Honda Crm Goes Sm

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Vasa-Finland
Hoj
Ktm
En liten bild.

1786709.jpg
 

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple
Ser rätt grymt ut med bakskärmen där! Tycker dock du borde skära lite i sadeln så den blir lite spetsigare och smalare längst bak, lär bli fint som fan detta iaf ;) Blire nån fin lack på allting sedan då?
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
köp en crf-tank billigt på ebay och tryck dit samt gör som tidigare talare skrev; smala av limpan i bakkanten. När du ändå är på gång med limpan så kan du köpa en crf-sadel också... Kostar itne många kronor på ebay

Men ja, det ser bra ut!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
köp en crf-tank billigt på ebay och tryck dit samt gör som tidigare talare skrev; smala av limpan i bakkanten. När du ändå är på gång med limpan så kan du köpa en crf-sadel också... Kostar itne många kronor på ebay

Men ja, det ser bra ut!
Ja det blir ju lätt att sätta på en tank till en deltabox ram på en med "mittstolpe". :tummenupp

Stora skillnader på sadell mm också. Lättare att modda till original i så fall.

Been there done that. ;)
 

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Vasa-Finland
Hoj
Ktm
Joo har fått höra en del skit om tanken men som Lundgren säger så blir det mycket jobb, sadeln skall kortas av och göras lägre, crf kylarvingarna skall få smaka på glasfiber. Borde få en del delar inom några veckor också.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det är fan tanken som är det fulast på CRM:en byter du den så lär du få en riktig cool hoj.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Snälla ta bort gaffelskydden också;) Ser så klumpigt ut med plast/gummi
Jag tycker det är sjukt mycket fulare utan bälgarna. Möjligtvis att man gör ett par skydd i plast. Jag körde själv utan bälgar förra året och dämparna är alldeles för klena för att det skall fungera. Då behöver man allt uppdatera dem med. :tummenupp

Förövrigt kommer denna crm helt klart bli snygg. Du blir nog fan klar före mig med så. :gnissla
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Joo har fått höra en del skit om tanken men som Lundgren säger så blir det mycket jobb, sadeln skall kortas av och göras lägre, crf kylarvingarna skall få smaka på glasfiber. Borde få en del delar inom några veckor också.

HAHA wtf? :rofl

ser RIKTIGT bra ut annars!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
HAHA wtf? :rofl

ser RIKTIGT bra ut annars!
Vad är det som är så konstigt?

Jag antar att han menar att han skall skära bort en del sadelskum för att den skall bli plattare, speciellt vid bakskärmen så man får ett mer crosstuk på den. Eller har jag fattat det fel?
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Vad är det som är så konstigt?

Jag antar att han menar att han skall skära bort en del sadelskum för att den skall bli plattare, speciellt vid bakskärmen så man får ett mer crosstuk på den. Eller har jag fattat det fel?
Himmel behöver ta en läskurs.

Lägre är inte längre.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag tycker det är sjukt mycket fulare utan bälgarna. Möjligtvis att man gör ett par skydd i plast. Jag körde själv utan bälgar förra året och dämparna är alldeles för klena för att det skall fungera. Då behöver man allt uppdatera dem med. :tummenupp

Förövrigt kommer denna crm helt klart bli snygg. Du blir nog fan klar före mig med så. :gnissla
Skaffa bälgar i tyg (neopren?). Har det på Xr'n och det ser riktigt bra ut!
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
sweet dude:) kan bli najs dedär. känns gött att vi har 3 likadana hojar som byter skepnad totalt på forumet just nu:) kan bli intressant när alla är klara.
 

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Vasa-Finland
Hoj
Ktm
Tack, angående framgaffeln så låter jag gummi skydden vara på tillsvidare, får se om jag hittar en passlig usd gaffel i framtiden så byter jag gaffel istället.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top