Vad händer med SP-klassen 2008?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
De första anmälningarna till 2008 års sp klass har dykt upp på erf.nu intressant att se att greven ska köra (tror ja de e iaf, länkas till hans företag).
Dock e ja lite lissen o se att mitt nummer blivit taget :( Får kanske ta de nummert ja tänkte ha från början om nu inte den som hade de förra året ska ha de. Men iofs körde den personen inte ett ända race förra året va ja kan hitta så.
Dock osäker ekonomi för racing än så anmäler mig inte än :(

Hur ser de ut för er andra, redo o rejsa? :)

Måste nog ha blivit något fel där. Känns väl inte så troligt att Greven och Lind ska köra Sp då båda är A-förare.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Måste nog ha blivit något fel där. Känns väl inte så troligt att Greven och Lind ska köra Sp då båda är A-förare.

Tyckte de såg skumt ut men man kan ju undra vart felt ligger för hojen passar ju inte in under Bott eller erf (eller ja där går väl de mesta :confused: )


@depåbitchen de e ju gött då tänkte inte på att man kunde ha samma eftersom vi syns i samma tabel. får se va som sägs :)
 

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Nynäshamn
Hoj
RMZ450 SX144
Vad kör ni med för däck i sp? Och vart köper ni dom? Såg att greven inte har några 160 däck, att köpa hos en vanlig handlare är ju svin dyrt.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Vad kör ni med för däck i sp? Och vart köper ni dom? Såg att greven inte har några 160 däck, att köpa hos en vanlig handlare är ju svin dyrt.

å andra sidan så slits de inte så mycke heller. nu kunde jag av olika anledningar bara starta två race och köra några träningar förra året. men jag klara mig på 1 set däck. Som dessutom inte är slut än utan minst första tävlingen kommer gå med de sulorna iår hoppas på 2 el. 3 men minns inte exakt hur mycke som verkar va kvar av de.
På frågan om vart: Rollers
(fick faktiskt lite lite bättre pris på de just då förra året men va en tidsgrej. o rollers skötte de snabbt o snyggt. :tummenupp )
Kollar på deras sida nu för o va säker, de däcken ja kör med nu o gillar skarpt går loss på 3277:-/set så de e ju skitsamma mot slicks (vi får ej ha slicks iaf inte iår heller) (kolla greven som du nämde lite snabbt.)
Och som sagt vi sliter inte ut samma mängd däck direkt :)
 
Last edited:

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Nynäshamn
Hoj
RMZ450 SX144
å andra sidan så slits de inte så mycke heller. nu kunde jag av olika anledningar bara starta två race och köra några träningar förra året. men jag klara mig på 1 set däck. Som dessutom inte är slut än utan minst första tävlingen kommer gå med de sulorna iår hoppas på 2 el. 3 men minns inte exakt hur mycke som verkar va kvar av de.
På frågan om vart: Rollers
(fick faktiskt lite lite bättre pris på de just då förra året men va en tidsgrej. o rollers skötte de snabbt o snyggt. :tummenupp )
Kollar på deras sida nu för o va säker, de däcken ja kör med nu o gillar skarpt går loss på 3277:-/set så de e ju skitsamma mot slicks (vi får ej ha slicks iaf inte iår heller) (kolla greven som du nämde lite snabbt.)
Och som sagt vi sliter inte ut samma mängd däck direkt :)

oj vad dyrt föra året betalde jag 2200kr set, hittade nu på mcdackonline.com Continental ContiRaceAttack Comp Soft Plus för 2768kr med frakt, vet att dom kör på Continental i superduke cup i englad så det kan ju inte bara vara skit. Gör alla som dig och kör mer än ett race på samma däck?
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
oj vad dyrt föra året betalde jag 2200kr set, hittade nu på mcdackonline.com Continental ContiRaceAttack Comp Soft Plus för 2768kr med frakt, vet att dom kör på Continental i superduke cup i englad så det kan ju inte bara vara skit. Gör alla som dig och kör mer än ett race på samma däck?

Kör du endast ett race per set så är det enormt slöseri. Däcken slits ingenting. Finns ingen effekt. Jag körde på 2 set hela säsongen. Funkar och Swedie kunde ta min hoj och fortfarande köra 3 sekunder snabbare än mig med samma däck så visst går det. Ring och prata med Greven, köpte av honom förra året.
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
TL tog 2500 för ett set förra säsongen, klara mig på två set, tycker dunlop-däcken funkar kanon på rs:en, men det ska helst vara varmt för att det ska bli någon känsla i dom.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Kör du endast ett race per set så är det enormt slöseri. Däcken slits ingenting. Finns ingen effekt. Jag körde på 2 set hela säsongen. Funkar och Swedie kunde ta min hoj och fortfarande köra 3 sekunder snabbare än mig med samma däck så visst går det. Ring och prata med Greven, köpte av honom förra året.

Va körde du på för däck? Hur funka de? :)
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Va körde du på för däck? Hur funka de? :)

Jag körde på Metzler och Pirellis skurna däck, racetec.
Funkade kanon, dom är lite mer runda och det passar mig perfekt då hojen svänger bara man tittar på den.

Greppet var det inget fel på, dom blev bara lite konkava efter att ha gått en halv säsong :D Som man brukar så skyller man på däcken när det går sakta men däcken var det inget fel på då Swedie lyckades köra 3 sekunder snabbare än mig på samma. Kan han så är det iallafall inga problem att köra i min touringfart.
 
Last edited:

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Jag körde på Metzler och Pirellis skurna däck, racetec.
Funkade kanon, dom är lite mer runda och det passar mig perfekt då hojen svänger bara man tittar på den.

Greppet var det inget fel på, dom blev bara lite konkava efter att ha gått en halv säsong :D Som man brukar så skyller man på däcken när det går sakta men däcken var det inget fel på då Swedie lyckades köra 3 sekunder snabbare än mig på samma. Kan han så är det iallafall inga problem att köra i min touringfart.

haha ok :tummenupp
 

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Nynäshamn
Hoj
RMZ450 SX144
Kör du endast ett race per set så är det enormt slöseri. Däcken slits ingenting. Finns ingen effekt. Jag körde på 2 set hela säsongen. Funkar och Swedie kunde ta min hoj och fortfarande köra 3 sekunder snabbare än mig med samma däck så visst går det. Ring och prata med Greven, köpte av honom förra året.

Låter ju kanon, nu vart man ju riktigt sugen, någon som vill köpa en cbr600rr 05? koss vem är TL? Och vad heter Dunlop däcken mer än Dunlop. Och så undrar jag om man får byta bakdämparen på en sv650 03, enligt det här så tolkar jag att man får det kan det stämma tro?

* 3.5.4.2 Bakre stötdämpare får bytas på MC som är äldre än 3 år, om länkaget är förändrat eller nykonstruerat.

http://www.erf.nu/index.asp?M=810

Mycket frågor vart det tack för alla svaren.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Låter ju kanon, nu vart man ju riktigt sugen, någon som vill köpa en cbr600rr 05? koss vem är TL? Och vad heter Dunlop däcken mer än Dunlop. Och så undrar jag om man får byta bakdämparen på en sv650 03, enligt det här så tolkar jag att man får det kan det stämma tro?

* 3.5.4.2 Bakre stötdämpare får bytas på MC som är äldre än 3 år, om länkaget är förändrat eller nykonstruerat.

http://www.erf.nu/index.asp?M=810

Mycket frågor vart det tack för alla svaren.

TL är TL-racing som ligger i Norrköping. Däcken heter Dunlop GP 209.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Låter ju kanon, nu vart man ju riktigt sugen, någon som vill köpa en cbr600rr 05? koss vem är TL? Och vad heter Dunlop däcken mer än Dunlop. Och så undrar jag om man får byta bakdämparen på en sv650 03, enligt det här så tolkar jag att man får det kan det stämma tro?

* 3.5.4.2 Bakre stötdämpare får bytas på MC som är äldre än 3 år, om länkaget är förändrat eller nykonstruerat.

http://www.erf.nu/index.asp?M=810

Mycket frågor vart det tack för alla svaren.

TL-Racing i Norrköping http://www.tl-racing.se/

Däcken är sportmax 209 GP Fläskbra är dom, dock inte på regn :rolleyes:

Dämparen får du nog inte byta på en SV. Reglerna är svårtolkade i detta fall.

/Sleven
 

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Nynäshamn
Hoj
RMZ450 SX144
TL-Racing i Norrköping http://www.tl-racing.se/

Däcken är sportmax 209 GP Fläskbra är dom, dock inte på regn :rolleyes:

Dämparen får du nog inte byta på en SV. Reglerna är svårtolkade i detta fall.

/Sleven


OK det låter bra det 2500kr är lite humanare än över 3000kr för ett set. Hur är det med fotpinnar och clipon då står att det ska likna originalet hur tolkar man det då? Får man ha fasta eftermarknads fotpinnar? Tex såna som på bilden
 

Bifogat

  • 050222350.jpg
    050222350.jpg
    88.2 KB · Visningar: 66

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
OK det låter bra det 2500kr är lite humanare än över 3000kr för ett set. Hur är det med fotpinnar och clipon då står att det ska likna originalet hur tolkar man det då? Får man ha fasta eftermarknads fotpinnar? Tex såna som på bilden

Ja. Det sa Lodnert i alla fall.
 

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Låter ju kanon, nu vart man ju riktigt sugen, någon som vill köpa en cbr600rr 05? koss vem är TL? Och vad heter Dunlop däcken mer än Dunlop. Och så undrar jag om man får byta bakdämparen på en sv650 03, enligt det här så tolkar jag att man får det kan det stämma tro?

* 3.5.4.2 Bakre stötdämpare får bytas på MC som är äldre än 3 år, om länkaget är förändrat eller nykonstruerat.

http://www.erf.nu/index.asp?M=810

Mycket frågor vart det tack för alla svaren.
Pris??? på 600 an
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Låter ju kanon, nu vart man ju riktigt sugen, någon som vill köpa en cbr600rr 05? koss vem är TL? Och vad heter Dunlop däcken mer än Dunlop. Och så undrar jag om man får byta bakdämparen på en sv650 03, enligt det här så tolkar jag att man får det kan det stämma tro?

* 3.5.4.2 Bakre stötdämpare får bytas på MC som är äldre än 3 år, om länkaget är förändrat eller nykonstruerat.

http://www.erf.nu/index.asp?M=810

Mycket frågor vart det tack för alla svaren.

Nej den (tyvärr) får inte bytas.


Angående SP:
Alltså det är vad jag kan se på erf.nu bara felanmälningar i klass 1. (SP) möjligtvis förutom 27 Patrik Bengtsson som jag inte riktigt har koll på. Jag börjar bli rädd för att det inte blir något. Hur många vet med sig att dom absolut skall köra?
 
Last edited:

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Nej den (tyvärr) får inte bytas.


Angående SP:
Alltså det är vad jag kan se på erf.nu bara felanmälningar i klass 1. (SP) möjligtvis förutom 27 Patrik Bengtsson som jag inte riktigt har koll på. Jag börjar bli rädd för att det inte blir något. Hur många vet med sig att dom absolut skall köra?

Jag HAR anmält mig för ca en vecka sen. Då jag osså tycker de va skumt att ingen (inte ja heller) kommit upp än så maila jag hans om de igår :)

Där finns en lista med folk som ska köra i den andra tråden :)

Fått svar av Hans nu,

De ska fixa sidan så varje klass har en egen flik, då sp inte haft de innan så e de inte klart än. De anmälda som syns är bott1. 2 är A och B förare.

Så kom igen nu anmäl er! Gissar på att de går fortare om fler anmäler sig, och syns klassen på sidan lär fler anmäla sig osså!

ANNARS VINNER JAG ALLT!! (bara jag anmäld än, ni har redan visat er slöare än mig:tungan )
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Så kom igen nu anmäl er! Gissar på att de går fortare om fler anmäler sig, och syns klassen på sidan lär fler anmäla sig osså!

ANNARS VINNER JAG ALLT!! (bara jag anmäld än, ni har redan visat er slöare än mig:tungan )

Skoj att se er förra året, men större startfält ett måste! Typ 400cc i australien med mkt tät o händelserik racing..http://www.youtube.com/watch?v=ueU_a0UMGpI&feature=related
Inte utan att man blir sugen på en 400cc ... :tungan
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top