Yamaha WR 400/426/450

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
jaha dom har det bra jänkarna, rätta mig om jag har fel nu men behöver man inte 2:confused: eller är ena lika?

jo det är ju 2 kamaxlar, en insugs o en avgas, men man bytar ut avgaskammen mot yz:ans avgaskam. vilket ger ett jävla lyft och en helt ny hoj, den skall tydligen bli lite mindre snäll ;):yoparty
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 600 FS *såld* XR650R sm
Kan man diskutera WR250 2t i denna tråd med?

Insatsen i min ljuddämpare har gått sönder och jag kan inte hitta någonstans där man kan köpa ny. Det är en -97, samma som YZ 250
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Motorfirmor, bilar eller mc, är generellt ritkigt skabbiga på internet... Telefon eller besök är det som gäller... mycket därför jag köper mina Kawa delar hos en Ducati handlare...
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Som det stog i en annan tråd, det finns en värld utanför internet, så ring dom vettja (även fast dom borde ha svarat på mailet). :tummenupp

får göra det under skoldagen imorn då. svårt att få tiden bara när man kommer hem typ halv 5 o då har man inte alltid lust att ta tag i saker o ting.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Vad tycker ni om Acerbis och Ufos plastkit till wr450? Är de snygga? Ser de ut som original eller har de egen design?
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Vad tycker ni om Acerbis och Ufos plastkit till wr450? Är de snygga? Ser de ut som original eller har de egen design?
Finns bara till YZ:an och då ser plasten likadan ut. Ska du ha WR-bakskärmen och högra gaffelskyddet (som har fäste för hastighetsmätarvajern på WR:n) så är det endast original som finns. Bakskärmen kostar 650 har jag för mig och gaffelbensskydden kostar inte mkt mer än pirat.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Finns bara till YZ:an och då ser plasten likadan ut. Ska du ha WR-bakskärmen och högra gaffelskyddet (som har fäste för hastighetsmätarvajern på WR:n) så är det endast original som finns. Bakskärmen kostar 650 har jag för mig och gaffelbensskydden kostar inte mkt mer än pirat.

Så både ufo och acerbis har samma utseende på kylarvingarna som original? Stod att de passade WR iaf?
Passar gaffelbensskyddet från yz på wr, eller är det olika gafflar?
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Så både ufo och acerbis har samma utseende på kylarvingarna som original? Stod att de passade WR iaf?
Passar gaffelbensskyddet från yz på wr, eller är det olika gafflar?
Japp, allt passar rakt av men man får fixa lite hål på sidan av bakskärmen eftrsom några fästen till expansionburken går där... lätt som en plätt att fixa. Har handlat ufo och poolisport-plast och då har det sett likadant ut. Vet inte om acerbis plast ser likadan ut men antar att den gör det.
 

MC Doktorn

Guest
Kickstarter är en nyhet för mig det finns 2 chockreglage en svart(kallstart) och en röd(varmstart).
När jag kallstartar(inomhus) utan att ge gas med choken utdragen startar den inte, men däremot startar den utan utdragen choke:va
 

MC Doktorn

Guest
Lägger in en bild notera att jag inte behöver dra ut choken vid kallstarter trots att det rek.

Vad menas med kallstarter eg, inomhus?
 

Bifogat

  • 426.JPG
    426.JPG
    25.7 KB · Visningar: 337
  • 426 2.JPG
    426 2.JPG
    71.9 KB · Visningar: 364

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Ja måste använda choke. Verkar vara mycket från hoj till hoj. Min kompis hoj behöver aldrig choke trots den står utomhus.
 

MC Doktorn

Guest
Verkar vara individuellt det där med choke.

Choken funktion är ju att öka bränsle mängden vid startögonblicket.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Dags för oljebyte! Bör jag tänka på ngt särskilt då den har oljan i ramen? behöver jag lufta systemet? Var gör man det i så fall? Har för mig ca 1.3liter ska i, stämmer det?
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Dags för oljebyte! Bör jag tänka på ngt särskilt då den har oljan i ramen? behöver jag lufta systemet? Var gör man det i så fall? Har för mig ca 1.3liter ska i, stämmer det?
1 l vid bara oljebyte, 1,1 om man även byter filter och 1,2 om motorn är helt tom enligt servicebok. En plugg i ramen och under motorn baktill. Påfyllning i påfyllningshålet på motorns vänstra sida. Jag tankade i 1,2 l vare sig jag böt filter eller inte. Ingen fara om det blir för mkt olja efter som den i så fall åker ut genom en överfyllningsslang från ramen.
 

MC Doktorn

Guest
Idag har jag inset att det krävs en hel del för att köra Enduro med 426:an.

Brottningsmatch i skogen i denna terräng :näsblod
 

Bifogat

  • IMG_1070.jpg
    IMG_1070.jpg
    75.9 KB · Visningar: 485

Ankan_84

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Tjenis, har en polare som ska åka o kolla på e Yamaha WR 400 -01:a. Tänkte fråga lite om det är något speciellt som man ska kolla efter, barnsjukdomar etc. Vad jag vet så ska väl Wr:en vara ganska pålitlig i motorn, eller har jag fel??

Tacksam för svar...
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Tjenis, har en polare som ska åka o kolla på e Yamaha WR 400 -01:a. Tänkte fråga lite om det är något speciellt som man ska kolla efter, barnsjukdomar etc. Vad jag vet så ska väl Wr:en vara ganska pålitlig i motorn, eller har jag fel??

Tacksam för svar...
Prova 5:ans växel ordentligt så den inte hoppar ur eller låter annorlunda än dom andra växlarna. Kostar nån tusing i materialkostnad att fixa om den är knäpp. Annars är det bara att kolla allt det vanliga.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top