SMK Gävle RR

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
Tack själv sverre, du gör ett strålande jobb:tummenupp
Undrar bara NÄR säsongen börjar?
Som det är nu så skulle man ju kunna åka på sön förmidagar, iaf så länge det inte är snö.
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
vi är alla i samma båt...vi vill åka hoj:) Sesongen är året rundt, bara på lite olika sätt:tummenupp
Tack själv sverre, du gör ett strålande jobb:tummenupp
Undrar bara NÄR säsongen börjar?
Som det är nu så skulle man ju kunna åka på sön förmidagar, iaf så länge det inte är snö.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Medlemsavgift inbetald !!

Denna typ av aktivitet är jag GÄRNA med och sponsrar...

Även om jag inte kommer bli den mest frekventa "varvnötaren" är jag med på detta och kommer vara med till våren när snön äntligen smälter.:tummenupp

Bra jobbat allihop..

//cage
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
Välkommen:tummenupp
Medlemsavgift inbetald !!

Denna typ av aktivitet är jag GÄRNA med och sponsrar...

Även om jag inte kommer bli den mest frekventa "varvnötaren" är jag med på detta och kommer vara med till våren när snön äntligen smälter.:tummenupp

Bra jobbat allihop..

//cage
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Bra jobbat Sverre.. Vilken tur att det finns folk med den drivkraft du har :tummenupp .. Jag ska försöka hjälpa till så mycket jag kan och hinner, men som du vet är det alltid lite ont om tid i min kalender..
Jag har ju "tjuvstartat" lite och tävlat i Rookie600 under 2007, jag har även kört ett ERF-lopp på Anderstorp i höstas, så om nån har funderingar över tävlingar mm så hjälper jag gärna till, skriv här eller PM så ska jag försöka svara eller ta reda på svar..

//Love Gillberg
#26 Rookie600
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
Tackar:), men jag är inte ensam, Mikael, Danne och Mats har lika stor del av detta...:tummenupp Kanon att du vill hjälpa till, din erfarenhet är viktig för oss på alla sätt...jag skall prova att fixa licenskursen i år..så får vi se vilken riktning det tar:)ERF är en tenkbar klas för mig och miin ålder*:tummenupp
Bra jobbat Sverre.. Vilken tur att det finns folk med den drivkraft du har :tummenupp .. Jag ska försöka hjälpa till så mycket jag kan och hinner, men som du vet är det alltid lite ont om tid i min kalender..
Jag har ju "tjuvstartat" lite och tävlat i Rookie600 under 2007, jag har även kört ett ERF-lopp på Anderstorp i höstas, så om nån har funderingar över tävlingar mm så hjälper jag gärna till, skriv här eller PM så ska jag försöka svara eller ta reda på svar..

//Love Gillberg
#26 Rookie600
 

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
Stort garage?

Nånting som jag saknar när det gäller SMK gävle så är det någonstans att ha hojen, i närheten av banan.
Alla kanske inte bor i villa och har tillgång till garage och släpvagn, hur jäkla nice vore det inte med en stor fet hangar till garage, ute vid rörberg?
där skulle alla kunna hålla till som inte har tillgång till garage eller släpkärra, vare sig man kör gocart eller speedway eller nåt annat så krävs ju faktiskt nånstans att hålla på och mecka, Sverre har ju lite ''rabatt'' på bygget genom byggprogrammet kanske:D
Tror det skulle bli en stor samlingsplats också, för alla motorintresserade.
Bara en tanke.
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
Frågan tål att lyftas...vet inget om lokaler alls där ute, m3en kan höra med Kim, han kanske vet...kanske fins det någån som har en lokale eller tillgång till ett ställe att vara på i Gävle eller så..Någån?
Bor själv i sandviken så jag är väl inte så atraktiv när det gällere parkering..
Återkommer iallafall med hur det ser ut på Rörberg när jag har snakkat med Kim...
 

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Ort
sandvikenhills
Hoj
1000rr-09
tycker det låter som en dålig ide.tycker man ska konsentrera sig på få till en bana och inga miljon projekt som bara kommer att kosta pengar.en bana skulle kunna generera klubben mycket pengar,inte garage verksamhet.och helt allvarligt skulle du verkligen vilja ha hojen på ett ställe som är så avsides utan grannar där vem som helst kan husera obemärkt. känns som plats brist redan är ett problem om det skulle bli planer på större bana.
-bakåtsträvaren peter
 

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
tycker det låter som en dålig ide.tycker man ska konsentrera sig på få till en bana och inga miljon projekt som bara kommer att kosta pengar.en bana skulle kunna generera klubben mycket pengar,inte garage verksamhet.och helt allvarligt skulle du verkligen vilja ha hojen på ett ställe som är så avsides utan grannar där vem som helst kan husera obemärkt. känns som plats brist redan är ett problem om det skulle bli planer på större bana.
-bakåtsträvaren peter

Det skall naturligtvis inte vara gratis att hyra garage, och så finns det något som heter larm och lås.
dyrt behöver det inte bli heller om skolungdommar bygger det hela.
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
den där förvaringen kan man ha på sidan av inte prcis ett stort hangar direkt blir inte så dyrt jämfört med vad banan kostar. det där med inbrott kan du glöma eftersom mn har larm lås grindarna till motorbanan med.
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Ska det byggas garage så vore det nog en bra tanke att bygga en länga i samband med depån, så har man boxar klart om det skulle behövas i framtiden. Istället för att först bygga ett fristående garage och sen bygga boxar. Men behovet uppkommer väl först när det finns en bana på plats?
Kan nog iaf vara tänkvärt vid skissning av banan så det finns utrymme för det nånstans....
My 10 cent.
 

Mammas Nya Kille

Bäst i test!
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Gävle
Hoj
wr250f
Vare sig det blir nån bana eller ej så vore det bra om det fans ett garage för kidsen som bor i hyreshus.
Säkert många som skulle åka cross tex.
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
Garage

prata med Kim påSMKGävle..inget garage där iallafall, tror det skulle bli lite krånglete i dagsläget...
Min fråga Er: Har någon extra god plats för en hojbroder...?Vi kan ju hjälpa varandra om detär möjligt:tummenupp
Själv kan jag ha en xtra hoj i mitt garage om det kör ihop sig "mammas nya kille", du är välkommen, men svårt att meka..

Sjävfallet "birma" när vi en daghar fått våra önskemål igjennom så skall även ett depåomeråde utvecklas...men det ligger för tillfelle lååångt fram itiden....

Vare sig det blir nån bana eller ej så vore det bra om det fans ett garage för kidsen som bor i hyreshus.
Säkert många som skulle åka cross tex.
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
prata med Kim påSMKGävle..inget garage där iallafall, tror det skulle bli lite krånglete i dagsläget...
Min fråga Er: Har någon extra god plats för en hojbroder...?Vi kan ju hjälpa varandra om detär möjligt:tummenupp
Själv kan jag ha en xtra hoj i mitt garage om det kör ihop sig "mammas nya kille", du är välkommen, men svårt att meka..

Sjävfallet "birma" när vi en daghar fått våra önskemål igjennom så skall även ett depåomeråde utvecklas...men det ligger för tillfelle lååångt fram itiden....
ja en depå är ett måste tycker ja!
är parkeringen verkligen tillräckligt stor??
 

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
det finns plats fören stor och fin träninbgsbana..helt klart..drömmen är ju att få en egen....men det kommer att ta tid då det gällar att få penger till prosjektet...sedan bygglov..osv...just nu har vi gokart och så får det bli resor och bookningar på typ Mittsverigebanan..:tummenupp

ja en depå är ett måste tycker ja!
är parkeringen verkligen tillräckligt stor??
 

agsmar01

Rejsputte
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
Daytona & RGV250
Kul! Jag är med också! Är det några speciella krav på knarren? Måste man naja pluggar m.m ?
 

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Jäderfors (Sandviken)
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
Kul! Jag är med också! Är det några speciella krav på knarren? Måste man naja pluggar m.m ?

Nejdå, inga speciella krav på hojen så länge du kör i en gatgrupp, bara normalt sunt förnuft: inga oljeläckage, fräscha bromsbelägg och däck samt att hojen inte tappar en massa delar på banan :näsblod
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top