Yamaha WR 400/426/450

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Då jag inte hittat nån tråd om den hojen startar jag en nu. Tjejjen har shoppat en WR450 och skulle gärna ta emot lite tips på var man köper delar och plast till bra priser.
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Varför? de har bra priser!

priserna är det inget fel på. men när man beställt där 2gr. första gången sket dom i ordern, andra gången dröjde grejorna 2veckor och kom dessutom fram pajj grejer. framskärmen såg ut som den varit med om en rejäl smäll. kylarvingarna har ja inte vågat öppna.

o nu svarar dom inte på mitt mail? :gnissla :huvet
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
priserna är det inget fel på. men när man beställt där 2gr. första gången sket dom i ordern, andra gången dröjde grejorna 2veckor och kom dessutom fram pajj grejer. framskärmen såg ut som den varit med om en rejäl smäll. kylarvingarna har ja inte vågat öppna.

o nu svarar dom inte på mitt mail? :gnissla :huvet
Eeeehh, låter ju helt knäppt. Dom ligger ju där jag bor så har aldrig beställt grejer via post. Men jag brukar va in där var och varannan dag och dom har alltid haft GRYM service. Är väldigt bra på att svara i telefon mm.

Dom har för ett tag sen bytt ägare och nästan all personal så det ju bero på det om det har strulat. Om grejer har kommit till skada så borde det väl vara postens fel. :va
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Eeeehh, låter ju helt knäppt. Dom ligger ju där jag bor så har aldrig beställt grejer via post. Men jag brukar va in där var och varannan dag och dom har alltid haft GRYM service. Är väldigt bra på att svara i telefon mm.

Dom har för ett tag sen bytt ägare och nästan all personal så det ju bero på det om det har strulat. Om grejer har kommit till skada så borde det väl vara postens fel. :va

Det var inte postens fel när man paketerar som dom gjorde. typ tejpat 2st pappskivor om varsin sida av grejorna. totalt värdelös paketering.

men men.
vi får se vad dom säger. just nu är det 700kr åt skogen
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Äntligen en WR tråd

Har precis rivit isär moroten och det såg fint ut som jag antog. ska sätta ihop den nu ikväll.. En tokig ide har flugit i mig att jag ska lacka om min ram också så. Har Yamaha nån orginalfärg? Sett att det är lite metallic i färgen, eller så blir ramen svart. Får se vad det blir utav den där hojen. Nån mer som har nå små projekt på gång?
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Har precis rivit isär moroten och det såg fint ut som jag antog. ska sätta ihop den nu ikväll.. En tokig ide har flugit i mig att jag ska lacka om min ram också så. Har Yamaha nån orginalfärg? Sett att det är lite metallic i färgen, eller så blir ramen svart. Får se vad det blir utav den där hojen. Nån mer som har nå små projekt på gång?

jag har rätt stort projekt på gång ;)

färgen på ramen heter deep purplish blue har jag för mig.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Har precis rivit isär moroten och det såg fint ut som jag antog. ska sätta ihop den nu ikväll.. En tokig ide har flugit i mig att jag ska lacka om min ram också så. Har Yamaha nån orginalfärg? Sett att det är lite metallic i färgen, eller så blir ramen svart. Får se vad det blir utav den där hojen. Nån mer som har nå små projekt på gång?


Stod färgkod på yz.se såg jag!
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
På någon vänster har det blivit kortslutning i elsystemet på 450.in. Det dödade batteriet så ska köpa ett nytt. Ska ta mått och kolla på biltema imorgon.
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Då fick man reda på vad färgen heter också. Blir en mindre uppfräshning av hojen för nu ser det ut som man hittat den i en lerpöl.
Kommer inte ihåg om det var polisport eller Acerbics som har en grymt snygg motard framskärm? Är Yamahacenter återförsäljare till dom? Vill ha lite sexig plast till bettan sen blir det dekaler.

Då hoppas jag du lägger upp bilder på Mattias gamle hoj sen då, luskade lite i din profil igår om vad du har på G men kanske kommer mer..? ;)
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Då hoppas jag du lägger upp bilder på Mattias gamle hoj sen då, luskade lite i din profil igår om vad du har på G men kanske kommer mer..? ;)

Det kommer troligtvis en YZ kam oxå =) o lite annat. men jag vill inte säga allt ;P
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Det kommer troligtvis en YZ kam oxå =) o lite annat. men jag vill inte säga allt ;P

Ohhhhhhhhhh:tummenupp Det är way over min budget just nu med såna grejor, Får bli lite månskens trim för mig. Borra några hål i kröken och fila ner godset på motorn lite, så tjockt behöver det ju inte vara sen kanske man kommer ner nått kilo:va

Det är bra att det smusslas med hojarna, keep up the good work!:tummenupp
 

Bitteboy

Guest
Ohhhhhhhhhh:tummenupp Det är way over min budget just nu med såna grejor, Får bli lite månskens trim för mig. Borra några hål i kröken och fila ner godset på motorn lite, så tjockt behöver det ju inte vara sen kanske man kommer ner nått kilo:va

Det är bra att det smusslas med hojarna, keep up the good work!:tummenupp

Finns billiga YZ cam i usa.. fick min för $105. Brossan tog med en hem :tuttar
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top