Honda Crm Goes Sm

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Vasa-Finland
Hoj
Ktm
hahah, verkar bli lite kneppigt me dehär fälgarna, väldigt mycket som måste bytas eller modifieras...
Dessutom tycker min far att det blir för farligt och för ostabilt med "hemmagjorda" distanser och axlar. Så får se om jag hamnar att spara och köpa spolfälgar. Om nån vet vad dessa fälgar är eller på vad de sitter original kan ni svara här i tråden. Inte alls säker på att de är rs.

En liten bild.

img_1_12_002.jpg
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
hahah, verkar bli lite kneppigt me dehär fälgarna, väldigt mycket som måste bytas eller modifieras...
Dessutom tycker min far att det blir för farligt och för ostabilt med "hemmagjorda" distanser och axlar. Så får se om jag hamnar att spara och köpa spolfälgar. Om nån vet vad dessa fälgar är eller på vad de sitter original kan ni svara här i tråden. Inte alls säker på att de är rs.

En liten bild.

img_1_12_002.jpg
Hade du räknat med att det bara var att sätta på? Du måste ju självklart göra en bromsadapter till frambromsen. Och distanser är ju inget farligt att göra. Är ju bara att svarva till.

Har 4.25" bak på min och 3.5" fram och det fungerar perfekt. Bara "egengjorda" saker och de håller.
 

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Vasa-Finland
Hoj
Ktm
Nej såklart att jag visste att de inte bara var bolt-on men eftersom att bakskivan är 3mm tjockare än original så tänkte jag använda original men han tycker att de blir för ostadigt. Sen tycker han att gaffelbenen kmr för nära marken.
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Nej såklart att jag visste att de inte bara var bolt-on men eftersom att bakskivan är 3mm tjockare än original så tänkte jag använda original men han tycker att de blir för ostadigt. Sen tycker han att gaffelbenen kmr för nära marken.

Vad är det för farligt med att gaffelbenen kmr nära marken?:lol
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Om du lyckas med det så har du gjort nått otroligt :D
Tänk efter själv, hur skulle det gå till?? =)
Och om din far tvivlar på egensvarvade axlar så byt ut lagren i hjulen i stället :tummenupp Mycket bättre!

Tycker förövrigt att det ser bra ut med de där fälgarna, du verkar ju ha mkt tid att pyssla med hojen eftersom du uppdaterar din projekttråd ganska frekvent... *host* Lundgren/Tapper *slemharkel* :D
Så med den här takten så är bygget snart i land =)
 

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Vasa-Finland
Hoj
Ktm
Joo, inga prov för tillfället, och intresset i behåll.

för tillfället.

Finns det lager som skulle passa då?
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Om du lyckas med det så har du gjort nått otroligt :D
Tänk efter själv, hur skulle det gå till?? =)
Och om din far tvivlar på egensvarvade axlar så byt ut lagren i hjulen i stället :tummenupp Mycket bättre!

Tycker förövrigt att det ser bra ut med de där fälgarna, du verkar ju ha mkt tid att pyssla med hojen eftersom du uppdaterar din projekttråd ganska frekvent... *host* Lundgren/Tapper *slemharkel* :D
Så med den här takten så är bygget snart i land =)



den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge:tuttar
 

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Vasa-Finland
Hoj
Ktm
Inte till salu, fått hem rises till styret på kvällen kommer styret. Behöver en gummi bit som skall sitta mellan fälgen och dreven :huvet
 

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Vasa-Finland
Hoj
Ktm
Om nån har tips om hur man får bort lager från bakfälgen så skriv hit, har säkert bankat på dem i en halvtimme utan framgång. Framfälgens lossnade efter typ 2 slag.


Bild*

img_014.jpg


Hel konstig färg, inne guldaktig - ute silverfärgad.
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Prövat värma på navet innan du bankar ur?

Funkade för mig men det var ju andra fälgar...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top