Vad händer med SP-klassen 2008?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag kör inte REC eller NEC så det kan jag inte svara på.
Däremot låg racet för sent på året för att jag skulle tycka att det var värt att lägga ut dom pengarna på att ta ledigt från jobbet för att köra drygt 50 mil enkel resa, betala startavgiften och sen upptäcka att det var skitväder och inte alls läge att köra RR, packa ihop allt igen och åka lika långt tillbaka. Det kunde ju lika gärna ha snöat. Sånt som man inte kan ha koll på i förväg.

Du bedömde att det var värt att ta den risken och jag gjorde bedömningen att det inte var värt det. Det är ju skönt att man fortfarande kan ha olika åsikter.Tror knappast att man skrotar hela klassen för att det endast kom sju till start när dom lagt ett race så sent på året.
Tror nog dom fattade vinken.

Ah, SP är en sån där "Caféracer" klass alltså? åker bara om man kan räkna med fint väder? massör på lörda kväll o serverad en öl på silverfat?

Det är EN serieanmäld till SP 2008, tror ni klassen blir av?
det kanske blir dålig sommar i år också, bäst att skita i att anmäla sig och dricka nåt fint kaffe istället :D
Var glada för att det fortfarande arrangeras race för SP, tysta protester i all ära, men tror ni själva på att det kommer fixas race om ni inte vill köra för att "det kanske regnar" ?

Pratade med Hans i tisdags och mitt intryck från honom och SVEMO (som också satt vid samma bord) är att han har full rätt till att lägga ner klassen om deltagarantalet är lågt, det är helt enkelt inte ekonomiskt försvarbart att arrangera race för 10 förare.

Precis som LMS la ner standard 600 när man året innan haft 7 tävlande, så var inte förvånade om några SP race blir inställda i år.

Tror du att dom fattade vinken? de arrangerar en tävling för SP, få SP dyker upp, klassen skrotas. Den vinken kanske uppfattas?
Vinken som kan uppfatta är att väldigt få vill köra SP. Att tro att en arrangör fattar vinken att det skulle va sent på säsongen är ju att drömma:D

Mvh Håkan

EDIT: Sen såg jag att BOTT hade 24 startande i Kga tex :D 2008 lär ju bli ett roligt år i den serien!
 
Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Ah, SP är en sån där "Caféracer" klass alltså? åker bara om man kan räkna med fint väder? massör på lörda kväll o serverad en öl på silverfat?

Det är EN serieanmäld till SP 2008, tror ni klassen blir av?
det kanske blir dålig sommar i år också, bäst att skita i att anmäla sig och dricka nåt fint kaffe istället :D
Var glada för att det fortfarande arrangeras race för SP, tysta protester i all ära, men tror ni själva på att det kommer fixas race om ni inte vill köra för att "det kanske regnar" ?

Pratade med Hans i tisdags och mitt intryck från honom och SVEMO (som också satt vid samma bord) är att han har full rätt till att lägga ner klassen om deltagarantalet är lågt, det är helt enkelt inte ekonomiskt försvarbart att arrangera race för 10 förare.

Precis som LMS la ner standard 600 när man året innan haft 7 tävlande, så var inte förvånade om några SP race blir inställda i år.

Tror du att dom fattade vinken? de arrangerar en tävling för SP, få SP dyker upp, klassen skrotas. Den vinken kanske uppfattas?
Vinken som kan uppfatta är att väldigt få vill köra SP. Att tro att en arrangör fattar vinken att det skulle va sent på säsongen är ju att drömma:D

Mvh Håkan

EDIT: Sen såg jag att BOTT hade 24 startande i Kga tex :D 2008 lär ju bli ett roligt år i den serien!

Hur kommer det sig att du ibland är så förbannat dryg när du sitter vid ett tangentbord men trevlig när man står öga mot öga?
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Ah, SP är en sån där "Caféracer" klass alltså? åker bara om man kan räkna med fint väder? massör på lörda kväll o serverad en öl på silverfat?...

För iaf mig handlade det INTE alls om vädert, jag hade lyckas köra en jävla tenta så jag hade omtenta på lördagen och sent på lördagen så hade bara hunnit ner till söndag morgon :huvet

Nu har vi 6st anmälda i SP

kom igen folk! Iofs 3 månader kvar till Race 1 men vänta inte till sista minut att serieanmäla er då kanske de hunnit tycka att de e för lite folk! jag vill köra RACE! :)
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Hur kommer det sig att du ibland är så förbannat dryg när du sitter vid ett tangentbord men trevlig när man står öga mot öga?

Jag kan va dryg när man pratar med mig också! haru inte märkt det?

hade du sett mig när jag skrev det där så hade du ju sett mitt stora leende också, klart som fan att jag fattar att man inte vill chansa o dra på en tävling sent som fan (även om B-racet i linköping 10 OKTOBER blev skitbra +10 o solsken...)
ska använda [ORONI/SKÄMT läge ON] och [OFF] nästa gäng, jag lovar.
Och mitt största syfte var att väcka just känslor och kanske få folk att förstå vissa bekymmer för en arrangör.

Tänk på vad det innebär för en arrangör också, jag står med ett ben i varje hål o förstår både förare o arrangör.

Jag hoppas verkligen att klassen blir av! för det finns alldeles för många bra förare som kör just SP tycker jag, men samtidigt måste man inse att det händer inte magiskt av sig själv.

jag ska ju själv köra i en klass med inte så många tävlande och jag vill inte att den klassen dör ut så jag kommer köra så många jag har råd med.
Kanske är pengarna slut vid sista tävlingen, som kanske var fallet förutom vädret för många, så skippar kanske jag den också med resultat att det är mindre deltagare på den tävlingen.


Så, hang in there! och ni som kör SP, gör väsen av er! (och då menar jag till arrangören, även om ni inte tänkt serieanmäla er så se till att arrangören får reda på att ni tänkt köra nån/några tävlingar)

//håkan

Nu har vi 6st anmälda i SP

kom igen folk! Iofs 3 månader kvar till Race 1 men vänta inte till sista minut att serieanmäla er då kanske de hunnit tycka att de e för lite folk! jag vill köra RACE! :)

Precis den reaktionen jag ville få! har ni tänkt köra SP i år, se till o anmäl er så SNART ni kan! för det är det som en arrangör vill, få veta i tid hur många som ska köra, speciellt om det är en klass som verkar ha få deltagare.
 
Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Jag kan va dryg när man pratar med mig också! haru inte märkt det?

yada yada yada yada samt bla bla bla.
........

.

Nä det har jag inte råkat ut för än.

Sen hör jag till det manliga släktet och då måste man utrycka sig i klartext och inte på det kvinnliga sättet i underförstådda meningar. ;)

Sen godtar inte Hans att man anmäler sig till någon enstaka tävling så oavsett hur många race man ska köra så måste man serieanmäla sig.

Lycka till i stånkacupen.
För det var väl den du skulle köra i år?
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Nä det har jag inte råkat ut för än.
Jag får väl göra det nästa gång vi ses då! :tummenupp

Sen hör jag till det manliga släktet och då måste man utrycka sig i klartext och inte på det kvinnliga sättet i underförstådda meningar. ;)

Hmmm.... påstår du att jag skriver som ett fruntimmer? :gnissla

Sen godtar inte Hans att man anmäler sig till någon enstaka tävling så oavsett hur många race man ska köra så måste man serieanmäla sig.

OK, men se till å serieanmäl sig nurå! :D
hur man nu gör det... kanske dags för mig o anmäla sig till stånkacupen också...

Lycka till i stånkacupen.
För det var väl den du skulle köra i år?

KTM 690 Stånkcup blir det... går ifrån 1000cc o ca 170hk till 690cc o 65hk... fy fan vilken skillnad det kommer bli! :yoparty

Får väl ser hure går helt enkelt!

1:a april börjar träningarna på LMS... om vädret tillåter!
den största nackdelen med att köra stånka är att... det finns ingen klass att köra varken på SM, b-race eller nån av de TVÅ KM som är bokade.... måste försöka influera reglementet för 600 eller nåt till KM:et :D
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
den största nackdelen med att köra stånka är att... det finns ingen klass att köra varken på SM, b-race eller nån av de TVÅ KM som är bokade.... måste försöka influera reglementet för 600 eller nåt till KM:et :D

Borde väl kunna gå in 125-400 klassen, du kommer varken att ha mest effekt eller lägst vikt så varför inte? Den är knappast full heller. :) Får komma ihåg att ta upp det på arrangörsmötet.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
OK, men se till å serieanmäl sig nurå! :D
hur man nu gör det... kanske dags för mig o anmäla sig till stånkacupen också...


1:a april börjar träningarna på LMS... om vädret tillåter!
den största nackdelen med att köra stånka är att... det finns ingen klass att köra varken på SM, b-race eller nån av de TVÅ KM som är bokade.... måste försöka influera reglementet för 600 eller nåt till KM:et :D

Har varit anmäld sen en vecka tillbaka så nu får resten som ska köra ta och rycka ur tummen ur röven och göra detsamma!

Vad det gäller körning på KM:en så får du väl ta och se över reglementena så du kan få kliva in i någon klass och vara med o leka. Som ngn annan skrev så kan väl 125-400 vara en lämplig klass + att du då får äran att köra ifrån mig också.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
9. Jannica Sjöstedt Aprilia RS 250 www.jannicaracing.se
15. Johan Tingström Aprilia
17. Hampus Delén
44. Peter Risberg Aprilia RS 250
67.Kristoffer Miklas Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
69. John Vikkelsø Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
74. Patrik Svensson
83. Ingela Engström
88. Lars Andersson Suzuki RGV www.laracing.se
90. Magnus Karlberg Suzuki www.nr90.se



Vilka saknar vi?

Ska väl bli en dansk kille till samt RR-micha.
Vet inte sen men Tomas From som körde förra året samt en kille som heter Uffe som också körde förra året.
Sen har jag säkert glömt några också.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
9. Jannica Sjöstedt Aprilia RS 250 www.jannicaracing.se
15. Johan Tingström Aprilia
17. Hampus Delén Kawasaki ZXR400 www.hd-rr.com
44. Peter Risberg Aprilia RS 250
67.Kristoffer Miklas Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
69. John Vikkelsø Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
74. Patrik Svensson
83. Ingela Engström
88. Lars Andersson Suzuki RGV www.laracing.se
90. Magnus Karlberg Suzuki www.nr90.se


Blev lite lissen när inte min hoj eller hemsida stod med så ja la till de :D


74 DAR KVAR NU! :yoparty
skoj att de börjat droppa in några hoppas på fler :)
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
9. Jannica Sjöstedt Aprilia RS 250 www.jannicaracing.se
15. Johan Tingström Aprilia Gotland Racing Sällskap:yoparty
17. Hampus Delén Kawasaki ZXR400 www.hd-rr.com
44. Peter Risberg Aprilia RS 250
67.Kristoffer Miklas Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
69. John Vikkelsø Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
74. Patrik Svensson
83. Ingela Engström
88. Lars Andersson Suzuki RGV www.laracing.se
90. Magnus Karlberg Suzuki www.nr90.se


Måste ju göra lite reklam för sveriges nyaste klubb
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
9. Jannica Sjöstedt Aprilia RS 250 www.jannicaracing.se
15. Johan Tingström Aprilia Gotland Racing Sällskap:yoparty
17. Hampus Delén Kawasaki ZXR400 www.hd-rr.com
44. Peter Risberg Aprilia RS 250
59. Michaela Esmyr Kawasaki www.micharacing.com
67.Kristoffer Miklas Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
69. John Vikkelsø Aprilia RS 250 www.triumph-kbh.com/race/race-Index.htm
74. Patrik Svensson
83. Ingela Engström
88. Lars Andersson Suzuki RGV www.laracing.se
90. Magnus Karlberg Suzuki www.nr90.se

Listan växer :)
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
fasen alltså, jag är ju fortfarande lite sugen på en ZXR400... Samma tankar har funnits i flera säsonger nu. Nu har jag förvisso mer än tillräckligt med race redan så nån kawa blir det inte i år men om klassen överlever ett år till så... :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top