Vad händer med SP-klassen 2008?

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Lite svårt att utgå från den....Stefan och jag var dom enda som var på alla race dock fick jag inte slutföra alla.
Ganska oviktigt i sammanhanget men jag har iallafall gjort vad jag har kunnat

Gjort är gjort 2007 nu ser vi framåt mot 2008,nån som kommer till,nån som bytt hoj,ny lack eller kanske en ny bil...
personligen så lovar jag att sätta nya pb på alla banor med minst 10%
 
Last edited:

sandstream

Guest
Sas det inte på mötet att A och B licenser skall tas bort? I så fall blir väl klassen öppen för alla. Nu vill vi se folkstorm eftersom alla har klagat på att klassen har dött på grund av att A-förarna inte fick köra i år.
Nja, bara för att man ta bort dagens namn på licenserna så lär det inte betyda att alla kan köra allt. Isf kan ju en förare som i dag har B-licens ställa upp i en SM-klass (tänker tex på SST 600 eller Pro Superbike).
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Nja, bara för att man ta bort dagens namn på licenserna så lär det inte betyda att alla kan köra allt. Isf kan ju en förare som i dag har B-licens ställa upp i en SM-klass (tänker tex på SST 600 eller Pro Superbike).

Det är verklighet redan idag då du som B-förare kan köra både 125R och 250R.

(Japp. Det finns fortfarande tvåtaktsklasser med SM-status.)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Man kunde köra tex IDM-SBK/SS och ONK-SBK/SS på sin Svenska B-licens om man ville. Det utan att ha kört nått alls i Sverige efter man tagit sin licens. Däremot hade dom kvalgränser på 115% i båda dom serierna för att få starta i racen. Internationell licens krävdes vilket våran B-licens var. Men inte Holländarnas eller Tyskarnas motsvarighet till B-licenser hade den statusen.
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
När ska 2008 års licens betalas o hur mycket blir det i år? (nu när vi ändå är inne på det spåret!)
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
hur står sig en er6 mot övriga i klassen? vad är det man får modda på hojen?

Den borde stå lika bra som en SV650, och det visade sig vara rätt så bra, med bl.a. vinst i något lopp tror jag.

Moddning: Inget på motor, avgas eller fjädring (Sport Production med betoning production). Du måste ta bort blinkers, ljus, speglar, och naja bromsar och oljebultar. I stora drag. Billigt och bra, det er bara att köra. Välkommen 2008.
 

MC Doktorn

Guest
Jag skulle vänta och se vad som händer med klassen 2008 innan jag bestämmer mig.

Hoppas att klassen överlever.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag skulle vänta och se vad som händer med klassen 2008 innan jag bestämmer mig.

Hoppas att klassen överlever.

Hoppas att information släpps snart....känns inte som att vi kommer bli särskilt prioterade i år.

Blir att försöka testa en 600:a i år.
 

MC Doktorn

Guest
Hoppas att information släpps snart....känns inte som att vi kommer bli särskilt prioterade i år.

.

Det svåra är att få bantid skulle jag tro
Handlar som vanligt om pengar antar jag, men jag tycker Brånalt gör det han kan.

Förresten finns den preliminära 08 kalendern www.erf.nu

Blir att försöka testa en 600:a i år.
Ja varför inte, kör ERF med Johnny i REC vettja just for fun.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Det jeg undre mig mest over er, at BoTT siger at de skal køre race både lørdag og søndag... Hvilken betydning har det for SP ???

Känns som SP blir skickad långt ner på listan... vi får väl se om vi ens får köra alla helger.

Det svåra är att få bantid skulle jag tro
Handlar som vanligt om pengar antar jag, men jag tycker Brånalt gör det han kan.

Förresten finns den preliminära 08 kalendern www.erf.nu


Ja varför inte, kör ERF med Johnny i REC vettja just for fun.

Nej inget ERF. Tycker om sprintrace. Isåfall blir det rookie 600 nästa år.
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Känns som SP blir skickad långt ner på listan... vi får väl se om vi ens får köra alla helger.



Nej inget ERF. Tycker om sprintrace. Isåfall blir det rookie 600 nästa år.

Ring Brånalt och fråga vettja så blir det mindre spekulation men helt klart kommer någat att hända då Bott kör dubbla race under 2008.http://www.nordicbott.net/
Du har ju en vackert mullrande V-Twin i garaget så just go for it....:yoparty
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
De första anmälningarna till 2008 års sp klass har dykt upp på erf.nu intressant att se att greven ska köra (tror ja de e iaf, länkas till hans företag).
Dock e ja lite lissen o se att mitt nummer blivit taget :( Får kanske ta de nummert ja tänkte ha från början om nu inte den som hade de förra året ska ha de. Men iofs körde den personen inte ett ända race förra året va ja kan hitta så.
Dock osäker ekonomi för racing än så anmäler mig inte än :(

Hur ser de ut för er andra, redo o rejsa? :)
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
De första anmälningarna till 2008 års sp klass har dykt upp på erf.nu intressant att se att greven ska köra (tror ja de e iaf, länkas till hans företag).
Dock e ja lite lissen o se att mitt nummer blivit taget :( Får kanske ta de nummert ja tänkte ha från början om nu inte den som hade de förra året ska ha de. Men iofs körde den personen inte ett ända race förra året va ja kan hitta så.
Dock osäker ekonomi för racing än så anmäler mig inte än :(

Hur ser de ut för er andra, redo o rejsa? :)

Du kan vara lugn än så länge för den sm har nummer 17 där ska ju köra Bott.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top