter alnängsskolan. Jag var bra sugen på att ringa ägaren och fråga vad han skulle ha för någon av dem (om det nu var samma ägare) men jag hade för mycket leksaker då :(
De såg ut att kosta runt 30k, men det var nog cheva båda två, utan 4wd...
Som våran pickis guru Teo skrev, man måste ha 4wheeldrive så man kan hämta crossen i skogen när den tackat för sig.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Edit: Hur fan gör folk med parkeringen av dessa bilar? Jag blir tokig bara jag ska hitta en ficka stor nog för vovvo 945(jävla slagskepp du ska bytas ut mot en 3-dörrars nissan micra -93! ..brukar det låta), skulle behöva terapi efter en veckas "silverado ägande" känns det som. Bor ni alla i villa och jobbar i en annan villa eller? :mad: :confused: :va

Bor i villa - check!
Jobbar i villa - nej, men med stor gratis grusparkering :)

Nä, men det är väl som när man hade rejsbuss som enda bil - 3 ton skåpbil ställer man bara av där det finns plats. Två-tre parkeringsplatser eller vad som passar bäst för dagen. "Jag kör fetstor bil, jag gör som jag vill" typ... :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
ap ap ap 460...:mattias

Mmm, Ford-460 den klassiska snutmotorn.

Jag gillar äldre pickisar mycket, dels de lite kantiga som din, dels de bulliga som gamla Cheva stepside eller denna klassiska Ford femtiotalsmodell, här en 53:a
53-Ford-Pick-Up-400px.jpg


Många av de nyare pickisarna tycker jag bara är vulgo, som den med vingen i inlägget ovan. Det är lite white trash med sånt, likaledes Hummers H2 med discofälgar och skit, riktigt tasteless hiphop bling, inte min stil.

/J
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Mmm, Ford-460 den klassiska snutmotorn.

Jag gillar äldre pickisar mycket, dels de lite kantiga som din, dels de bulliga som gamla Cheva stepside eller denna klassiska Ford femtiotalsmodell, här en 53:a
53-Ford-Pick-Up-400px.jpg


Många av de nyare pickisarna tycker jag bara är vulgo, som den med vingen i inlägget ovan. Det är lite white trash med sånt, likaledes Hummers H2 med discofälgar och skit, riktigt tasteless hiphop bling, inte min stil.

/J
Håller med 100% Nya pickisar är lite pinsamma. Min modell är den sista forden som såg ut som en klassisk pickup. Jag gillar 80-talsstuket med pro-net och stora hjul (inte fälgar) men även 50-tals pickisar. F100:an och chevas chayene e fin med sin lite framåtlutande hytt.
 

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
ZX-10R 2006
Mmm, Ford-460 den klassiska snutmotorn.

Jag gillar äldre pickisar mycket, dels de lite kantiga som din, dels de bulliga som gamla Cheva stepside eller denna klassiska Ford femtiotalsmodell, här en 53:a
53-Ford-Pick-Up-400px.jpg


Många av de nyare pickisarna tycker jag bara är vulgo, som den med vingen i inlägget ovan. Det är lite white trash med sånt, likaledes Hummers H2 med discofälgar och skit, riktigt tasteless hiphop bling, inte min stil.

/J

Håller med till 100% men en Ford som den på bilden är inte lätt o hitta till bra/rimliga pengar!!!!
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Bil har jag för att det är ett nödvädingt ont, pickis köper jag för att funktionen passar mig, ska frakta mig och kanske något drägg och mina leksaker. Dock är en pickis pimp.

Dregg heter det. :tungan

Stepside med gevärsställ i bakrutan e ju en gammal våt pojkdröm :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Uhuhu :gnissla Det var iaf tur i oturen att det var en 123 och inte en 123T kaross dom hade våldfört sig på.

Här är en till sober femtiotalare, Sky blue Cheva stepside från -57

1957_Chevrolet_3100_stepside_pickup.jpg


Jag gillar även de ännu kantigare pickuperna från 30-talet, de för tankarna till Atlas-Pelle, gangsters, smuggelsprit i plåtdunkar på flaket och trenchcoats.
Jag gillar det funktionellt vackra i dessa bilar, alla proportioner är så perfekta trots avsaknaden av ofunktionella plåtytor för ren design som på dagens bilar. Det ser så coolt ut när framaxeln nästan sitter framför kylaren. Här är en gammal Bedford från 1932. Förvisso en 5-tonsbil och därmed kanske mer LV än pickis.

Bedford_Six_WLG_5-ton_Lastbil_1932.jpg


/J
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top