ZX10R-tråden

Smagatusk

Guest
Vad jag fått förklarat till mig (om jag inte fatta helt fel) av en som bytt, kan Du ta vilken årsmodell du vill från just zzr1400 till din hoj.

Har också för mig att det sitter samma Nissinok på alla årsmodellerna.
Bytte till dessa,Brembo Rcs19 och Carbon lorraine C60 vilket gav riktigt bra bromsar :tummenupp:yoparty

Stort tack, båda!

Då beställer jag från Ebay nu. Fy fan vad gött det ska bli på banorna i sommar när både jag och hojen är i form!:rock
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
Halloj i stugan nybliven ägare till en kawa zx10r ninja 08a tänkte kolla om nån råkar sitta på en framskärm svart om inte orange vore ju de bästa då hojen är orange.
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
Halloj tog ut hojen idag o testa den första gången efter köp från firma men märkte att den ger vibrationer på låga varv upp till 4000 rpm sen slutar det.
Har läst lite hit o dit att det är normalt för kawa men kan man göra nåt för att minska vibrationerna inte så skönt när man ligger i 50 då vibrerar det som mest.
skall ringa firman ja köpte av o kolla läget men tänke kolla med er som har kunskapen.
Tack på förhand jimmy
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag kör oxå en 08:a. Det där låter inte helt normalt. Visst finns det vibrationer på låga varv men det är knappt man känner dom.
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
Okej skumt har ringt firman. Dem ska ringa upp ne det känns som något e galet är genom alla växlar över 4000 rpm går den bra
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
ZX10R Gen 4 (2011-2015) 230 mm bromsskiva bak - finns det?

Eftersom jag byter till ZX10-bakdäck på min ZX7:a, upptäcker jag att ZX10:ans bromsskiva är 220 mm, och alltså mindre än ZX7.ans 230 mm.

Finns det 230 mm med ZX10:ans bultmönster? Någon som vet?
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Halloj tog ut hojen idag o testa den första gången efter köp från firma men märkte att den ger vibrationer på låga varv upp till 4000 rpm sen slutar det.
Har läst lite hit o dit att det är normalt för kawa men kan man göra nåt för att minska vibrationerna inte så skönt när man ligger i 50 då vibrerar det som mest.
skall ringa firman ja köpte av o kolla läget men tänke kolla med er som har kunskapen.
Tack på förhand jimmy

Det ska inte finnas några störande vibrationer på något varvtal om hojen är okey. Men de kan gå lite ryckigt på 4000 rpm på höga växlar.
 

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Ort
örebro
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
Okey ne detta är på varje växel upp till 4000rpm som sagt hojen e inlämnad för kontroll hos firman bara vänta o se
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Halloj tog ut hojen idag o testa den första gången efter köp från firma men märkte att den ger vibrationer på låga varv upp till 4000 rpm sen slutar det.
Har läst lite hit o dit att det är normalt för kawa men kan man göra nåt för att minska vibrationerna inte så skönt när man ligger i 50 då vibrerar det som mest.
skall ringa firman ja köpte av o kolla läget men tänke kolla med er som har kunskapen.
Tack på förhand jimmy

Nej , störande vibrationer i en 4 - stroke gathoj från Kawasaki låter inte bekant !
Du har väl någon form av garanti om du just har köpt den ?
Jag hade igång min -04 igår , första gången sen i höstas ! Brukar starta upp den fler gånger per vinter
men har inte blivit av tidigare denna vinter , jag vred på strömmen och lät soppapumpen gå till den stannade ,
stängde av strömmen vred på igen 3 gånger sen på startknappen och den startade på 1 sekund ! :rock
What a Peace of Machinery ! :Bugar
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Hej

Någon som kan få fram vilket åtdragningsmoment jag skall ha till fram och bakhjul.
Har tittat i manualen och där står det inte.:Bugar
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Skrev lite slarvigt. Har sett i en manual att det är 108Nm. Så det är det jag använder
 

Putten

hehe
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Ramnäs
Hoj
zx10r
Nu har jag plöjt igenom hela tråden och inte hittat någon som har nämt något om det problemt jag har.
Köpte hojen av en hojhandlare när den hade gått ca 150 mil (Sleeplezz "gamla") och det blev en 40 mila resa hem från Hudiksvall.
Märkte efter en stund att hojen gick lite ryckigt på jämn gas, när motorvägen öppnade sig söderut, men jag funderade inte så mycket på detta eftersom det var första långresan på liten liter hoj, en stor sportbag med diverse grejer krängd över axlarna.. och många mil framför mig.

Jag hann med ca 100 mil innan vintern gjorde det omöjligt att fortsätta köra, men under dessa mil så kände jag att hojen gick "orent" med jämn gas på 5/6:ans växel och det spelar ingen roll vilket varvtal jag kör på.

Och med "orent" menar jag att hojen rycker och i bland känns det som om man får soppatorsk några sekunder och då vrider man ju automatiskt på rullen och efter någon sekund blir det en reaktion och hojen "sticker" iväg.

Någon som tips elr liknande problem att dela med sig av?

Jag har PC3, Acrapovic titan helsystem och BMC luftfilter (tror jag, har inte kollat filtret) sedan är den mappad till 175,6 hp på slangen

Hittade ni på vad de var för fel på hojen? upplever samma på min idag!
 

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Ort
Bara
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Vet inte om detta hjälper, men när jag tog bort givaren från avgasröret på min hoj så fick jag samma problem som ni beskriver
Löstes genom att få dit givaren igen:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top