Honda CRF 450

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Droppar det där är det väl packboxen innanför impellern som är kass, vilket oxå är vanligast. Den bytar du enkelt genom att bara montera av impellern. Är den inre packboxen kass kommer det in vatten i motorn. Är lite omständigare att byta, så vänta med det till behov eller när du har i sär motorn så långt nästa gång.

Byt den på en gång. Risken är att den börjar läcka mkt utan att du märker det. Motorn gillar inte att köra helt utan vatten ;)

Okej då vet jag iallafall vad det kan bero på, kanon. Det är bara att ta isär pumpen och kolla om det är den yttre p-boxen som är kass alltså? Sen gör jag som du sa och byter den inre vid nästa "tillfälle" :tummenupp

Hehe jaa att köra utan vatten lär väl inte bli nån succé :gnissla då får man väl byta mer än bara packboxar :tungan

Tack för hjälpen!
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Kan va ett tips till alla andra oxå att köpa en en packbox o ha i reservdelslådan.

Fyll sen på med destilerat vatten o grykol (alt. destilerat vatten o waterwetter eller pumpsmörjning om man ska köra supermoto på bana).
 

DRJones

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Norrahammar
Hoj
R1-01 CRF450HM(såld)

AndreasH

Onödig vikt
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Norrland
Hoj
TL1000S
Tjena!
har hunnit med å renovera bottendelen nu, riktat stake, ny kolv, nya lager å boxar.
toppen var fräsh så den gav jag fan i än så länge.
Har aldrig skruvat i en stånka tidigare och har inte nån instruktionsbok, har kört på "sunt" förnuft.
Den startade väldigt lätt efter renoveringen, men har ett helveeetes ventil tick, låter riktigt otäckt, och eftersom toppen är helt orörd så vet jag inte riktigt vad det kan vara.

Är det nån CRF åkare som kan ha en teori?
Oljan har åkt runt hela motorn, motorn är korrekt nollad hoppas jag, mitt mellan bokstäverna och strecken på svänghjulet.
Kan ventilspelet ha ändrats, har inte hunnit kolla än.
Lät inte mer än andra crf tidigare, så det är nånting som hänt vid ihopmontering.
Mvh Andreas
Det är en 03a
 

danne@sde

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Östersund
Hoj
2003 Honda Crf 450 HM
Svårstartad efter ljuddämparbyte....

Tjena!!

Har nyss varit och införskaffat en -03:a Satt crossdämpare monterad när jag hämtade den.. Har nu satt på orginal.. Blev tjurig å få igång efter de.. Nån som har nån idé.. Måste man byt munstycke i förgasaren eller göra nån annan justering.. Sälja kanske :)
 

DRJones

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Norrahammar
Hoj
R1-01 CRF450HM(såld)
Tjena!!

Har nyss varit och införskaffat en -03:a Satt crossdämpare monterad när jag hämtade den.. Har nu satt på orginal.. Blev tjurig å få igång efter de.. Nån som har nån idé.. Måste man byt munstycke i förgasaren eller göra nån annan justering.. Sälja kanske :)

Du ska nog ta o stycka om förgasaren med.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tycker det låter lite skumt, min är lättstartad och går bra både med crossljudämpare och lv-dämparen utan att man bestyckar om den?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Tjena!
har hunnit med å renovera bottendelen nu, riktat stake, ny kolv, nya lager å boxar.
toppen var fräsh så den gav jag fan i än så länge.
Har aldrig skruvat i en stånka tidigare och har inte nån instruktionsbok, har kört på "sunt" förnuft.
Den startade väldigt lätt efter renoveringen, men har ett helveeetes ventil tick, låter riktigt otäckt, och eftersom toppen är helt orörd så vet jag inte riktigt vad det kan vara.

Är det nån CRF åkare som kan ha en teori?
Oljan har åkt runt hela motorn, motorn är korrekt nollad hoppas jag, mitt mellan bokstäverna och strecken på svänghjulet.
Kan ventilspelet ha ändrats, har inte hunnit kolla än.
Lät inte mer än andra crf tidigare, så det är nånting som hänt vid ihopmontering.
Mvh Andreas
Det är en 03a

Har du ljudet bara vid tomgång eller följer det varvtalet?
 

danne@sde

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Östersund
Hoj
2003 Honda Crf 450 HM
Skumt.. Den går som fan med crossdämparen men ojämt och halvslött med hm-dämparen...

Apropå ljud.. Visst är det ett lite "skavande" ljud när man står på tomgång... Va lite misstänksam första dagarna.. Har kikat runt lite å de verkar som dom låter så.. Typ såhär: http://www.youtube.com/watch?v=3rKcC7h3Mm8
 
Last edited:

comp1337

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Skriv stadens namn.
Hoj
KTM 990 SM -08
Ja så låter det här med:)

Angående blinkers, bromsljus, reg-skylt.. nån som vet något färdigt kitt att köpa? Känner inte för att juxa ihop något själv.
 

axelsson_vpg

Guest
tjena,
min polare har problem med sin 450 crf -06a att den är helt galet svårkickad då den är varm! vad kan vara fel? jag tror på tändstiften lr luftfiltret? kan det vara mkt annat? obs, helcross
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
någon som har koll på en bra bestyckning (storlek på munstycken) på förgasaren med HM dämparen monterat.

Kör med cross dämparen nu men fan vad den låter. bättre effekt med cross men jag kör bara på bakhjulet och framhjulet hela tiden så effekten behövs iaf inte.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top